۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بیکاری، تورم نفس مردم را تنگ کرده/ قوه قضائیه در برخورد با مفسدان تعلل نکند/ سوال از رئیس جمهور داروی تلخی است که باید نوشیده شود
کد خبر: ۳۱۹۴۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۲ ساعت: ۱۵:۳۹ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

بیکاری، تورم نفس مردم را تنگ کرده/ قوه قضائیه در برخورد با مفسدان تعلل نکند/ سوال از رئیس جمهور داروی تلخی است که باید نوشیده شود

امام جمعه موقت قزوین گفت: این روزها بحث سوال از رئیس جمهور در مجلس مطرح است، آنهایی که امروز معتقدند زمان مناسبی برای سوال از رییس جمهور نیست خودشان با اطلاعات غلط فضا را بدین سمت هدایت کردند.

 بیکاری، تورم نفس مردم را تنگ کرده/ قوه قضائیه در برخورد با مفسدان تعلل نکند/ سوال از رئیس جمهور داروی تلخی است که باید نوشیده شود
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام علی قابل در خطبه‌های نمازجمعه شهر قزوین اظهار کرد: امیرمومنان در خطبه ۲۳۰ نهج البلاغه می‌فرمایند؛ «تقوا کلید همه درهای بسته است و همه مشکلات را با تقوا می‌توان حل کرد، تقوا ذخیره روز قیامت است، تقوا عامل آزادی از هرچه وابستگی و دنیاطلبی و عامل نجات از هلاکت است و تقوا بهترین راه نجات از همه وحشت‌هاست».

وی افزود: در مناسبت‌های تاریخی سالروز درگذشت مرحوم شیخ عبدالکریم حائری موسس حوزه علمیه قم، مرحوم کاشف الغطا و شهادت شهید شیخ فضل الله نوری را داریم که از فقهای بزرگ دینی در تاریخ کشور ما هستند، شیخ فضل الله به واسطه توطئه اجانب به دار کشیده شد و جلال آل احمد می‌گوید؛«من آن جنازه را بر سر دار نشان تسلط اجانب بر این کشور می‌دانم» همه این توطئه‌ها از سوی انگلیس خبیث صورت گرفت که امروز هم دست از سر کشور ما برنداشته اند و به توطئه گری مشغول هستند.

امام جمعه موقت قزوین اذعان کرد: در زمان شیخ فضل الله نوری، این شیخ شهید به دنبال مشروطه مشروعه بود یعنی حکومت در چارچوب دین، همان چیزی که امروز در قالب شورای محترم نگهبان در کشور اجرا می‌شود؛ اما در آن ایام مردمی که با راهنمایی شیخ فضل الله نهضت مشروطه را به ثمر نشانده اند تحت تاثیر تبلیغات مسموم علیه این نهضت قرار گرفتند و تصور کردند شیخ فضل الله دشمن آنهاست کنار جنازه شیخ کف می‌زدند.

وی با اشاره به سالروز تنفیذ حکم ریاست جمهوری مرحوم شهید رجایی توسط امام راحل اذعان کرد: این مراسم در دهه ۶۰ به سنتی تبدیل شد و تنفیذهای بعدی ریاست جمهوری در همین تاریخ انجام می‌گیرید؛ دوماه ریاست جمهوری شهید رجایی به الگویی برای همه دولتمردان ما تبدیل شده است.

این خطیب نمازجمعه ادامه داد: منافقین در دهه ۶۰ اجازه ندادند ما از مدیریت یک انسان مدیر و عاقل و بابصیرت و متدین و متعهد استفاده ببریم و حیله منافقین این شخصیت ارزشمند را از ما گرفت.

وی با اشاره به سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ابراز کرد: در سال ۵۹ زمانی که امام راحل مشاهده کردند وجود نهادهای مختلف فرهنگی عامل نوعی تشتت در موضع گیری‌ها و اظهارنظرها شده است، ایشان دستور راه اندازی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را با هدف جمع آوری نظرات برای مناسبت‌های بزرگ انقلاب دادند.

قابل اضافه کرد: شهید حقانی اولین شخصیتی بود که از سال ۵۹ اولین دبیری این نهاد را عهده دار شد و پس از چندماه در مسئولیت جدیدی که داشتند در جمع شهدای ۷ تیرماه به دست منافقین کوردل به شهادت رسیدند و پس از وی سکان هدایت این شورا را عمار انقلاب، آیت الله جنتی برعهده گرفتند و تا به امروز عهده دار این مسئولیت در کشور هستند.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند؛ «اگر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی وجود نداشت در بسیاری از مواقع مشکلاتی برای کشور به وجود می‌آمد و از خصایص این شورا موقعیت شناسی و زمان شناسی و اقدام به موقع است،» امیدواریم همه نهادهای انقلابی با وظایف خطیر خود آشنا شوند و به نحو احسن انجام وظیفه کنند.

وی بیان کرد: صحبت‌های اخیر اقای ترامپ درخصوص مذاکره با ایران در وجود دلباختگان به غرب وسوسه ایجاد کرده است و هرکس به نحوی اظهارنظر می‌کند، پیامبر گرامی اسلام فرموده اند مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود؛ ما چندین بار با امریکا مذاکره کردیم اما در هیچکدام صداقتی از خود نشان نداده اند.

دولت در رسیدگی به مشکلات اقتصادی مردم تعلل می‌کند

امام جمعه موقت قزوین ابراز کرد: در یک مذاکره با امریکایی‌ها در ابتدای انقلاب که در الجزایر با موضوع آزادسازی گروگان‌های آنها صورت گرفت و یکی از تعهداتی که قبول کردند آزادسازی ثروت‌های بلوکه شده ایران در غرب بود و در امور کشور ما دخالت نکنند، مذاکره دوم که امریکا در پشت پرده حضور داشت و به اسم سه کشور در سال ۸۲ در باب مسائل هسته ای صورت گرفت و به معاهده سعدآباد معروف شد و آقای روحانی مسئولیت این مذاکرات را داشت که منجر به تعطیلی جریان هسته ای در ایران شد.

وی افزود: تریبون نمازجمعه مقدس است و به من اجازه نمی‌دهد که برخی از توطئه گری‌های خبیثانه غرب علیه ایران را مطرح کنم اما تاریخ ثابت کرده است که غرب با ایران صداقت ندارد و قابل اعتماد نیست.

قابل عنوان کرد: معاهده برجام مذاکره دیگری بود که بین ایران و امریکا صورت گرفت و امروز سرانجام برجام را شاهد هستید و درحال تنفس مصنوعی است، در این فضا ترامپ می‌گوید بدون قید و شرط قصد مذاکره با ایرانی‌ها را دارم و برخی‌ها قند در دلشان آب شده و عده ای هم می‌خواهند صداقت ایران را در مسئله هسته ای به رییس جمهور امریکا نشان دهند.

وی ادامه داد: روز گذشته روزنامه‌های امریکایی نوشتند اقای ترامپ در 158 روز حکومتش ۴۲۲۹ مورد دروغ گفته است، یعنی به طور میانگین هر روز ۷ دروغ از سوی وی مطرح شده، حال چطور با این فرد دروغگو عده ای به مذاکره با امریکا دلخوش هستند؟ آنهم در فضایی که وزیر امور خارجه امریکا برای ما شرط گذاشته که نباید در مسائل سیاسی منطقه حضور داشته باشید و در سیاست داخلی مواردی که مدنظر ماست در برجام قید شود.

این خطیب نمازجمعه گفت: مقام معظم رهبری ۳ ماه پیش در دانشگاه امام حسین(ع) فرمودند:« دشمن سه هدف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت را دنبال می‌کند، هدف کوتاه مدت دشمن برهم زدن امنیت کشور است و درتنگنا قراردادن اقتصادی جزو هدف میان مدت دشمن است و هدف بلندمدت دشمن اصل نظام است»، امروز دشمن حرف از تغییر رفتار نظام را مطرح می‌کند و به دنبال ایران امریکایی است.

وی خطاب به مسئولان اجرایی و قضایی کشور تصریح کرد: مردم در مسئله معیشت مشکل دارند بیکاری و تورم نفس مردم را تنگ کرده است و بی ثباتی در قیمت‌ها بازار را دچار نابسامانی کرده، در این وضعیت گلایه همه مردم و کارشناسان و رهبری این است که چرا دولت تعلل می‌کند؟

مجلس اولویت مردم را کنار گذاشته است
امام جمعه قزوین گفت: ریاست محترم قوه قضائیه قول داده است با مفسدان اقتصادی برخورد کند، امروز کسانی که در حوزه دلار و طلا و ارز به دلالی مشغول هستند و اجازه چرخیدن چرخ اقتصاد را نمی‌دهند آیا جزو مفسدان اقتصادی نیستند؟ چرا با آنها برخورد قانونی و صریح نمی‌شود؟ این برخورد صریح مردم را راضی می‌کند، مردم باید شاهد برخورد با مفاسد اقتصادی باشند.

وی اذعان کرد: امروز در شرایط حساس کشور و مشکلات اقتصادی و گرانی و بی سروسامانی بازار مجلس به رسیدگی به مسائل غیرضروری و غیراولویت دار مشغول است، امروز مردم به دنبال برخورد قاطع با دزدان و مفسدان اقتصادی است.

قابل عنوان کرد: درخواست امروز مردم برخورد با محتکران است، چرا در وضعیت امروز جامعه باید انبارها از مواد غذایی و لوازم خانگی و وسایل ضرور مردم پر شده باشد؟ باید با محتکران همچون مفسدان اقتصادی برخورد شود، درخواست دیگر مردم این است که کابینه پیر دولت توانایی رونق بخشی به بازار را ندارد، دولت باید از نیروی جوان و متخصص در وزارتخانه و ادارت استفاده کند.

وی تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت کشور از دیگر درخواست‌های مردم از دولت دانست و گفت: این روزها بحث سوال از رئیس جمهور در مجلس مطرح است این موضوع برای همه ما تلخ است اما باید بررسی کنیم که چرا شرایط به اینجا رسیده است؟ آنهایی که معتقدند امروز موقع سوال از رییس جمهور نیست نمی‌دانند که با اطلاعات غلط آنها فضا به این سمت هدایت شده است؟

امام جمعه قزوین عنوان کرد: آقای رییس جمهور چندماه قبل در مصاحبه تلویزیونی خود قول داد که قیمت دلار ثابت خواهد ماند، اما امروز شاهد قیمت سرسام آور دلار هستیم، سوال از رئیس جمهور داروی تلخی است اما همان اطرافیان رئیس جمهور عامل شرایط امروز شده اند.

وی در پایان یادآور شد: امام سجاد(ع) می‌فرمایند: «از هم صحبتی با احمق بپرهیز، احمق قصد منفعت رساندن به تو را دارد اما با مشورت‌های بد به تو زیان می‌رساند.»
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان