۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین ۲۵۰ خانوار عشایر در قزوین وجود دارد
کد خبر: ۳۱۹۰۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۰ ساعت: ۱۵:۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره عشایر استان:

۲۵۰ خانوار عشایر در قزوین وجود دارد

رئیس اداره عشایر استان قزوین گفت: هم اکنون ۲۵۰ خانوار عشایر در استان قزوین وجود دارند که بیشتر این خانوارها در زمینه دامپروری مشغول فعالیت هستند.

۲۵۰ خانوار عشایر در قزوین وجود دارد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ بهزاد غیاثوند، امروز(چهارشنبه) در جریان بازدید معاون عمرانی استاندار، مدیرکل امور روستایی استانداری، معاون عمرانی فرمانداری قزوین و کلهر بخشدار طارم سفلی از دهستان خندان بخش طارم سفلی اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات به مناطق عشایری، طرح‌های بهسازی و مرمت راه عشایری، احداث آبشخور و انتقال آب برای عشایر اجرا می‌شود.

رئیس اداره امور عشایر استان قزوین با اشاره به نقش جامعه عشایری در تولید محصولات دامی افزود: استان قزوین شرایط مستعدی در تولید محصولات کشاورزی و دامی دارد که با برنامه ریزی مناسب می توان طرح های خوبی را برای عشایر اجرا کرد.

وی بیان کرد: هم اکنون 250 خانوار عشایر در استان قزوین وجود دارند که بیشتر این خانوارها در زمینه دامپروری مشغول فعالیت هستند.

غیاثوند تصریح کرد: با توجه به پتانسیل بالای چشمه آب معدنی کسمبقین ( واقع در دهستان خندان ) جهت ایجاد فضای بوم گردی بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد؛ پیگیری‌های لازم برای این امر مهم محقق شود.

این مسئول گفت: به منظور شناسایی و تکمیل آمار جمعیتی عشایر فرم جمع آوری امکانات عشایر استان تهیه و تکیمل شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان