۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تعدادی از واحدهای مسکونی آماده به بهره‌برداری می‌رسد
کد خبر: ۳۱۵۶۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۰ ساعت: ۹:۲۷ ↗ لینک کوتاه

با حضور استاندار قزوین در گیلانغرب؛

تعدادی از واحدهای مسکونی آماده به بهره‌برداری می‌رسد

امروز پس از دیدار با مدیرعامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گیلانغرب، ضمن سفر به سه روستا، تعدادی از واحدهای به انجام رسیده را مورد بهره برداری قرار خواهند داد.

تعدادی از واحدهای مسکونی آماده به بهره‌برداری می‌رسد
محمد همتیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: همزمان با وقوع زلزله دلخراش 21 آبان سال 96، استان قزوین به عنوان یکی از دوازده ستاد معین بازسازی بلافاصله به منطقه اعزام و اقدامات اولیه جهت برآورد میزان خسارت‌ها، نقشه برداری، احداث و تعمیر واحدهای آسیب دیده را به انجام رساند.

به گفته وی، بازسازی و مقاوم سازی واحدهای حوزه گیلانغرب به همراه شهرستان سرمست و 209 روستا به بنیاد مسکن استان قزوین سپرده شد.

این مسئول اضافه کرد: در همین راستا، عبدالمحمد زاهدی، استاندار قزوین به منظور بازدید از روند بازسازی‌ها و پیشرفت فیزیکی واحدهای آسیب دیده از زلزله سال گذشته کرمانشاه به اتفاق هیاتی امروز چهارشنبه به گیلانغرب سفر می‌کند.

وی ابراز کرد: با بررسی و ارزیابی از 17 هزار واحد صدمه دیده گیلانغرب، سه هزار و 300 واحد به احداث مجدد و 12 هزار و 700 واحد نیز به تعمیرات و مقاوم سازی نیازمند تشخیص داده شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین یادآور شد: حدود 14 هزار پرونده دریافت تسهیلات از بانک‌های عامل تشکیل که تاکنون 10 هزار مورد آن منجر به عقد قرارداد برای واحدهای احداثی و تعمیری شده است.

تا پایان سال به تمام تعهدات عمل می‌شود

وی، ارائه تسهیلات ارزان قیمت به هر یک از واحدهای احداثی در شهرها را 400 و روستاها را 300 میلیون ریال اعلام و افزود: برای واحدهای تعمیری معرفی شده نیز هر یک از 60 تا 120 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

این مسئول با اشاره به اقدامات این نهاد از آغاز عملیات اجرایی تاکنون، گفت: در بخش واحدهای احداثی تاکنون عملیات آرماتوربندی 2 هزار و 500 واحد، فوندانسیون 2هزار و 200 واحد، نصب اسکلت یک هزار و 800 واحد، دیوار چینی یک هزار و 400 واحد و سقف 950 واحد به پایان رسیده و 535 واحد نیز به مرحله بهره برداری رسیده است.

همتیان ابراز کرد: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته سعی داریم تا فرارسیدن سالگرد وقوع زلزله کرمانشاه ضمن پایان بخشیدن به 90 درصد از طرح‌های در دست اجرا، تا پایان سال نیز به تمامی تعهدات محول شده جامعه عمل بپوشانیم.

این مسئول اضافه کرد: استاندار قزوین به اتفاق هیات همراه شب گذشته(سه شنبه) وارد کرمانشاه شده و امروز پس از دیدار با مدیرعامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گیلانغرب، ضمن سفر به سه روستا، تعدادی از واحدهای به انجام رسیده را مورد بهره برداری قرار خواهند داد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان