۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ثبت ‌نام دانش‌آموزان مهاجر در مدارس قزوین آغاز شد
کد خبر: ۳۱۵۶۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۰ ساعت: ۹:۱۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل مهاجرین خارجی استانداری:

ثبت ‌نام دانش‌آموزان مهاجر در مدارس قزوین آغاز شد

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین از آغاز ثبت ‌نام دانش‌آموزان مهاجر در مدارس استان خبر داد.

ثبت ‌نام دانش‌آموزان مهاجر در مدارس قزوین آغاز شد
عشایری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ در ارتباط با ثبت ‌نام دانش‌آموزان مهاجر در مدارس دولتی اظهار کرد: وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان مهاجر در چند گروه قابل تعریف است.

وی افزود: گروه نخست شامل دانش‌آموزانی می‌شود که دارای مدرک اقامتی معتبر هستند که این افراد از امروز(چهارشنبه) می‌توانند با مراجعه به مدارس نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند، همچنین لازم به تاکید بوده که این گروه جهت ثبت‌نام نیازی نیست به دفاتر کفالت مراجعه کنند.

این مسئول ادامه داد: گروم دوم کسانی هستند که در طرح سرشماری غیرمجازین شرکت کرده‌اند که این گروه شامل چهار زیرگروه می‌شود.

وی اضافه کرد: یک قسمت کسانی که زن، ایرانی و مرد و فرزندان خارجی بوده و مدرک اقامتی معتبر نداشته‌اند، دوم والدین دانش‌آموزانی که در طرح سرشماری شرکت کرده بودند، سوم کسانی که زن یا مرد دارای کارت آمایش بوده و دیگری فاقد کارت و چهارم کسانی که دارای گذرنامه خانواری با روادید منتفی (روادیدی که آخرین اعتبار آنها 31 خرداد 95) بوده است، این گروه‌ها باید از 17 تیرماه با مراجعه به دفاتر کفالت برگه سنجش سلامت اخذ تا برگه حمایت جهت ثبت‌نام به مدارس برای آنها صادر شود که مهلت مراجعه برای این گروه از 17 تا 31 تیر ماه به مدت دو هفته است.

ثبت‌نام دانش‌آموزان مهاجر در مدارس استان رایگان است
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین از نوبت‌دهی به خانواده‌های دارای فرزند محصل که تاکنون هیچ مدرک قانونی نداشته و نسبت به قانونی شدن اقدام نکرده‌اند، خبر داد.

وی گفت: گروه سوم شامل مهاجرینی است که کلا غیرمجاز بوده و تا به حال در هیچ طرحی شرکت نکرده‌اند و فرزند مدرسه‌ای دارند.

این مسئول ابراز کرد: افراد شامل این گروه نیز می‌توانند از 20 تیرماه به مدت 10 روز به دفاتر کفالت مراجعه کنند، تفاوت این گروه با گروه قبل این بوده که سرشماری ‌شدگان گروه قبل با مراجعه به همان دفاتر کفالت که پیش از این در آنجا سرشماری شده‌اند، می‌توانند بدون پُر کردن پرسشنامه و مراحل اولیه برگه حمایت تحصیلی و سنجش سلامت را اخذ کنند.

وی بیان کرد: این گروه به دلیل اینکه تابحال در هیچ طرحی شرکت نکرده‌اند با مراجعه به هر شعبه دفاتر کفالت در ابتدا نوبت‌دهی شده و سپس مشخص می‌شود؛ در چه تاریخی و به کدام دفتر کفالت جهت اخذ برگه حمایت تحصیلی و سنجش سلامت مراجعه کنند.

عشایری ادامه داد: افراد شامل این گروه پس از نوبت‌دهی و اخذ برگه سنجش سلامت به یکی از مراکز بهداشت معرفی می‌شوند و پس از انجام معاینات و صدور شماره و گواهی سلامت، باید با مراجعه مجدد به دفاتر کفالت، شماره و گواهی سلامت آنها ثبت و سپس معرفی‌نامه حمایت تحصیلی صادر شود.

وی تاکید کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان شامل تمامی این گروه‌ها در مدارس دولتی جمهوری اسلامی ایران رایگان است، همچنین لازم به ذکر بوده که طبق سال‌های گذشته ثبت‌نام دانش‌آموزان فقط در همان شهر و استانی صورت می‌گیرد که مدرک اقامتی آنها در آنجا صادر شده باشد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان در پایان گفت: چیزی به عنوان مدارس خودگردان وجود نداشته و از نظر ما فعالیت آنان مردود و غیرقانونی است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان