۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین نمایشگاه "دُر ماندگار" و "کالای ایرانی" در قزوین بازگشایی شد
کد خبر: ۳۱۵۶۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۰ ساعت: ۹:۱۴ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان استانی؛

نمایشگاه "دُر ماندگار" و "کالای ایرانی" در قزوین بازگشایی شد

با حضور مسئولان استانی نمایشگاه "دُر ماندگار" و "کالای ایرانی" در قزوین بازگشایی شد.

نمایشگاه "دُر ماندگار" و "کالای ایرانی" در قزوین بازگشایی شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ نمایشگاه "در ماندگار" به مناسبت آغاز هفته عفاف و حجاب با حضور مسئولان استانی افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه فاطمه محمدبیگی، دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین اظهار کرد: تفاهم نامه ای بین بنیاد و شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان قزوین منعقد شد که حضور بنیاد در نمایشگاه به صورت مستمر در طول سال ادامه داشته باشد.
  

وی افزود: قزوین اولین شهری در جهان اسلام است که ویترین نمایشگاه اسلامی را داراست.
  
این مسئول اذعان کرد: "دُر ماندگار" جشنواره ای است از فعالیت‌های مختلفی که شامل تهیه البسه، پوشاک عفاف و حجاب، فعالیت‌های فرهنگی و هنری، غرفه دختران انقلاب است.

وی ابراز کرد: اگر دختری شال سفید بر سر چوب می‌کند و در خیابان انقلاب حضور دارد، کم کاری ما باعث رخداد این مسائل شده است، اگر ما کار خلاقانه و مخاطب شناسانه داشته باشیم، می‌توان فرهنگ اصیل اسلامی را ترویج کرد.

در ادامه این مراسم مرادیان، مدیرکل بانوان استانداری قزوین اذعان کرد: دونمایشگاه با نام "خانه ایرانی، کالای ایرانی" و "دُر ماندگار" افتتاح می‌شود که در هر دوی این نمایشگاه‌ها حضور پررنگ بانوان را شاهد هستیم.
 

وی افزود: در حوزه کالای ایرانی؛ زنان به عنوان محور دخل و خرج نقش اساسی را در حوزه شعار سال ایفا می‌کنند، همچنین در نمایشگاه عفاف و حجاب، نقش موثری دارند.  

این مسئول بیان کرد: زمانی که مقوله کشف حجاب مطرح شد، زنان در برابر فرمان نابخردانه ایستادند و پوشش برتر را در جامعه رواج دادند و در دوران انقلاب فرزندان خود را تقدیم انقلاب کردند.
  
وی ادامه داد: در عرصه جنگ، نیز این مادران، همسران و دختران بودند که فرزندان، همسران و برادران خود را تقدیم کشور کردند تا انقلاب آنها استوار بایستد.
  

مرادیان گفت: در هر عرصه ای که ورود پیدا می‌کنیم زنان نقش اساسی دارند و مادران با مدیریت اندیشمندانه می‌توانند به شعار سال جامه عمل بپوشانند.  

وی ابراز کرد: مقوله عفاف و حجاب نه به عنوان یک امر دینی و مذهبی، بلکه یک مقوله انسانی است که ریشه در فطرت انسان‌ها دارد و هرآنچه که چیزی که مانع غلبه شهوت بر انسان شود در حوزه عفاف و حجاب است.

مدیرکل بانوان استانداری قزوین تصریح کرد: در عرصه عفاف و حجاب از بدو زندگی انسان‌ها به صورت غیرمتمدن و متمدن به خصوص در ایران، همیشه حجاب رواج داشته البته نه به صورت امروزی، اما پوشش وجود داشته است. 

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب فقط پوشش ظاهری نیست، گفت: عفاف و حجاب شامل عفاف زبان، عفاف نگاه، عفاف دل و عفاف تفکر و فقط مخصوص بانوان نیست بلکه مردان جامعه را هم شامل می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: اگر مردان جامعه ملبس به پوشش عفاف و حجاب شوند ما می‌توانیم مدعی شویم حجاب را در جامعه اجرا کرده ایم؛ اما اگر مردان هوسباز و شهوتران در جامعه ما جولان دهند و انگشت اتهام فقط به سمت زنان باشد این ظلم بزرگی است.  

حجت الاسلام عابدینی، کارشناس مسائل دینی در ادامه این مراسم بیان کرد: عفت ملکه نفسانی است که از تعادل بین قوه شهوت و قوه عاقله به دست می‌آید.

وی افزود: اگر کسی بتواند قوه شهوت جنسی، اقتصادی، منفعت طلبی را تحت قوه عاقله دربیاورد، این فرد به مقام عفت رسیده است و فقط اختصاص به بانوان ندارد.  

این کارشناس مذهبی اذعان کرد: حوزه عفت بسیار گسترده است و فقط اختصاص به حجاب ندارد، اگر جامعه ای بر اثر فشار اقتصادی به مرحله ای رسید که خزانه ما خالی شد اگر دشمن متوجه بیچارگی ما شود ما عفت اقتصادی خود را از دست داده ایم. 

وی در پایان گفت: نمایشگاه کالای ایرانی و دُر ماندگار، عفت اقتصادی و عفت اخلاقی و جنسیتی را ترویج می‌کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان