۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین نامتخصصان خارجی؛ گزینه‌های ناخلف والیبال/ نمره‌های منفی فدراسیون در میزبانی از ملت‌ها
کد خبر: ۳۱۴۲۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۱۱ ساعت: ۲۰:۴ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

نامتخصصان خارجی؛ گزینه‌های ناخلف والیبال/ نمره‌های منفی فدراسیون در میزبانی از ملت‌ها

والیبال ایران میزبانی هفته پایانی لیگ ملت‌های والیبال را در شرایطی پشت سر گذاشت که این میزبانی با برخی مشکلات همراه بود.

نامتخصصان خارجی؛ گزینه‌های ناخلف والیبال/ نمره‌های منفی فدراسیون در میزبانی از ملت‌ها
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، تیم ملی والیبال ایران در آخرین هفته مسابقات لیگ ملت‌های والیبال، توانست آخرین دیدار خود را با شور و شوق هواداران در ورزشگاه مملو از جمعیت آزادی و در حضور بیش از ۱۰ هزار هوادار با پیروزی به پایان برساند.

این اولین بار نیست که تیم ملی والیبال کشورمان در چنین مسابقات بزرگی حضور یافته است و برای موفقیت در عرصه بین المللی تلاش‌هایی را انجام می‌دهند. در سالیان گذشته والیبال ایران شگفتی‌های بسیاری در این عرصه آفریده و در سال‌های اخیر توانست ستارگان بسیاری را به دنیای والیبال معرفی کند و تیم‌های بزرگی همچون امریکا، روسیه و ایتالیا و ... را شکست دهد.

نامتخصصان خارجی گزینه‌های ناخلف والیبال/ نمره‌های منفی فدراسیون در میزبانی از ملت‌ها

حمایت از تولید ملی به جای جراحان خارجی

  • سالیان بسیار زیادی است که مسئولان والیبال به جای آنکه از سرمربیانی موفق والیبال ایران استفاده کننده به سایر کشور‌ها رفته و سرمربیانی رزومه دار، صاحب نام و با سابقه را به تیم می‌آورند تا آن‌ها مرهمی برای والیبال ایران شوند. اندیشه اهالی تصمیم گیرنده در سال‌های قبل در این راستا بوده است که والیبال ایران در ابتدای مسیر خود قرار دارد و برای پیشرفت و رسیدن به متد‌های روز دنیا نیاز به استفاده از اروپایی و یا آمریکای جنوبی است. همان طور که روزگاری هدایت تیم ملی بر عهده گاییچ بود و بعد از مدتی به ولاسکو سپرده شد. ولاسکویی که آغازگر تحولات والیبال به شمار می‌رفت و پس از وی هرگز مربیان مورد استفاده ایران نتوانستند جایگزین شایسته‌ای برای این مرد متفکر آرژانتینی شوند. شاید برای همین است که همواره انتقاداتی به مربیان بعد از ولاسکو صورت گرفت و حضور نفراتی مانند لوزانو، کواچ و کولاکوویچ موجب افت سال به سال والیبال ایران شد.

نامتخصصان خارجی گزینه‌های ناخلف والیبال/ نمره‌های منفی فدراسیون در میزبانی از ملت‌ها

پوستری با نقش پررنگ آقای سرمربی و بازیکنانی در سایه!

  • به تازگی پوستری با طراحی فدراسیون والیبال در رسانه‌ها منتشر شده و به جای آن که همانند سایر تیم‌های ملی از نشان و نماد و تصاویر بازیکنان مطرح تیم ملی ایران استفاده شود، ایگور کولاکوویچ همانند یکی از ستاره‌های مجموعه فیلم‌های ترمیناتور به روی این پوستر‌ها نقش بسته و بازیکنان نیز در پوستری دیگر در سایه قرار گرفته اند. حال تنها نتیجه گیری می‌تواند این باشد که ستاره و نقش اصلی تیم ملی کسی نیست جز کولاکوویچ ستاره. در پوستر تیم‌ها ملی سایر کشور ها، اما می‌توان به وضوح نقش بازیکنان و حضور آن‌ها در راس تصویر را مشاهده کرد و به نوعی موضوع نقش اصلی تیم ملی بازیکنان آن هستند را به صراحت معرفی می‌کند. این در حالی است که فدراسیون جهانی والیبال و مجریان برگزاری مسابقات لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها همواره تاکید داشته‌اند که این مسابقات باید بستری برای پررنگ شدن نقش ستاره‌ها باشد. به نظر می‌رسد به دلیل رابطه نه چندان خوب بازیکنان تیم ملی با مدیریت جدید فدراسیون از طراح پوستر خواسته شده که نقش ایگور را پررنگ‌تر جلوه دهد.

نامتخصصان خارجی گزینه‌های ناخلف والیبال/ نمره‌های منفی فدراسیون در میزبانی از ملت‌ها

از سقف سوراخ ورزشگاه آزادی تا بی‌نظمی در شروع و انجام بازی‌های والیبال

  • گفته می‌شود بخش‌هایی از سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی محل میزبانی هفته پنجم لیگ ملت‌های والیبال با مشکلات عدیده‌ای روبرو بوده است و در صورت بارش باران سقف چکه می‌کرده و این موضوع در رویداد بزرگی که در حالی برگزاری بود، می‌توانست یک نمره منفی برای میزبانی ایران باشد و یا دلیلی باشد تا دیگر ایران به عنوان میزبان این چنین مسابقاتی انتخاب نشود. البته این مشکل پیش از شروع مسابقات به طور ظاهری حل شد و خوشبختانه باران هم نگرفت تا مشخص نشود به واقع این سقف ترمیم شده است یا خیر؟
  • مشکلات کفپوش و سرویس بهداشتی اگر چه در روز‌های نزدیک به مسابقات رفع شده بود، اما نباید از این موضوع غافل بوده که زمان بسیار کمی تا مسابقات باقی مانده و تمام یک ملت باید به نوعی دست به دعا باشند تا باران نبارد و سبب مشکل برای این مسابقات در ورشگاه آزادی نشود. مسئولان برگزاری رقابت‌ها و مدیرعامل مجموعه ورزشی آزادی البته این موضوع را در روز‌های گذشته حاد ندانسته و اظهاراتی همانند این موضوع را در دسته شایعه قرار داده است. با این حال اگر باز هم چشم پوشی کنیم برای باری دیگر بی برنامگی‌ها در انجام مسابقات جلوی چشم می‌آید و سبب آن می‌شود تا از علاقه بییندگان برای تماشای چنین مسابقاتی کاسته شود. در میانه‌های ست سوم دیدار، اما در حالی که دیداری نزدیک و پر از استرس میان تیم‌های ایران و بلغارستان در حال برگزاری بود، رقصنده‌های محلی کشورمان در هیاهوی ثبت امتیاز و پایان شدن ست سوم به دیدار به سود ایران وارد زمین شدند و تمامی استرس و شور و شوق دیدار را به نوعی به دلیل بی برنامه بودن مسئول مربوطه از بین بردند.
  • تبلیغات چوبی دور زمین نیز یکی دیگر از دردسر‌های تیم‌های ملی است. سال هاست که مسئولان جهانی در تلاش اند تا برای جلوگیری از خطراتی که ورزشکاران را دنبال می‌کنند به نوعی جلوگیری کنند و برای مثال به جای تیر و تخته برای چهاچوب تبلیغات این امکان وجود داشت تا از پلاستیک یا مصالحی که می‌تواند کمترین خسارت را به بازیکنان وارد کند استفاده کنند. جایگاه تصویربرداران و عکاسان این حوزه نیز به صورتی طراحی شده اند که این افراد همانند سیبل دور زمین ایستاده اند ومی توان به این موضوع اشاره نمود که صندلی‌ها و جایگان عکاسان و افراد حوزه رسانه در بدترین جای ممکنه تعبیه شده است. شاید به کرات این اتفاق که توپ به این افراد برخورد کند و سبب مصدومیت آن شود اتفاق افتاده است و این افراد صدمات جدی را با ضربه‌های چند صد کیلومتری بازیکنان باید تحمل کنند و به کار خود بپردازند. امسال، اما ناظران فدراسیون جهانی از مسئول سالن خواسته بودند که عکاسان و تصویربرداران دور زمین حضور نداشته باشند و اگر قصد عکاسی از دور زمین را دارند به جای ایستادن بنشینند. این در حالی بود که صندلی یا نیمکتی برای عکاسان تعبیه نشده بود.

نامتخصصان خارجی گزینه‌های ناخلف والیبال/ نمره‌های منفی فدراسیون در میزبانی از ملت‌ها

خم شدن کمر ستاره‌ها زیر فشار دیدار‌های تیم ملی والیبال

  • سالیان طولانی است که تیم ملی والیبال از بازیکنانی همچون سعید معروف، فرهاد قائمی و ستارگانی همچون این بازیکنان استفاده می‌کند و در دوراهی استفاده از بازیکنان جوان امید و یا حضور ستارگان به مرز جنون رسیده استفاده می‌کند. این بازیکنان شاید سالیانی دیگر هم در تیم ملی حضور داشته باشند و با جان و دل به فعالیت حرفه‌ای خود ادامه دهند، اما می‌توان جوانان را جایگزین آن‌ها کرد. این بازیکنان دیگر شور شوق اولیه حضور در زمین و قرار گرفتن در بین بازیکنان را نداشته و بازی حرفه به عملی عادی برای آن‌ها تبدیل شده است. بار‌ها وبار‌ها شاهد این موضوع بودیم که بازیکنان جوان تیم ملی ایران توانسته اند شگفتی آفرینی کنندو تیم ملی را به پیروزی رسانده و یا از شکست نجات دهند.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان