۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین حضور بسکتبالیست قزوینی در جام جهانی فیلیپین
کد خبر: ۳۰۹۳۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۱۳ ساعت: ۹:۴۵ ↗ لینک کوتاه

اخبار کوتاه ورزشی قزوین؛

حضور بسکتبالیست قزوینی در جام جهانی فیلیپین

در ترکیب نهایی تیم ملی بسکتبال بانوان را برای حضور در جام جهانی بسکتبال سه نفره زنان، اسم ستکتبالیست قزوینی به چشم می‌خورد.

حضور بسکتبالیست قزوینی در جام جهانی فیلیپین
به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین ؛ گزیده ای از مهمترین اخبار ورزشی استان قزوین را در ادامه می‌خوانید: 

چند گام تا حضور کاراته‌کاهای شایسته قزوینی در بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا
در روزهای اخیر در مسابقات لیگ جهانی نوجوانان و جوانان که با حضور بیش از یک هزار و ۸۰۰کاراته‌کا از ۷۱ کشور در بلغارستان برگزار شد، کاراته‌کاهای استان قزوین جایگاه‌های قابل توجهی را به دست آوردند.

محمدرضا کاظمی‌پور کاراته‌کای با استعداد استان قزوین موفق شد تنها مدال نفرات اعزامی به رقابت‌های لیگ جهانی نوجوانان و جوانان که در کشور بلغارستان برگزار شد را کسب کند و در سکوی سوم قهرمانی جوانان جهان قرار بگیرد.

لیگ جهانی کاراته نوجوانان و جوانان که در کشور بلغارستان برگزار شد اولین دوره از مسابقات رنکینگ کسب سهمیه المپیک جوانان جهان در کشور آرژانتین است که امیدواریم محمدرضا کاظمی‌پور در مسابقات بعدی موفق به کسب سهمیه المپیک شود.

محمدرضا کاظمی‌پور در وزن منهای ۷۶ کیلوگرم و امیر‌حسین ‌بیگدلی در وزن منهای ۶۸۸ کیلوگرم نمایندگان ایران در مسابقات لیگ جهانی نوجوانان و جوانان در کشور بلغارستان بودند که امیرحسین بیگدلی پس از کسب سه پیروزی متاسفانه در دور چهارم بازی را به حریف ترکیه‌ای خود واگذار کرد و از دور مسابقات خارج شد.

لیلا برجعلی نماینده تیم ملی دختران در مسابقات لیگ جهانی کاراته نوجوانان و جوانان جهان در کشور بلغارستان بود، این کاراته‌کای قزوینی در دور اول به حریف مراکشی خود بازی را واگذار کرد و از دور رقابت‌ها حذف شد.

هم اکنون چهار نفر از ملی‌پوشان کاراته‌کای قزوینی در رده بزرگسالان در اردوی تیم ملی جهت آمادگی برای اعزام به مسابقات قهرمانی لیگ جهانی ترکیه هستند که در تاریخ ۱۵خردادماه سال جاری همراه تیم ملی به کشور ترکیه اعزام می‌شوند.

اولین دور مسابقات جام رمضان سال جاری در روز سوم خردادماه که مصادف با فتح خرمشهر بود به میزبانی خوب اداره ورزش و هیات کاراته محمود آباد در شهر محمودآباد برگزار شد که نزدیک به ۳۵۰ کاراته‌کا در این مسابقات به رقابت پرداختند.

مرحله بعدی مسابقات کاراته جام رمضان در رده جوانان به میزبانی شهر آبیک برگزار می‌شود.

بهمن عسگری، علی‌اصغر آسیاب‌بری، مجید حسن‌نیایی و امیر رضا میرزایی چهار تن از نام‌آوران کاراته استان قزوین و جهان در اردوی تیم ملی به سر برده و خود را برای مسابقات کاراته برای اعزام به مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا در کشور اردن آماده می‌کنند.

این مسابقات یکی از مراحل کسب سهمیه برای المپیک است و در صورت موفقیت در مسابقات کشور اردن حضور این چهار قهرمان قزوینی در مسابقات المپیک آسیایی حتمی خواهد بود.

مژگان خدادادی در ترکیب تیم ملی بسکتبال اعزامی به جام جهانی

سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان، ۴ بازیکن ترکیب نهایی تیم ملی بسکتبال بانوان را برای حضور در جام جهانی بسکتبال سه نفره زنان انتخاب کرد که در این بین نام مژگان خدادادی ملی پوش ارزنده و باتجربه استان و کشورمان نیز بچشم می‌خورد.

مژگان خدادی، سعیده علی، کیمیا یزدیان طهرانی و معصومه اسماعیل‌زاده ۴ بازیکنی هستند که در ترکیب نهایی تیم ملی بسکتبال بانوان قرار گرفتند.جام جهانی بسکتبال سه نفره زنان از ۱۸ تا ۲۲ خرداد در فیلیپین برگزار می‌شود و دختران بسکتبالیست ایران در گروه C این رقابت‌ها با تیم‌های قدرتمند آمریکا، روسیه، آندورا و اوگاندا هم‌گروه هستند.

دختران بسکتبالیست ایران بامداد چهارشنبه ۱۶۶ خرداد به این رقابت‌ها اعزام می‌شوند.

چهارمین رویداد پرش با اسب استان برگزار شد
در این دوره از مسابقات، ۴۵ سوارکار ازاستان های قزوین، زنجان و همدان در رده‌های مختلف با هم به رقابت پرداختند.

در رده‌های تشویقی و مبتدی نگار نادریان با اسب شب خیز از باشگاه مهرآریا و مهرداد زاهدیان با اسب لردکریس از باشگاه ژاله مسیر را بدون خطاطی کردند.

در رده نونهالان، فرزاد سهیل قاسمی با اسب خرم از باشگاه خوشه طلا همدان و امیر عباس کاوه با اسب آتسز از باشگاه ژاله اول و دوم شدند.

در رده نوجوانان، ارشیا نجفی نیا با اسب اسپیلیداز از باشگاه اسواران زنجان، سورن احسانی با اسب فیداس از باشگاه مهرآریا و فرزاد سهیل قاسمی با اسب خرم از باشگاه خوشه طلا همدان عناوین برتر را کسب کردند و در رده بزرگسالان ابوالفضل افتخاری با اسب آرش از باشگاه اکباتان همدان و ارشیا نجفی نیا با اسب کنکورد از باشگاه اسواران زنجان اول و دوم شدند و مهدی حمزه ای با اسب اشتوزن برگ از باشگاه ایثار همدان و سورن احسانی با اسب فیداس از باشگاه مهرآریا مشترکا سوم شدند.

این رقابت‌ها به میزبانی باشگاه سوارکاری البرز برگزار شد.

پایان رقابت‌های هندبال جام رمضان بانوان استان
رقابت‌های هندبال جام رمضان بانوان استان با شناخت برترین‌ها به پایان رسید. با برگزاری مسابقات هندبال جام رمضان استان بانوان تیم پارسه قهرمان شد و تیم‌های شهر، الوند عناوین دوم و سوم را کسب کردند.

این رقابت‌ها با شرکت ۴ تیم به میزبانی خانه هندبال قزوین برگزار شد.

جام جهانی بسکتبال سه نفره بانوان_فیلیپین
برنامه بازی‌های تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان ایران در رقابت‌های جام جهانی فیلیپین اعلام شد و مژگان خدادادی ملی پوش ارزنده قزوینی بهمراه سایر بانوان بسکتبالیست ایران در اولین بازی خود برابر آمریکا قهرمان دو دوره از این رقابت‌ها به میدان می‌روند.

رقابت‌های جام جهانی بسکتبال سه نفره بانوان از ۱۸ تا ۲۲ خرداد در فیلیپین برگزار می‌شود و تیم ملی بسکتبال بانوان ایران در گروه c این رقابت‌ها با تیم‌های روسیه، آندورا، آمریکا و اوگاندا هم گروه است.

تیم ملی ایران در اولین بازی خود روز شنبه ۱۹۹ خرداد به مصاف آمریکا می‌رود که سابقه دو دوره قهرمانی در جام جهانی بسکتبال سه نفره بانوان را در کارنامه دارد.

برنامه بازی‌های ایران به شرح زیر است:
شنبه ۱۹ خرداد:
ایران_آمریکا ساعت ۸:۰۰
ایران_اوگاندا ساعت ۳۰: ۹

دوشنبه ۲۱ خرداد:
ایران_ روسیه ساعت ۸:۰۰
ایران_آندورا ساعت ۹:۳۰

دو تیم برتر هر گروه به مرحله یک چهارم نهایی مسابقه‌ها صعود می‌کنند و بازی‌های این مرحله سه شنبه( ۲۱خرداد) برگزار می‌شود.

بانوان بسکتبالیست ایران اولین حضور خود را در رقابت‌های جام جهانی بسکتبال سه نفره بانوان تجربه می‌کنند. سرمربیگری تیم ایران در این مسابقه‌ها را نیکا بیک لیک لی برعهده دارد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان