۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین نحوه رجیستر کردن گوشی موبایل +آموزش تصویری
کد خبر: ۳۰۸۹۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۱۰ ساعت: ۱۱:۳۵ ↗ لینک کوتاه

آموزش؛

نحوه رجیستر کردن گوشی موبایل +آموزش تصویری

رحله به مرحله آموزش رجیستر کردن گوشی موبایل را در این خبر از باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید.

نحوه رجیستر کردن گوشی موبایل +آموزش تصویری
به گزارش سرویس علم وفناوری   صبح قزوین ، متاسفانه انواع کالا ها وبرند های قاچاق وارد بازار کشور می شوند. برای جلوگیری از واردات قاچاق یا به اصطلاح چینی بودن یا کپی بودن  کالا ها،  باید در پی راه چاره بود. یکی از شایع ترین کالا هایی که به صورت قاچاق  و جنس های تقلبی وارد کشور می شوند، گوشی های تلفن همراه می باشد. بنابراین قانونی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه اندازی شد. این طرح با عنوان  "رجیستر کردن گوشی"  به اجرا درآمده است.  با استفاده از این طرح  گوشی موبایل در شبکه ارتباطی  کشور ثبت می شود تا استفاده از گوشی ها در اپراتور های همراه اول و ایرانسل و ... امکان پذیر باشد. بنابراین افراد وقتی گوشی یا تبلت جدیدی را خریداری می کنند که شامل این طرح است باید چندین مرحله را طی کنند تا گوشی موبایل را در شبکه ارتباطی ثبت کنند. برای آشنایی با آموزش رجیستر کردن گوشی  به همراه آموزش تصویری با ما همراه باشید و مطالب زیر را مطالعه کنید.

روش های رجیستر کردن گوشی

برای رجیستر کردن گوشی خود می توانید از دو روش استفاده کنید. با استفاده از وب سایتی با نام همتا یا توسط کد .USSD

آموزش رجیستر کردن گوشی  با استفاده از روش وب سایت همتا: ابتدا باید وارد سایت سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی شوید. سپس پس از وارد کردن شماره تلفن همراه خود، گزینه " ادامه " را انتخاب کنید.

آموزش رجیستر کردن گوشی موبایل + آموزش تصویری                                 

سپس یک کد توسط پیامک به گوشی موبایل شما ارسال می شود. کد ارسال شده را به همراه کد امنیتی که در صفحه آمده است وارد کنید. سپس بر روی گزینه " ورود" کلیک کنید.

آموزش رجیستر کردن گوشی موبایل + آموزش تصویری                                 

سپس بعد از کلیک کردن روی گزینه ورود، صفحه جدیدی باز می شود. در نوار سمت راست روی گزینه فعال سازی تلفن همراه کلیک کنیید.

آموزش رجیستر کردن گوشی موبایل + آموزش تصویری

پس از مرحله قبل، در این قسمت باید شماره تلفن همراه خود، شناسه IMEI و کد فعال سازی را وارد کنید.

آموزش رجیستر کردن گوشی موبایل + آموزش تصویری

بعد از وارد کردن کد های بالا، در آخر روی گزینه فعالسازی کلیک کنید.

آموزش رجیستر کردن گوشی موبایل + آموزش تصویری

آموزش رجیستر کردن گوشی  با استفاده از روش  کد USSD : در مرحله اول، شماره

7777* را با گوشی موبایل خود وارد کنید . سپس صفحه سامانه همتا باز می شود. شماره 2 را انتخاب می کنید و سپس  با انتخاب کردن گزینه SEND، در واقع فعالسازی را ارسال کرده اید.

نحوه رجیستر کردن گوشی موبایل +آموزش تصویری

سپس شناسه IMEI را وارد می نمایید.

نحوه رجیستر کردن گوشی موبایل +آموزش تصویری

سپس باید شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید.

نحوه رجیستر کردن گوشی موبایل +آموزش تصویری

در این مرحله کد فعالسازی را وارد می کنید.

نحوه رجیستر کردن گوشی موبایل +آموزش تصویری

سپس با ارسال عدد یک باید ثبت دستگاه را تایید کنید. بعد از آن پیامک ارسال خواهد شد و کار به اتمام خواهد رسید.

در عملیات رجیستر کردن گوشی  به چه نکاتی باید توجه کرد؟

دقت داشته باشید که در هر دو روش اگر پیامک تایید به گوشی موبایل شما ارسال شود یعنی کار را با موفقیت به اتمام رسانده اید. همچنین هنگام خرید موبایل یا تبلت دقت داشته باشید که فروشنده باید کد فعال سازی را در اختیار شما قرار دهد. در غیر این صورت شما قادر به انجام عملیات رجیسترکردن گوشی  خود نخواهید بود. برای دسترسی داشتن به کد IMEI می توانید به نوشته های روی جعبه گوشی موبایل مراجعه کنید. زیرا روی جعبه نوشته شده است. یا از قسمت settings-> about phone -> status-> imei information  گوشی موبایل دسترسی پیدا کنید.

 علاوه بر روش های بالا برای عملیات رجیستر کردن گوشی می توانید با نصب اپلیکیشن سامانه همتا  که هم برای گوشی های اندروید و هم برای ios موجود می باشد،  این کار را انجام دهید.

مزایای رجیستر کردن گوشی موبایل

علاوه بر این که  رجیستر کردن گوشی ، سبب می شود تا جنسی که به مردم فروخته می شود، قاچاق یا تقلبی نباشد، مزایای دیگری نیز دارد. از جمله این که، اجرای این طرح کمک در سلامت افراد نیز دارد زیرا، تست های SAR بر روی همه گوشی های موبایل که وارد کشور می شوند، انجام می گیرد تا خطری به لحاظ تشعشات، نداشته باشد. وقتی این تست ها روی گوشی موبایل انجام می گیرد، امکان کپی بودن دستگاه ها وجود ندارد. از دیگر مزایای رجیستر کردن گوشی این است که ،  اپراتور ها و سرویس های مخابراتی کشور به گوشی موبایل هایی که از طریق راه های قانونی وارد کشور شده اند، سرویس و خدمات دهند. بنابراین اگر گوشی موبایل بدون تست و رجیستر کردن وارد بازار موبایل فروشی شود صرفا حکم وسیله ای بی ارزش و غیر کاربردی را دارد زیرا خدمات و یا اینترنتی به آن تعلق نمی گیرد. این کار ها باعث می شود تا هیچ گونه موبایل بدون گارانتی یا خدمات پس از فروش وارد بازار نشود وعملکرد بازار های موبایل فروشی بهبود یابد.

نحوه رجیستر کردن گوشی موبایل +آموزش تصویری

راه اندازی طرح رجیستر کردن گوشی در خرید و فروش گوشی های دست دوم چگونه خواهد بود؟

اگر گوشی موبایل  دست دوم، قبل از به اجرا درآمدن طرح رجیستر روشن شده است و در سامانه مخابراتی ثبت شده است، هچ مشکلی برای آن ها در خرید و فروش پیش نخواهد آمد. اما در خرید و فروش گوشی موبایل های برند اپل افراد باید توجه کنند و دقت بیشتری در این زمینه داشته باشند. برای اطمینان از این که گوشی موبایل خریداری شده دست دوم برند اپل درسامانه همتا ثبت شده است یا خیر، باید از کد دستوری #7777* استفاده کنند. این کد به کاربر در یک فرآنید پیامکی اطلاع می دهد که گوشی موبایل در سامانه ثبت شده و یا ثبت نشده است.

حتی اگر افراد در خرید و فروش گوشی موبایل  دست دوم، جعبه گوشی را گم کرده باشند، میتوانند با کد دستوری #06#* کد IMEI دستگاه را دریافت کنند. اما افراد باید دقت کنند که به هیچ وجه نباید گوشی موبایل  بدون جعبه را خریداری کنند ، چراکه احتمال قاچاق بودن یا سرقتی بودن آن  وجود دارد و خریدن این نوع گوشی در آینده سبب بروز مشکلاتی می شود.

همچنین افراد باید در خرید گوشی موبایل  دو سیم کارته، دقت داشته باشند که چون دو سیم کارت دارد باید دو کد IMEI  از فروشنده دریافت کنند.

پس حتما توصیه می کنیم در خرید گوشی موبایل دقت کافی داشته باشید و اگر تا به امروز انجام نداده اید، حتما به رجیستر کردن گوشی موبایل خود اقدام کنید.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان