۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۲۰۵ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری می‌شود
کد خبر: ۳۰۵۶۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۲۰ ساعت: ۱۳:۲۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

۲۰۵ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین پیش بینی کرد؛ در سال زراعی جاری بیش از ۲۰۵ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شود.

۲۰۵ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ظهر امروز(پنج شنبه) در جلسه ستاد خرید گندم استان در استانداری قزوین اظهار کرد: در سال زراعی جاری برای سهولت در امر خرید 22 مرکز خرید گندم با حجم 360 هزار تن در استان کار خرید گندم از کشاورزان را انجام می‌دهند.

وی افزود: به منظور کاهش هزینه کشاورزان؛ امسال برنامه ریزی شده مراکز خرید به گونه ای باشد تا کشوران هزینه کمتری برای حمل و نقل پرداخت کنند.

این مسئول یادآور شد: در سال زراعی جاری 137 هزار و 546 هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته که از این میزان 45هزار و 628 هکتار گندم آبی و 91 هزار و 918 هکتار گندم دیم است که از این میزان سطح زیر کشت بیش از 235 هزار و 150 تن گندم برداشت شود.

خرید گندم 1300 تومان به ازای هر کیلو
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: شرایط سیلوها را برای خرید گندم هماهنگ کرده ایم که امسال سیلوهایی می‌توانند گندم خریداری کنند که فقط مختص سیلوی گندم باشد و سایر سیلوها ی خوراک دام حق خرید گندم را ندارند.

خمسه اضافه کرد: پیش بینی کرده ایم از هفته آخر خرداد ماه خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان انجام شود و  قیمت تعیین شده برای خرید گندم از کشاورزان را یک هزار و 300 تومان به ازای هر کیلو خواهد بود.

وی ادامه داد: تاکنون 9 هزار و 200 نفر از کشاورزان استان در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی جهت تسهیل و تحویل محصول کشاورزی خود ثبت نام کرده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به خرید تضمین محصول جو از کشاورزان استان اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‌شود از اوایل خرداد ماه سال جاری خرید تضمینی حود بر اساس سه درصد افت مفید و 2 درصد غیر مفید با قیمت 10300 ریال خریداری شود.

وی افزود: به همین منظور 2 مرکز خرید جو با ظرفیت 30 هزار و 500 تن توسط تعاون روستایی و شرکت پشتیبانی امور دام؛ محصول جو کشاورزان را خریداری می‌کنند.

خمسه اذعان کرد: همچنین در سال زراعی جاری 7 هزار و 598 هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت محصول کلزا رفته که پیش بینی می شود 140 هزار تن محصول از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

وی اضافه کرد: امسال4 مرکز خرید در استان خرید تضمینی کلزا از کشاورزان را انجام می‌دهند.

این مسئول یادآور شد: برای کاهش سن زدگی نیز ستادی در استان تشکیل شده و کارشناسان از اسفند ماه سال جاری با حضور در مزارع کشاورزی و مبارزه با سن گندم تاکنون در سطح 25 هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان مبارزه با سن مادر انجام شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان