۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین فعالیت فرهنگی و عمرانی قرارگاه‌ پیشرفت و آبادانی در سه دهستان قزوین
کد خبر: ۳۰۵۳۴۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۱۸ ساعت: ۱۲:۵۳ ↗ لینک کوتاه

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قزوین اعلام کرد:

فعالیت فرهنگی و عمرانی قرارگاه‌ پیشرفت و آبادانی در سه دهستان قزوین

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قزوین گفت: قرارگاه‌ پیشرفت و آبادانی استان قزوین ارائه خدمات به دهستان‌ها و مناطق محروم را در برنامه خود دارد که هم اکنون در بحث راهسازی، جاده سازی، خدمات پزشکی و فرهنگی در سه دهستان در حال انجام است.

فعالیت فرهنگی و عمرانی قرارگاه‌ پیشرفت و آبادانی در سه دهستان قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی، معاون هماهنگ کننده سپاه استان قزوین پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس بسیج سازندگی در سالن روابط عمومی سپاه قزوین اظهار کرد: بسیج با بدنه مردمی در ابتدای انقلاب برای حفظ و نگهبانی از انقلاب شکل گرفت و خوشبختانه بسیج در ماموریت‌های مختلف وفاداری خود را نسبت به نظام نشان دهد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس، عرصه‌های سازندگی و هر عرصه ای که برای انقلاب مانعی ایجاد می‌شد بسیج در قالب‌های مختلف حضور پیدا کرده است.

این مسئول بیان کرد: یکی از ویژگی‌های بارز بسیج این است که مخصوص به جریان خاصی نیست و کسی نمی‌تواند بسبج را به نام خود مصادره کند؛ زیرا بسیج خود را سرباز ولایت می‌داند. 

وی عنوان کرد: یکی از زیرمجموعه‌های بسیج که در ۱۷اردیبشهت ماه سال ۷۹ به دستور رهبر معظم انقلاب راه اندازی شد؛ بسیج سازندگی بود که خیرات و برکات فراوانی برای انقلاب داشت.

طاهرخانی ادامه داد: در دوران جنگ 8 ساله، جهاد سازندگی نقش بی بدیلی در مناطق محروم و محرومیت زدایی داشت، پس از انحلال این نهاد، نظر رهبر معظم انقلاب این بود که وظایف این نهاد با گستره بیشتری در قالب بسیج سازندگی پیگیری شود.

وی اذعان کرد: طی ۱۸سالی که از عمر بسیج سازندگی می‌گذرد خوشبختانه خدمات بسیار خوبی ارائه شده و امروز به عنوان یک نهاد اجرایی قدرتمند در کنار دولت در حال فعالیت است و در اجرای پروژه‌های عمرانی در قالب مشاور استاندار کمک کار دولت است.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قزوین ابراز کرد: بسیج سازندگی در اجرای پروژه‌ها دنبال سود مادی نیست؛ بلکه هدف محرومیت زدایی و سازندگی در مناطق محروم است. 

وی تصریح کرد: اردوهای جهادی، طرح هجرت، حضور متخصصین حوزه‌های درمانی و بهداشتی در مناطق محروم، ارائه خدمات از طریق قرارگاه‌های پیشرفت و آبادانی از جمله فعالیت‌های بسیج سازندگی است.

این مسئول گفت: قرارگاه‌ پیشرفت و آبادانی استان قزوین ارائه خدمات به دهستان‌ها و مناطق محروم را در برنامه خود دارد که هم اکنون در بحث راهسازی، جاده سازی، خدمات پزشکی و فرهنگی در سه دهستان در حال انجام است.

وی در پایان ابراز کرد: ماموریت بسیج سازندگی در کمک رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه بسیار تاثیرگذار بود و هم اکنون نیز این خدمات ادامه دارد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان