۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین توقف خرید و فروش دلار در صرافی‌های قزوین/خبری از دلار ۴۲۰۰ تومانی نیست
کد خبر: ۳۰۰۸۷۰ نویسنده: حسین طاعتی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۱ ساعت: ۱۵:۴۰ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

توقف خرید و فروش دلار در صرافی‌های قزوین/خبری از دلار ۴۲۰۰ تومانی نیست

فعال بازار ارز می‌گویند هیچ خبری از دلار ۴۲۰۰ تومانی نیست و تا مشخص نشدن وضعیت دلار و به ثبات نرسیدن قیمت آن از عرضه دلار به مردم معذوریم و هیچ گونه خرید و فروشی را انجام نخواهیم داد.

توقف خرید و فروش دلار در صرافی‌های قزوین/خبری از دلار ۴۲۰۰ تومانی نیست
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ؛____حسین طاعتی.

شب گذشته معاون اول رئیس جمهور پس از نشست فوق العاده ستاد اقتصادی دولت برای مدیریت بازار ارز گفت: ارز مورد نیاز همه بخش‌های کشور اعم از خدمات، حمل و نقل، واردات، مسافرت وغیره به اندازه کافی با قیمت 4200 عرضه خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به این که ارز از طریق بانک مرکزی، بانک‌های مختلف و صرافی‌های مجاز در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، اظهار کرد: هر قیمتی بالاتر از ۴۲۰۰ تومان برای دلار در بازار، مشمول قاچاق است و به شدت با آن برخورد می‌شود.

جهانگیری ادامه داد: با این تصمیمِ دولت، هیچ نوع افزایش قیمت (کالاهای وارداتی) به بهانه گران شدن ارز قابل قبول نخواهد بود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: از فردا (سه شنبه) فعالان اقتصادی و مردم دغدغه‌ ای برای تأمین ارزشان نداشته باشند.

خبرنگار پایگاه خبری صبح قزوین نیز برای بررسی و چگونگی خرید و فروش ارز به صرافی‌های قزوین رفته تا از تحولاتی که روز گذشته معاون اول رئیس جمهور از آن خبر داده بود، گزارش تهیه کند که با تعطیلی برخی از صرافی‌های استان مواجه شد.

برخی دیگر از صرافان شهر قزوین از خرید و فروش ارز طفره می‌روند و خرید و فروش دلار را به کل کنسل کرده و هیچ قیمتی از آن در تابلو اعلانات خود درج نکرده اند.

نکته قابل توجه این بود که دیگر از صف‌های طولانی برای خرید دلار خبری نبود و مردم بعد از اعلام ارزان شدن دلار دیگر برای خرید آن به صرافی‌ها مراجعه نمی‌کنند و مراجعه کنندگانی هم که برای خرید دلار به صرافی‌های مجاز مراجعه می‌کنند کسانی هست که به دلار نیاز مبرم دارند.

یکی دیگر از نکات قابل توجهی که می‌توان به آن اشاره کرد با ارائه نشدن دلار 4200 تومانی به متقاضیان توسط صرافی‌های مجاز، هدایت شدن این مراجعه کنندگان به سمت صرافی‌های غیر مجاز و دلالان است.

دلالان و صرافی‌های غیر مجاز سطح شهر قزوین دلار را به قیمت روز گذشته به مردم ارائه می‌دهند و با توجه به ارائه نشدن دلار با قیمت مصوب دولت به مردم این دلالان هستند که نبض بازار دلار شهر قزوین را به دست گرفته اند.

یكی از صرافان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین می‌گوید: رفتارهای مردم بعد از گران شدن دلار همیشه هیجانی بوده است، زیر را با افزایش قیمت دلار تقاضای زیادی به بازار وارد شد و مردم بلافاصله بعد از گرانی وارد بازار شده و خواهان خرید دلار می شوند.

وی ادامه می‌دهد: با اعلام شب گذشته معاون اول رئیس جمهور اسحاق جهانگیری باید دلار با نرخ 4200 تومان عرضه می‌شد، اما تاکنون هیچ قیمتی به ما اعلام نشده است و ما هم نیز همانند سایر مردم از صدا و سیما شاهد اعلام این خبر بوده ایم.

این فعال بازار ارز با بیان این که هیچ خبری از دلار 4200 تومانی نیست، اظهار کرد: تا مشخص نشدن وضعیت دلار و به ثبات نرسیدن قیمت آن از عرضه دلار به مردم معذوریم و هیچ گونه خرید و فروشی را انجام نخواهیم داد.

نکته قابل توجه این است که ما بقی صرافی‌های قزوین به کل تعطیل شده اند و هیچ گونه خرید و فروش ارزی را به مردم استان ارائه نمی‌دهند.

یکی از متقاضیان ارز می‌گوید: با توجه به سفری که باید به خارج از کشور داشته باشم نیاز ضروری به دلار دارم تا سفر پیش رو را انجام دهم؛ اما صرافی های قزوین از خرید و فروش دلار خودداری می‌کنند و دلار به متقاضیان ارائه نمی‌کنند.

وی افزود: بیشتر صرافی‌های قزوین بسته هستند و اندک صرافی هم که باز است دلار ارائه نمی‌دهد.

وی ادامه داد: به ناچار باید از دلالان و صرافی‌های غیر مجاز دلار تهیه کنم که آنها هم دلار را به قیمت دیروز یا همان 5800 تومان ارائه می‌دهند؛ این وضعیت نابسامان دلار بیشتر به سود دلالان شده است.

با توجه به این که دلار به نرخ 4200 تومانی عرضه نمی‌شود و صرافی‌ها یا بسته شده اند و یا آنهایی که باز هستند از خرید و فروش دلار دست کشیده اند، دلالان و صرافی های غیر مجاز بازار ارز را به دست خود گرفته اند و دلار را به قیمت دلخواه به مردم ارائه می‌دهند.
انتهای پیام/5005

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان