۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اصالت تاریخی و فرهنگی قزوین در کشور بخوبی شناخته نشده است/ مدیران نیازمند شناخت هنر در جامعه هستند
کد خبر: ۳۰۰۵۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۱۹ ساعت: ۱۳:۶ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

اصالت تاریخی و فرهنگی قزوین در کشور بخوبی شناخته نشده است/ مدیران نیازمند شناخت هنر در جامعه هستند

استاندار قزوین گفت: در کشور ما متاسفانه استان قزوین را به خوبی نمی‌شناسند و فقط حوزه صنعتی آن شناخته شده است در صورتی که قزوین سابقه تمدنی و فرهنگی عظیمی دارد و ما باید در این خصوص جدی تر عمل کنیم.

اصالت تاریخی و فرهنگی قزوین در کشور بخوبی شناخته نشده است/ مدیران نیازمند شناخت هنر در جامعه هستند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در دیدار جمعی از هنرمندان و کارکنان حوزه هنری استان قزوین در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: هر تحول سیاسی -اجتماعی در دنیا در طول تاریخ تاثیرش را بر همه حوزه‌ها می‌گذارد، در تاریخ انقلاب شاهدیم عرفان و مبانی دینی تاثیر ژرفی بر حوزه هنر گذاشته است.

وی افزود: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود که این انقلاب در همه حوزه‌ها تاثیرگذار بود و ما این تاثیر را در شعر، موسیقی، فرهنگ عمومی و هنرهای تجسمی شاهد هستیم، ما برای این انقلاب هزینه زیادی دادیم بنابراین هنرمندان باید تلاش کنند رسالت انقلاب اسلامی در این حوزه زودتر محقق شود.

این مسئول ادامه داد: جامعه ای که با هنر و ادبیات ارتباط دارد یک جامعه تلطیف شده است، هنر در رفتار و عملکرد مردم اثرگذار است زیرا هنر می‌تواند سازنده روابط اجتماعی مناسب باشد.

وی بیان کرد: متاسفانه ما از گذشته نسبت به حوزه هنر بی توجه بودیم در صورتی که کشور ایران ملتی بااصالت است که صاحب سبک در حوزه‌های مختلف هنری و فرهنگی است، ما باید در فرآیند جهانی شدن خود را به اثبات برسانیم و با فرهنگ می‌توانیم با حفظ هویت حرفی برای گفتن داشته باشیم.

استاندار قزوین اذعان کرد: امروز بخش‌های مختلف هنر مسائل اقتصادی را دنبال می‌کنند، اما رسالت هنر تاثیرگذاری است و صحبت از اقتصاد هنر بدین معنا نیست که بازار چه چیزی می‌پسندند.

وی بیان کرد: متاسفانه در کشور ما استان قزوین را به خوبی نمی‌شناسند و فقط حوزه صنعتی آن شناخته شده است در صورتی که قزوین سابقه تمدنی و فرهنگی عظیمی دارد و ما باید در این خصوص جدی تر عمل کنیم. 

زاهدی در خصوص توجه به بزرگان همه اقوام در کشور، تصریح کرد: من ۱۶سال با اهل سنت کار کردم اقوام و مذاهب ما فاصله زیادی باهم ندارند و ما هر قدر اقوام مختلف را به خوبی بشناسیم زمینه وحدت بین اقوام را فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: باید به بزرگان تاریخی و هنری و فرهنگی خود توجه کنیم؛ زیرا برای معرفی تاریخ خود نیازمند این بزرگان هستیم، این موضوع جزو تاکیدات رهبر معظم انقلاب است.

استاندار قزوین با اشاره به اهمیت حوزه سینما بر فرهنگ عمومی جامعه گفت: سینما توجه تفنن و سرگرمی نیست، بلکه نیاز جامعه است و نباید حذف شود و باید مورد توجه قرار بگیرد، زیرا هرچقدر ما کتاب مطالعه کنیم اما حوزه فیلم و سینما در ذهنیت مردم و ارتقای شناخت مردم در حوزه واقعیت‌های اجتماعی و فرهنگی تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه متاسفانه کاهش بودجه‌های فرهنگی در چندسال اخیر صورت گرفته است، اذعان کرد: اگر مدیران ما با حوزه هنر آشنایی داشته باشند؛ زمینه توجه به خرید محصولات فرهنگی و هنری فراهم می‌شود.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان