۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین زندانیان از تسهیلات مرخصی نوروزی بهره مند می‌شوند
کد خبر: ۲۷۳۴۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۸ ساعت: ۱۴:۳۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

زندانیان از تسهیلات مرخصی نوروزی بهره مند می‌شوند

رئیس کل دادگستری استان قزوین از بهره مندی حداکثری زندانیان از تسهیلات مرخصی نوروزی خبرداد.

 زندانیان از تسهیلات مرخصی نوروزی بهره مند می‌شوند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام نورالله قدرتی، رئیس کل دادگستری قزوین به همراه مدیرکل زندان‌های استان، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قزوین،رؤسای دادگستری حوزه‌های قضایی و قضات دادگاه‌ها، دادسراها و اجرای احکام در جمع زندانیان زندان مرکزی قزوین حاضر و با آنها دیدار چهره به چهره داشت.

حجت الاسلام قدرتی در حاشیه این دیدار اظهار کرد: باعنایت به عفو مقام معظم رهبری مدظله العالی بمناسبت میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین دستورالعمل اعطای مرخصی نوروزی، همه زندانیان واجدشرایط با مساعدت دستگاه قضایی استان از مزایای این دستورالعمل بهره مند شدند.

رئیس کل دادگستری استان افزود: وضعیت سایر زندانیان تحت قرار نیز امروز با حضور مسئولین قضایی بررسی ونسبت به تعدیل و تخفیف قرارهای مربوطه تا حد ممکن بهره مند شدند.

وی ادامه داد: محکومین مالی که متقاضی استفاده از مرخصی هستند باید معادل مبلغ بدهی خود وثیقه معرفی کنند.

این مسئول افزود: سایر زندانیانی که در دستورالعمل ابلاغی، شرایط استفاده از مرخصی نوروزی را ندارند؛ در نیمه دوم فروردین ماه مطابق با قوانین و مقررات مربوطه از این تسهیلات بهره مند خواهند شد.

وی در خصوص ادای دین جرایم غیر عمد عنوان کرد: در کمیته ای متشکل از مدیر کل زندان‌های استان، معاون دادستان و مدیرعامل ستاد دیه به دلیل مساعدت ویژه در ایام نوروز، وضعیت پرونده‌های محکومین تا سقف 300 میلیون ریال بصورت فوق العاده بررسی و با هماهنگی ستاد دیه استان تا نیمه اول فروردین ماه سال جدید شرایط آزادی آنها نیز فراهم خواهدشد.

این مقام ارشد قضایی استان در ادامه به ردمال‌های جزیی محکومین اشاره کرد و گفت: انجمن حمایت زندانیان در خصوص 50 نفر از محکومین واجد شرایط به ردمال، تا سقف 100 میلیون ریال و با تنفس سه ماهه بصورت قرض الحسنه با تضمین سهل الوصول،تسهیلات پرداخت میکند.

رئیس کل دادگستری استان در پایان ابراز کرد: نگاه دستگاه قضایی براساس دستورالعمل عفو و اعطای مرخصی نوروزی بسیار مثبت است و علت حضور در روزهای پایانی سال به زندان، رفع موانع موجود در پرونده‌های زندانیانی است که می توانند با تودیع کفیل و یا وثیقه از مرخصی نوروزی بهره مند شوند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان