۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین نگاه‌ها در حوزه مساجد با قرآنی شدن یکپارچه می‌شود
کد خبر: ۲۷۲۶۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ ساعت: ۸:۲۶ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

نگاه‌ها در حوزه مساجد با قرآنی شدن یکپارچه می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در آیین گرامیداشت بیست و پنجمین سالروز تأسیس کانون‌های مساجد گفت: نگاه‌ها در حوزه مساجد با قرآنی شدن یکپارچه می‌شود.

نگاه‌ها در حوزه مساجد با قرآنی شدن یکپارچه می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در آیین گرامیداشت بیست و پنجمین سالروز تأسیس کانون‌های مساجد که در سالن اجتماعات نمایشگاه بین‌المللی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در باب مسجد نگاه‌ها می‌باید یکپارچه شود و این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه همه نگاه‌ها قرآنی شود.

وی تصریح کرد: طبق منابع دینی مسجد متعلق به خداوند است و کسی نمی‌تواند خود را مالک مسجد بداند چرا که چنین نگاه‌هایی باعث بروز اختلافات شده و کارایی مساجد را از بین می‌برد بنابراین می‌باید همه خادم مسجد و در خدمت مسجد باشیم.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه مسجد را فقط کسانی می‌توانند آباد کنند که به خدا و قیامت ایمان داشته باشند، عنوان کرد: اگر کسی به خدا و رستاخیز ایمان ندارد، کار او چه در حوزه سخت افزاری و چه در بخش نرم افزاری مسجد اثر و فایده ندارد و آبادانی و عمرانی برای مسجد نمی‌آورد زیرا مساجد با کسانی که به خدا و رستاخیز ایمان دارند، آباد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با طرح این سؤال که مسجد چگونه آباد می‌شود؟، بیان کرد: امام علی (ع) تأکید می‌کند آبادانی قلب با یاد و نام خدا محقق می‌شود و به هر میزانی که قلب جایگاه عشق الهی و دل خانه خدا شود، آبادانی بیشتری می‌یابد.

وی ادامه داد: هماهنگی با آرمان‌های الهی به انسان قرار و آرامش می‌دهد و اگر در حوزه مساجد نیز با آرمان‌های الهی، قرآنی و دینی هماهنگ شویم، مساجد اثرگذار می‌شوند، در غیر این صورت از آرمان‌های الهی فاصله خواهیم گرفت.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان