۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین قزوین، جزو ۵ استان برتر در خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان/ مدرسه ضدزلزله همزمان با ۲۲ بهمن افتتاح می‌شود
کد خبر: ۲۷۱۶۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۸ ساعت: ۱۴:۲۲ ↗ لینک کوتاه

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اعلام کرد:

قزوین، جزو ۵ استان برتر در خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان/ مدرسه ضدزلزله همزمان با ۲۲ بهمن افتتاح می‌شود

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین با بیان اینکه قزوین، جزو ۵ استان برتر در خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان شناخته شده، گفت: همزمان با ۲۲ بهمن مدرسه ضد زلزله پیش ساخته به همت جراحان خیر قزوینی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه افتتاح می‌شود.

قزوین، جزو ۵ استان برتر در خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان/ مدرسه  ضدزلزله همزمان با ۲۲ بهمن افتتاح می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، حمیدرضا اله بداشتی مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین ظهر امروز(چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در مجتمع شهید آوینی به اقدامات سپاه استان قزوین در زلزله اخیر کرمانشاه اشاره و اظهار کرد: در دقایق اولیه حادثه تیم تخصصی سپاه به مناطق آسیب زده اعزام و میزان تخریب و آسیب منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: پس از برگزاری جلسات دقیق و کارشناسانه، سازندگی روستاها بر عهده سپاه استان‌ها گذاشته شد که خدمات‌رسانی به دو روستای پرجمعیت و پر صدمه بابا اسکندر با جمعیت 234 خانوار و قره بلاغ اعظم با جمعیت 81 خانوار بر عهده سپاه استان قزوین قرار گرفت.

این مسئول ادامه داد: تیم‌های سپاه در ساعات اولیه به مناطق اعزام شده و مراحل آوربرداری به وسیله ماشین‌آلات و ابزار مخصوص آغاز شد و همزمان شرایط اسکان اضطراری زلزله‌زدگان با 430 تخته چادر نیز محیا شد.

اله بداشتی با بیان اینکه 8 هزار کانکس توسط قرارگاه خاتم در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه نصب و جاگذاری شده است، اضافه کرد: اهدای 70 کانکس از سوی مردم و 170 کانکس از سوی سپاه استان در مراحل بعدی خدمات‌رسانی امکان استکان موقت زلزله‌زدگان را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: این دو روستا با تخریب صد درصدی، 20 کشته و در حدود 200 مجروح نیاز به خدمات‌رسانی و رسیدگی فوری و تامین نیازهای اولیه داشت که نیروهای بسیجی با تمام توان و تلاش در همان روزهای اولیه نسبت به رفع این نیازها اقدام کردند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین گفت: یازدهمین مرحله از توزیع اقلام موردنیاز همزمان با آغاز دهه فجر بین زلزله‌زدگان این روستا توزیع شد که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قصد داریم تا برای آغاز سال نو عیدی و بسته حمایتی بین مردم این دو روستا توزیع کنیم.

اله بداشتی با اشاره به اعزام 11 تیم تخصصی و گروه جهادی به این دو روستا، عنوان کرد: 7 تیم پزشکی شامل پزشکان متخصص و روانپزشکان و مشاوران به این مناطق اعزام شدند که در حدود 2 هزار و 770 نفر توسط این تیم به صورت رایگان ویزیت‌شده‌اند.

وی ادامه داد: پس از گذشت 10 روز از زلزله، یکی از کانکس‌ها برای تحصیل دانش آموزان آماده شد و کتاب و میز و لوازم مورد نیاز دانش‌آموزان نیز از استان تامین و به این مناطق فرستاده شد.

این مسئول افزود: هم اکنون گروهی از جراحان خیر استان با دبیری و هماهنگی سپاه اقدام به ساخت یک مدرسه پیش ساخته 6 کلاسه ضد زلزله با پیش‌بینی اعتبار 450 میلیون تومانی در این منطقه کرده‌اند که همزمان با 22 بهمن ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

اله بداشتی به چگونگی حل معضلات بهداشتی در این دو روستا اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات مهم در ساعات اولیه تامین سرویس‌های بهداشتی در منطقه بود که با همکاری گروه‌های بسیجی 130 سرویس تعمیر شده و 90 سرویس سیار در مناطق جاگذاری شد.

وی با بیان اینکه استان قزوین در حوزه خدمت رسانی در مناطق زلزله‌زده جزو 5 استان برتر شناخته شد، اظهار کرد: ساخت یک حسینه توسط حوزه علمیه قزوین نیز از دیگر کمک‌های استان قزوین به این دو روستا است.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان