۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین جلوه فرهنگی و جایگاه دینی استان باید در «کنگره شهدا» نمایش داده شود
کد خبر: ۲۷۱۱۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۷ ساعت: ۱۳:۱۳ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی­‌فقیه در استان قزوین:

جلوه فرهنگی و جایگاه دینی استان باید در «کنگره شهدا» نمایش داده شود

نماینده ولی­‌فقیه در استان قزوین گفت: بزرگداشت شهدا و احترام بخشیدن به یاد شهدا در جامعه و ایثارگری­‌های صورت گرفته در قالب کنگره­‌ها و یادواره‌ها نشان دهنده جایگاه هر استانی در معرفت و وفاداری نسبت به شهداست.

جلوه فرهنگی و جایگاه دینی استان باید در «کنگره شهدا» نمایش داده شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در جلسه کنگره سه هزار شهید استان قزوین اظهار کرد: این بانوی بزرگوار بنیانگذار احترام به شهدا و زمینه‌ساز ماندگاری یاد و راه و آرمان‌های شهیدان است، ایشان پس از واقعه عاشورا به آثار و اهداف شهدا جاودانگی بخشیدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: آنچه ما امروزه در کنگره‌ها برای بزرگداشت یاد شهیدان به دنبالش هستیم در واقع باید الگو گرفته از عملکرد حضرت زینب (س) در مجلس ابن زیاد باشد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: بزرگترین و تاثیرگذارترین مجالس ما جلساتی است که بزرگداشت بزرگان و شهدا و تحقیر دشمنان در آن انجام می‌گیرد و هدف ما با الگوگیری از سیره زینب کبری (س) ماندگار کردن اهداف و آرمان‌های شهدا در بین نسل‌های مختلف است.

وی ابراز کرد: بزرگداشت شهدا و احترام بخشیدن به یاد شهدا در جامعه و ایثارگری‌های صورت گرفته در قالب کنگره‌ها و یادواره‌­ها نشان دهنده جایگاه هر استانی در معرفت و وفاداری نسبت به شهداست.

عابدینی عنوان کرد: باید توجه داشته باشیم که جایگاه دینی ما با برگزاری کنگره شهدای قزوین به دیگر استان‌ها معرفی می‌شود و جلوه فرهنگی استان ما در این کنگره دیده خواهد شد.

نماینده ولی­‌فقیه در استان قزوین گفت: برگزاری کنگره شهدا در واقع اجرای یک مسابقه فرهنگی است که خدای متعال شاهد آن خواهد بود و همان خیری است که خداوند تاکید کرده که به سوی آن بشتابیم و یک فرصت استثنایی برای منطقه و استان قزوین است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: کنگره شهدا هرساله برگزار نمی‌­شود که ما به دنبال کسب تجربه با آن باشیم؛ بلکه یک­‌بار به صورت جامع برگزار خواهد شد و توانمندی قزوین به نمایش گذاشته می‌شود بنابراین در این مسابقه باید جایگاه استان قزوین را در ارزش دادن به شهدا و ایثارگران نشان داده شود.

وی در پایان گفت: البته مسوولان برگزاری این کنگره می‌توانند از تجارب دیگر استان‌ها در این حوزه بهره ببرند و موفقیت‌های آن­ها می‌تواند همچون الگوی راهی برای همه ما مورد استفاده قرار بگیرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان