۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین بلاتکلیفی تعاونی مسکن ارتش قزوین پس از ۱۵ سال +اسناد
کد خبر: ۲۷۰۳۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۱۹ ساعت: ۹:۱۶ ↗ لینک کوتاه

گزارش روز؛

بلاتکلیفی تعاونی مسکن ارتش قزوین پس از ۱۵ سال +اسناد

یکی از اعضای تعاونی مسکن ارتش قزوین گفت: متاسفانه ۱۵ سال از خرید این زمین می‌گذرد وهیچ اقدامی در جهت ساخت واحدهای مسکونی صورت نگرفته است.

بلاتکلیفی تعاونی مسکن ارتش قزوین پس از ۱۵ سال +اسناد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ یکی از اعضای تعاونی مسکن ارتش استان قزوین با اشاره به مشکلات این تعاونی اظهار کرد: در سال ۸۱ یک زمینی در روستای باورس در نزدیکی شهر محمدیه جهت تامین مسکن اعضاء خریداری شد.

وی با بیان اینکه خرید این قطعه زمین به متراژ ۱۴۰ هکتار در زمان شهید امامی خریداری و اعطا شد گفت: ایثارگران و جانبازان ارتش لشگر۱۶ زرهی قزوین بیشترین صاحبان این زمین‌ را تشکیل می‌دهند.

این شهروند قزوینی عنوان کرد: ارتشیان لشگر۱۶ زرهی قزوین در زلزله آوج خدمات قابل توجهی را به هم استانی‌های خود ارائه کردند که یکی از دلایل تامین مسکن برای این نیروها از سوی مسئولان به ویژه استاندار وقت بود.

وی توضیح داد: موسوی رییس وقت هیئت امنای تعاونی این زمین را پیشنهاد داده و اعضا با پرداخت نفری ۷۰۰ هزار تومان در سال ۸۱ اقدام به خرید آن کردند.

یکی از اعضای تعاونی مسکن ارتش با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر اعضای این تعاونی هستند ادامه داد: متاسفانه ۱۵ سال از خرید این زمین می‌گذرد وهیچ اقدامی در جهت ساخت واحدهای مسکونی صورت نگرفته به گونه‌ای که حتی برخی از اعضاء در طی این سالیان مرحوم شده‌اند.

این شهروند بیان کرد: حدود یکسال است که به طور جدی این موضوع را پیگیری می‌کنیم و عمده مشکل ما در بحث تفکیک زمین است.

وی بابیان اینکه حدود ۴۵۰ متر قطعه زمین سهم هر نفر است عنوان کرد: مسئولین یکی از دلایل عدم تفیکیک را کشاورزی بودن زمین بیان می‌کنند در حالی که این زمین، کشاورزی درجه ۳ و لم یزرع است که قابلیت کشت ندارد.

یکی از اعضای تعاونی مسکن ارتش با اشاره به جمع‌آوری استشهاد یادآور شد: هیچ کدام از زمین‌های اطراف باورس سند ندارد اما ما برای زمین‌ها سند گرفتیم.

وی با بیان اینکه کانون بازنشستگان ارتش از نظر حقوقی این موضوع را پیگیری می‌کند، افزود: پیگیری از مسئولان تا کنون نتیجه‌ای نداده است و می‌گویند؛ به این منطقه نمی‌توان آب و برق داد و امکان تغییر کاربری وجود ندارد.

این شهروند قزوینی توضیح داد: مسئولان می‌گویند ۵۰ متر زمین خالص به ازای زمین‌هایی که داریم تحویل می‌دهند اما این پیشنهاد مورد قبول ما نیست چراکه واقعا با این متراژ زمین واقعا می‌شود صاحب مسکن شد؟

یکی از اعضای تعاونی مسکن ارتش بیان کرد: یکی دیگر از پیشنهادات مسئولان تعویض زمین با مسکن مهر است که اعضاء نسبت به آن راضی نیستند و ما شهرک دانش را پیشنهاد داده‌ایم اما پذیرفته نمی‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر زمین‌های روستای باورس متری ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود در حالی که زمین‌های ما به علت مشکلات موجود متری ۱۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

این شهروند قزوینی در پایان افزود: اعضاء تعاونی مسکن ارتش بعد از ۱۵ سال هنوز در مسیر صاحب خانه شدن بلاتکلیف هستند و از طرفی رئیس تعاونی هم متاسفانه اقدام جدی انجام نداده و با اعضاء همکاری لازم را ندارد.

پرونده تعاونی مسکن ارتش در دست پیگیری است

سرهنگ پسندیده رییس بازنشستگان آجا در قزوین درخصوص این پرونده اظهار کرد: پس از ۱۵ سال تصمیم گرفتیم برای رفع مشکل بازنشستگان ارتش در زمینه تعاونی مسکن اقدام کنیم که این پیگیری به مدت حدود یک سال است که انجام می‌گیرد.

این مسئول عنوان کرد: سال گذشته از طریق کانون تعاونی و فرماندهان تیپ و لشگر ۱۶ زرهی قزوین که نظر مثبتی برای حل این مشکل داشتند، پیگیری‌ها را آغاز کردیم.

پسندیده ابراز کرد: مکاتبات زیادی با استانداری و سازمان‌های مربوطه صورت گرفت که هیئتی متشکل از ۱۷ نفر هستند.

وی تصریح کرد: همه مسئولان نظر مثبتی برای حل مشکل را دارند اما مسئله‌ای که وجود دارد عدم تغییرکاربری در زمین‌های باورس است.

رییس بازنشستگان آجا در قزوین تشریح کرد: به علت کشاورزی بودن زمین‌ها، مسئولان اجازه تغییر کاربری را نمی‌دهند که البته این زمین‌ها کشاورزی درجه ۳ هستند.

پسندیده عنوان کرد: مسئولان گفتند؛ ۶ درصد کاربری مسکونی را می‌دهند که مورد قبول اعضاء قرار نگرفت.

وی خاطرنشان کرد: در آخرین جلسه‌ای که داشتیم این پیشنهاد مطرح شد که فقط به اعضائی که از طرح مسکن مهر استفاده نکرده‌اند، واحدهایی را در ناحیه شهری مهرگان اعطاء کنند و اما تصمیم قطعی در این زمینه گرفته نشده است.

رییس بازنشستگان آجا در قزوین با بیان اینکه مشکل زمین‌های تعاونی مسکن ارتش هنوز در دست پیگیری است افزود: اعضاء تعاونی ۲۸۶۵ نفر هستند که ۲۰۰۰ نفر از آن‌ها بازنشسته شده‌اند.

نامه اعضای تعاونی مسکن ارتش (باورس) قزوین به نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی؛



نامه اعضای اراضی تعاونی مسکن ارتش به استاندار قزوین در راستای رسیدگی به مشکلات ۱۵ ساله این تعاونی



استشهاد اخذ شده از پیشکسوتان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس در رابطه با درخواست پیگیری اراضی تعاونی ارتش در باورس از مسئولان محترم مربوطه

انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان