۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تولد ۳۰۰ کودک در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قزوین
کد خبر: ۲۶۹۵۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۸ ساعت: ۱۱:۴۷ ↗ لینک کوتاه

سرپرست جهاد دانشگاهی استان اعلام کرد:

تولد ۳۰۰ کودک در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قزوین

سرپرست جهاد دانشگاهی قزوین گفت: تاکنون فعالیت مرکز تله‌مدیسین درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قزوین منجر به تولد بیش از ۳۰۰ کودک شده و ما شاهد تولد چندقلوزایی بوده‌ایم .

تولد ۳۰۰ کودک در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قزوین
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین ؛ سرهنگ سید رحمان حسینی معاون دانش و پژوهش سپاه صاحب‌الامر (عج)، ابراهیم حق‌وردی مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فن‌آوری استان و هیئت همراه به مناسبت هفته پژوهش صبح امروز(سه شنبه) با فرشاد پیله‌چی سرپرست جهاد دانشگاهی قزوین دیدار و گفت‌وگو کردند.

پیله چی، سرپرست جهاد دانشگاهی قزوین در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از حضور مسئولان علمی سپاه در مجموعه جهاد دانشگاهی قزوین اظهار کرد: جهاد دانشگاهی مانند بسیج از معدود رویش‌های انقلاب و مولود انقلاب اسلامی است، اما ازآنجایی‌که حضرت امام (ره) فرمودند همه اقشار بسیجی هستند، ما نیز خود را بسیجی می‌دانیم.

وی با اشاره به رسالت‌ها و تکالیف جهاد دانشگاهی عنوان کرد: حسب امر مقام معظم رهبری این نهاد انقلابی وظیفه دارد تا در کارهای گزیده و برتر ورود پیدا کند، از امور تکراری و تجربه‌شده بپرهیزد و این یعنی ما به دنبال کارهای نو و رشد و توسعه علمی و پژوهشی کشور هستیم.

این مسئول افزود: هدف جهاد دانشگاهی این است تا به گونه‌ای به ئیشرفت علمی و پژوهشی کشور کمک نماید که دشمن در برابر آن عکس‌العمل داشته باشد، یعنی رشد علمی و خودکفایی و دستاوردهای پژوهشی آن‌ها را وحشت‌زده کند، مانند کاری که در رویان اتفاق می‌افتد و دستاوردهای آن در زمینه شبیه‌سازی حیوانات، سلول‌های بنیادین خون بند ناف است. 

پیله‌چی جهاد دانشگاهی قزوین را واحدی جوان خواند و تصریح کرد: در تمام سنوات گذشته و در دوران مدیریت‌های قبلی تلاش شد تا به سمت رشد و توسعه علمی و پژوهشی برویم و کارهای خوبی هم اتفاق افتاد، اما همواره جهاد دانشگاهی با یک مشکل بزرگ روبرو بوده و آن این است که این نهاد عمومی غیردولتی برای اجرایی کردن انبوه طرح‌ها و برنامه‌هایی که دارد بودجه کافی در اختیار ندارد.

وی جذب سرمایه‌گذار در زمینه‌های علمی و پژوهشی، نبود بودجه و امکانات تعریف‌شده و مشکلات منابع را مهم‌ترین سد راه‌کارهای علمی و پژوهشی جهاد دانست و عنوان کرد: متأسفانه وسع درآمدی ما کفاف این طرح‌های بزرگی که داریم را نمی‌دهد و مجبوریم از نان شب مجموعه بزنیم تا بتوانیم یکی از این طرح‌ها را در راستای رسالت و اهدافمان انتخاب و اجرا کنیم.

سرپرست جهاد دانشگاهی با تأکید بر اینکه برگزاری جلسات این‌چنینی در صورتی مفید خواهد بود که به همکاری مشترک و تفاهم منجر شود، اظهار کرد: پتانسیل گسترده‌ای در جهاد دانشگاهی وجود دارد و یکی از مزایای این نهاد این است که دانش فنی در آن سراسری و یکپارچه بوده و اگر قرار باشد طرحی اجرایی شود دانش فنی موردنیاز آن را می‌توان از هریک از واحدهای جهاد دانشگاهی کشور دریافت نمود.

وی با اشاره به وضعیت منابع و بودجه جهاد دانشگاهی عنوان کرد: ما در زمینه‌های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی آماده همکاری با نهادها، سازمان‌ها و فعالان دیگر هستیم و دستاوردهای جهاد دانشگاهی و ظرفیت‌های عظیم این نهاد هم بر همگان مشخص است، اما باید توجه شود که طرح‌های علمی و پژوهشی که جهاد دانشگاهی آن‌ها را انجام می‌دهد باید پیوست تجاری داشته باشد.

سرپرست جهاد دانشگاهی به نوع نگاه فرهنگی این نهاد در انجام فعالیت‌های خود اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های فرهنگی برای ما از نان شب واجب‌تر است و در راستای تکالیف خود برای آن‌ها هزینه می‌کنیم، اما این نگاه فرهنگی در همه فعالیت‌های جهادی موج می‌زند.

وی اذعان کرد: این نگاه فرهنگی در فعالیت پژوهشی جهاد نیز جاری است، برای مثال می‌دانیم نرخ ناباروری در کشور ما در حدود ۱۴ درصد است، این عدد در استان قزوین حدود ۲۰ درصد است.

این مسئول بیان کرد: تاکنون فعالیت مرکز تله‌مدیسین درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قزوین منجر به تولد بیش از ۳۰۰ کودک شده و ما شاهد تولد چندقلوزایی بوده‌ایم که شادی را به خانواده‌ها بازگرداندند و یا حتی زوج‌هایی که زندگی آن‌ها در آستانه فروپاشی بود و با تولد فرزندشان دوباره شادی و نشاط به کانون خانواده‌شان بازگشته است.

وی در پایان گفت: مطمئن هستیم با نگاه رفع دغدغه‌های جمعیتی و فرهنگ‌سازی درزمینه‌ی تشویق به فرزند آوری می‌توانیم رسالت خود را به انجام برسانیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان