۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سایه رانت و رابطه بر سر پارک علم و فناوری قزوین/ طرح‌های علمی و فناوری جوانان همچنان خاک می‌خورد
کد خبر: ۲۶۸۹۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱۴ ساعت: ۸:۵۵ ↗ لینک کوتاه

نخبه قزوین مطرح کرد

سایه رانت و رابطه بر سر پارک علم و فناوری قزوین/ طرح‌های علمی و فناوری جوانان همچنان خاک می‌خورد

جوان نخبه قزوینی گفت: متاسفانه پارک علم و فناوری با کسانی همکاری می‌کند که برایش منافع مالی داشته باشد و حمایتی از جوانان و طرح‌های نوپا ندارد.

سایه رانت و رابطه بر سر پارک علم و فناوری قزوین/ طرح‌های علمی و فناوری جوانان همچنان خاک می‌خورد
به گزارش سرویس علم و فناوری صبح قزوین ؛ یکی از جوانان نخبه و پژوهشگر قزوینی با اشاره به مشکلات مدیریتی در مرکز پارک علم و فناوری قزوین اظهار کرد: یک طرح تجاری در زمینه دانش فنی و تولید مواد اولیه برخی صنایع مهم از جمله رنگ و سم سازی به پارک علم و فناوری قزوین ارائه کردیم که توسط مدیران فعلی این ستاد به بهانه‌های بی‌پایه و اساس به آسانی رد شد.

وی با بیان اینکه تیم پژوهشی آن‌ها متشکل از چند دانشجوی مقطع دکتری در دانشگاه‌های شریف و شهید بهشتی است گفت: یک طرح دیگر هم به صورت مشترک با اداره استاندارد به این پارک ارائه کردیم.

این جوان نخبه ادامه داد: از آنجایی که اداره استاندارد چند اتاق و تجهیزات در پارک علم و فناوری در اختیار دارد که بلااستفاده باقی مانده، قرار شد این امکانات را بدون دریافت هزینه در اختیار تیم ما قرار دهند.

وی یادآور شد: زمانی که تیم ما جهت ارائه طرح در پارک حاضر شد، یک فردی در مقطع دانشجوی ارشد به عنوان داور برای انتخاب طرح ما در جلسه حضور داشت و این امر برای ما قابل قبول نبود که کسی طرح را داوری کند که سطح علمی پایین‌تر از تیم پژوهشی ما دارد و اعتراض خود را هم اعلام کردیم.

این پژوهشگر قزوینی در ادامه گفت: متاسفانه افرادی طرح ما را کارشناسی کردند که تخصص و اطلاعات لازم در این زمینه را نداشتند و مدعی بودند این طرح قابلیت تجاری سازی ندارد و یا این مسئله را مطرح می‌کردند که باید ۳۰ درصد از هزینه‌ها به پارک تعلق گیرد.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه آزمایشگاه و تجهیزات اداره استاندارد دولتی است لذا مدیریت این سازمان عنوان کرد نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای در قبال استفاده از این تجهیزات وجود ندارد و این مسئله موجب بروز اختلافاتی میان مدیریت پارک علم و فناوری و استاندارد شد.

این جوان نخبه افزود: از طرفی مدیریت پارک علم و فناوری عنوان کرد از همان ابتدای شروع کار باید ۲۰ میلیون تومان اجاره بپردازیم؛ وقتی هنوز طرحی اجاره نشده و به بازده اقتصادی نرسیده چطور می‌توان این مبلغ را پرداخت؟!

این پژوهشگر قزوینی با بیان اینکه طرح آن‌ها به خاطر همین عدم مدیریت‌ها و اختلافات بی‌نتیجه ماند گفت: متاسفانه پارک علم و فناوری با کسانی همکاری می‌کند که برای‌شان منافع مالی داشته باشد و حمایتی از جوانان و طرح‌های نوپا ندارد.

وی تصریح کرد: طرح ما از همه جهات می‌توانست در ارتقاء سطح علمی و پژوهشی پارک علم و فناوری موثر باشد اما بر اثر عدم حمایت مسئولین پارک، این امر محقق نشد و در حال حاضر طرح خود را در تهران ارائه کرده‌ایم.

این جوان نخبه قزوینی با بیان اینکه موارد زیادی وجود دارد که مورد حمایت پارک قرار نگرفته‌اند عنوان کرد: متاسفانه مسئولین پارک کسانی هستند که کارهای خود را با رانت و رابطه پیش می‌برند و در راستای منافع خود عمل می‌کنند.

بخشی از مستندات طرح تجاری ارائه شده از سوی این تیم به پارک علم و فناوری در زیر ارائه می‌شود؛
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان