۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اعزام ۷۳۱ مددجوی قزوینی به زیارت کربلای معلی
کد خبر: ۲۶۷۹۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۱۵ ساعت: ۱۷:۱۱ ↗ لینک کوتاه

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد:

اعزام ۷۳۱ مددجوی قزوینی به زیارت کربلای معلی

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۵ تا پایان شش ماهه نخست سال جاری ۷۳۱ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین به زیارت عتبات عالیات مشرف شده‌اند.

اعزام ۷۳۱ مددجوی قزوینی به زیارت کربلای معلی
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، امیر خوش نیت، قائم مقام کمیته امداد استان قزوین در مراسم بدرقه مددجویان به زیارت حضرت معصومه (س) بیان کرد: کمیته امداد امام (ره) در کنار حمایت‌های اقتصادی به مددجویان تلاش می‌کند تا ارتقای فرهنگی مددجویان را به جدیت دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: وقتی خانواده‌ای دچار مشکلات مالی و تنگناهای اقتصادی می‌شود، این مشکلات سایر زوایای زندگی مددجویان را نیز تحت تأثیر خود قرار می‌دهد از این رو حمایت‌های فرهنگی و تحصیلی کمیته امداد برای پیشگیری از استضعاف فرهنگی مددجویان است.

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین به اقدامات فرهنگی کمیته امداد استان اشاره و عنوان کرد: سال گذشته در مجموع شش هزار و 622 نفر به اردوهای مختلف اعزام شدند که این اردوها شامل؛ مشهد مقدس، قم، جمکران، حرم مطهر امام (ره)، عتبات عالیات و شیراز بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌های مختلف کمیته امداد در حوزه فرهنگی اعلام کرد: سال گذشته 398 نفر از مددجویان به کربلا اعزام شدند که امروز نخستین کاروان مددجویان قزوینی تحت حمایت کمیته امداد عازم سفر عتبات عالیات، در قالب دو اتوبوس به کربلای معلی، نجف اشرف و کاظمین اعزام شدند.

خوش نیت اعلام کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری نیز 333 نفر از مددجویانی که تاکنون به زیارت کربلای معلی مشرف نشده بودند، با کمک خیرین و از محل منابع داخلی کمیته امداد به این سفر معنوی اعزام شدند.

وی افزود: علاوه بر این تعداد، به مناسبت اربعین حسینی کمک مالی و حمایتی برای حضورهزار و 400 مددجوی تحت حمایت کمیته امدادد امام (ره) فراهم شد که این کمک در بخش کمک برای دریافت ویزا و کمک هزینه سفر ارائه شد.

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین با اشاره به سایر برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد امام (ره) عنوان کرد: سال جاری نیز یک هزار و 328 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان قزوین به اردو اعزام شدند که از این تعداد 481 نفر به اردوی تربیتی و 847 نفر به اردوی زیارتی اعزام شده‌اند.

وی توضیح داد: از مجموع افراد اعزام شده به اردو 164 نفر مادران مددجو، 466 نفر در قالب اردوی مادران و دختران، 112 نفر اردوی دانشجویی، 179 نفر اردویی پسران و 200 نفر دختران مددجوی تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) بوده‌اند.

خوش نیت با اشاره به اردوی اعزامی به کربلای معلی ادامه داد: تاکنون 290 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) به عتبات عالیات اعزام شدند که برنامه این نهاد برای سال جاری اعزام سه هزار و 900 نفر از مددجویان به سفرهای زیارتی مختلف است.

وی اعلام کرد: به طور میانگین هزینه اعزام هر مددجو 810 هزار تومان است که حدود 30 تا 40 درصد از محل کمک خیرین و مابقی از منابع داخلی کمیته امداد تأمین می‌شود.

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین گفت: اردوی زیارتی کربلا ویژه مددجویانی است که تاکنون به این سفر معنوی مشرف نشده‌اند از این رو مددجویان با اولویت بندی به این سفر پر خیر و برکت اعزام می‌شوند.

وی یادآورشد: تقویت باورهای دینی، ایجاد روحیه نشاط و شادابی معنوی و دینی در بین خانواده‌های مددجو از اهداف اجرای طرح شوق زیارت و اعزام مددجویان به عتبات عالیات است.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان