۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مددجویان سرگردان مقابل استانداری قزوین+تصاویر
کد خبر: ۲۶۵۱۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱۵ ساعت: ۱۰:۱۵ ↗ لینک کوتاه

مسئولان در خواب غفلت هستند؛

مددجویان سرگردان مقابل استانداری قزوین+تصاویر

شب گذشته جمعی از مددجویان سرگردان که از گرم‌خانه بیرون شده بودند مقابل استانداری قزوین تجمع کردند.

مددجویان سرگردان مقابل استانداری قزوین+تصاویر
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ زیر آسمان این شهر و در ساعاتی از شب که همه در زیر سقف کانون گرم خانواده دور هم جمع شده و سرگرم دل‌مشغولی‌های خود هستند‌؛ عده‌ای از همین مردم بدون هیچ سرپناهی چشم‌های سرگردان خود را به سیاهی شب دوخته‌اند.

کسانی که به هزار دلیل زندگیشان از مدار خود خارج و گرفتار دام اعتیاد شده‌اند اما اراده‌ای آهنین و غیرتی مردانه به خرج داده و خود را از این مهلکه رها کرده‌اند.

این افراد که شاید روزی پدر و یا فرزند خانواده بوده‌اند اما امروز از محیط خانه و خانواده طرد شده‌اند و با حمایت برخی انجمن‌ها و با وعده‌هایی که مسئولان به آن‌ها داده‌اند به کار و تلاش می‌پردازند و شب‌ها در گرم‌خانه‌ای که به تازگی فراهم شده سر بر بالین می‌گذارند.

اما انگار عمر این سرپناه همانند وعده‌های مسئولان پایدار نبوده و تنها بعد از گذشت چند ماه این مددجویان در نیمه‌های شب و زمانی که شاید مسئولان با خیال راحت در خانه‌های گرم ونرم خود به استراحت می‌پردازند، آواره کوچه و خیابان شده‌اند آن هم فقط به خاطر عقب افتادن یک اجاره بهای ناچیز.

یکی از مددجویان که به محل تجمع آن‌ها در مقابل استانداری اعزام شده بود گفت: ما کسانی هستیم که به مواد مخدر از هر نوع اعتیاد داشتیم.

وی افزود: به هر حال با کمک‎های دادگستری و حمایت‌های برخی ارگان‌ها در کمپ‌ها مستقر و اعتیاد به مواد مخدر را ترک کردیم.

این مددجو با بیان اینکه از خانواده طرد شده و خانه و زندگی ندارند عنوان کرد: استانداری و شورای هماهنگی به ما گفتند؛ شما پاک بمانید ما برای شما شغل و سرپناه شما فراهم می‌کنیم.

وی توضیح داد: موسسه‌ای به نام “هوشیاران خدمتگذار بینا” با اخد مجوز از بهزیستی یک مکانی را برای استراحت و خواب معتادین پاک تهیه کرد که هر شب حدود ۲۰ نفر در آن اسکان دارند.

این مددجو بیان کرد: پس از پاس‌کاری‌های بسیار میان بهزیستی، استانداری و شورای هماهنگی جهت تامین بودجه برای پرداخت اجاره بهاء و تهیه غذا برای این گرمخانه بالاخره استانداری مسوولیت تامین غذا را به خانمی به نام مهدی‌آبادی ارجاع داد.

وی اضافه کرد: این خانم هم تنها ۲ شب غدای این موسسه را تامین کرد و بعد از آن هم خبری نشد و عدم تمایل به حمایت خود را اعلام کرد.

این مددجو با بیان اینکه این گرمخانه در خیابان نواب قزوین است تشریح کرد: در حال حاضر اجاره بهاء به مدت ۴ ماه عقب افتاده و صاحبخانه همین امشب ما را از گرم خانه بیرون انداخته است و تا کنون مسوولان ترتیب اثری برای حل این مشکل نداشته‌اند.

وی در پایان خواستار رسیدگی فوری مسئولان به مشکلاتشان شد.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان