۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۲۱۷ هزار تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان قزوینی خریداری شد
کد خبر: ۲۶۵۰۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱۲ ساعت: ۱۱:۳۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

۲۱۷ هزار تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان قزوینی خریداری شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای فصل خرید تاکنون۲۱۷ هزار تن گندم مازادبر بر مصرف بصورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.

۲۱۷ هزار تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان قزوینی خریداری شد
علی اکبر متقی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 235 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده، که ا زاین میزان 217 هزار تن بصورت گندم آرد و 10 هزار تن بذری است.

وی افزود: بذر عمده کشت گندم آبی و دیم در سال 97-96 از طریق یک شرکت دولتی و 5 شرکت خصوصی در شهرستان‌های تابعه استان تامین می شود که بعد از اقدامات مربوط به اصلاح، ضدعفونی و بسته بندی در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: میزان حق آبه استان 289 میلیون متر مکعب از مجموعه سد طالقان است که تا امروز 240 میلیون مار نکعب از این آب استحصال شده که روانه باغات و مزارع کشاورزی استان شده است.

وی به اهمیت کشت دانه‌های روغنی و عدم وابستگی به واردات روغن اشاره کرد و تصریح کرد: برنامه 10 ساله دولت برای خود اتکایی روغن تنظیم شده تا بتوان واردات روغن به کشور را کاهش دهیم و در این راستا باید سطح زیر کشت کلزا در استان نسبت به سال گذشته افزایش یابد و مقدمات خوبی نیز برای تامین بذر و آب فراهم شده است.

تولید یک ملیون تن شیر در استان تا سال 1400 
این مسئول در ادامه به اهمیت و نقش حوزه دامپروری و تولید محصول شیر در استان اشاره کرد و یادآور شد: در استان سالانه 600 هزار تن و روزانه 1600 تا 1800 تن شیر تولید می‌شود که یک سوم آن در استان و دو سوم آن به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی مناسب این میزان تولید شیر در استان تا سال 1400 به یک ملیون تن برساند.

متقی فرد خاطرنشان کرد: علاوه بر کارخانجات شیر در استان باید با حضور تشکل‌های بزرگ دامپروری کارخانه با سهام تولید کنندگان شیر ایجاد شود و سهام دار آن خود تولید کنند گان باشند تا زنجیره تولید که یکی از مولفه‌های وزارت جهاد کشاورزی است محقق شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حوزه توسعه اراضی شیبدار نیز برنامه ریزی برای 2 هزار هکتار در دست اقدام است که تاکنون 511 هکتار از این اراضی شیبدار که به محصول زیتون اختصاص دارد در دست انجام است.

وی یادآور شد: برای توسعه محصول کشمش که محصول استراتژیک استان است صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ایجاد شده که امیدواریم با پیگیری ها و حمایت های مسئولین به زودی به ثبت برسد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان