۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین کشاورز نمونه کشوری زکات خود را تقدیم کمیته امداد کرد
کد خبر: ۲۶۱۰۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۱۸ ساعت: ۹:۱۱ ↗ لینک کوتاه

در قزوین؛

کشاورز نمونه کشوری زکات خود را تقدیم کمیته امداد کرد

کشاورز نمونه کشوری زکات گندم خود را به امداد تقدیم کرد و خواستار پرداخت زکات از سوی کشاورزان برای بهره مندی از موهبت الهی در کار و زندگی شد.

کشاورز نمونه کشوری زکات خود را تقدیم کمیته امداد کرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین صبح امروز(چهارشنبه) با حضور در میان کشاورزان منطقه اسفرورین ضمن دعوت از آنها برای پرداخت زکات از کشاورز نمونه کشوری که زکات خود را تقدیم امداد کرد، تقدیر به عمل آورد.

حجت الاسلام باب الله شهسواری، رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین در جمع کشاورزان روستای خروزان از توابع اسفرورین ضمن تقدیر از حضور کشاورزان در عرصه پرداخت زکات، بیان کرد: امروز با تدابیر رهبری و پیگیری‌های ریاست کمیته امداد، موضوع زکات دیگر در شرایط گمنانی و فرموشی گذشته نیست و خوشبختانه کشاورزان و باغداران در این عرصه وارد شده اند.

وی ادامه داد: زکات واجبی است که می‌رفت فراموش شود اما امروز جامعه ما با این فریضه الهی بیش از پیش آشنا شده و برای ترویج آن اقشار مختلف مردم به صحنه آمده اند.

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه تبیین و ترویج زکات در نقاط مختلف استان، اعلام کرد: مجموع درآمد زکات در شهرستان تاکستان طی سه ماهه نخست سال جاری بیش از 6 میلیون ریال بوده است که این رقم پیش از برداشت محصولات باغی و زراعی بوده است که با دریافت زکات از کشاورزان در پایان 6 ماه این عدد قابل توجه خواهد بود.

وی تصریح کرد: نباید تصور شود که مبنای زکات مباحث مالی است بلکه هدف و نیت نخست ما باید انجام تکلیف الهی باشد، در این صورت الطاف الهی نیز مشمول ما خواهد شد.

شهسواری در ادامه با حضور در مزرعه کشاورز نمونه کشوری، موفقیت کشاورزان در عرصه کشاورزی را نمونه بارزی از گام‌های حرکت به صمت اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: تلاش شما برای تولید در عرصه کشاورزی که نتیجه آن اشتغال تعداد قابل توجهی از اقشار جامعه در این واحد کشاورزی است، گویای عزم و همتی است که در پرداخت زکات این همت تجلی یافته است.

وی با تقدیر از این کشاور برای پرداخت زکات یادآورشد: کمیته امداد استان قزوین امروز با توجه به موفقیت های حاصله در کنار ترویج فرهنگ زکات واجب، تشویق و هدایت کشاورزان و باغداران برای پرداخت زکات مستحبی را به عنوان اقدامی دیگر در جهت ترویج شعائر اسلامی پیگیری می‌کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان