۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اختراعات دانش‌آموزان نخبه مورد حمایت مالی و تجاری‌سازی قرار می‌گیرد
کد خبر: ۲۶۰۱۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۱۲ ساعت: ۱۵:۲۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش:

اختراعات دانش‌آموزان نخبه مورد حمایت مالی و تجاری‌سازی قرار می‌گیرد

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: صندوق حمایت از نخبگان علمی از اختراعات دانش‌آموزان نخبه حمایت کرده و آنها را در ثبت اختراعشان پشتیبانی می‌کند همچنین به کسانیکه منابع مالی ندارند برای تجاری سازی و تولید انبوه اختراعاتشان کمک می‌کند.

اختراعات دانش‌آموزان نخبه مورد حمایت مالی و تجاری‌سازی قرار می‌گیرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ قربانعلی افشانی پیش از ظهر امروز(پنج‌شنبه) در مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی کشور در سالن آمفی تئاتر دانشگاه فرهنگیان قزوین اظهار کرد: طی اسناد بالادستی که برای سیاست‌گذاری در وزارت آموزش و پرورش تنظیم شده از جمله نقشه جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین، برنامه درسی ملی و به ویژه سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به وزارت آموزش و پرورش، به بحث علم و فناوری بسیار تاکید شده است.

وی افزود: برای تحقق اهداف اسناد بالادستی اقداماتی در طی سال تحصیلی در کل کشور جاری است.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در ادامه با تشکر از میزبانی استان قزوین خاطرنشان کرد: روح حاکم بر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به وزارت آموزش و پرورش، جهاد مستمر علمی با هدف کسب مرجعیت علمی جهان است.

وی تصریح کرد: این جهاد علمی فقط مشمول حال دانش‌آموزان حاضر در این مراسم نیست بلکه همه دانش‌آموزان از مقطع اول ابتدایی تا دانشجویان دانشگاه‌ها و موسسات مراکز عالی و حوزه‌های علمیه و اندیشمندان را شامل می‌شود.

افشانی بیان کرد: همه باید جهادی و به شکل مستمر، ادامه‌دار، همیشگی و در همه ایام سال تلاش کنند چراکه با جهاد علمی قطعا می‌توان قله‌های رفیع دانش را فتح کرد، همانطور که جوانان ایرانی در میادین ورزشی و علمی موفقیت کسب کرده و پرچم ایران اسلامی را در جهان به احتزاز در می‌آورند.


مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وجود ۱۳ میلیون دانش‌آموز در کشور تصریح کرد: مرجعیت علمی داشتن یعنی به سطحی از علم و دانش رسیدن که همه دنیا، پاسخ سوالاتشان را از جوانان دانشمند ایرانی جویا شوند.

وی عنوان کرد: امروز یکی از افتخارات آموزش و پرورش این است که در حال عبور از المپیادهای درسی بوده و به سوی المپیادهای رشته‌ای و بین رشته‌ای همچون نانو، لیزر، سلول‌های بنیادی، پلاسمای هسته‌ای و نجوم پیش رفته‌ایم.

افشانی بیان کرد: امروز آموزش و پرورش در جایگاهی است که دیگر مدرسه به تنهایی پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان نیست لذا با راه‌اندازی پژوهش‌سراها این امکان فراهم شده تا دانش‌آموزان نخبه به پاسخ سوالات خود دست یابند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با تفاهم‌نامه امضاء شده، صندوق حمایت از نخبگان علمی، امروز از اختراعات دانش‌آموزان نخبه حمایت کرده و آنها را در ثبت اختراعشان پشتیبانی می‌کند همچنین به کسانیکه منابع مالی ندارند برای تجاری سازی و تولید انبوه اختراعاتشان کمک می‌کند.

گفتنی است، در پایان مراسم تیم‌های برتر معرفی و تجلیل شدند.
در این دوره از مسابقات در رشته شیمی استان‌های بوشهر، آذربایجان شرقی و کردستان به رتبه اول تا سوم دست یافتند همچنین در رشته زیست شناسی استان قزوین رتبه نخست را از آن خود کرد و استان‌های سمنان و خراسانی رضوی به مقام دوم و سوم رسیدند؛ در رشته فیزیک به ترتیل استان خراسان رضوی، تهران و کردستان، اول تا سوم شدند.

در این مراسم همچنین از معین قاسمی دانش‌آموز قزوینی که در مسابقات المپیاد جهانی زیست شناسی در انگلستان مدال نقره را کسب کرده بود، تجلیل شد.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان