۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین هویت شهید مدفون در دانشگاه فردوسی شناسایی شد +عکس
کد خبر: ۲۵۵۳۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱۷ ساعت: ۱۹:۳۹ ↗ لینک کوتاه

پس از گذشت ۳۴ سال از شهادت و گذشت ۶ سال از تدفین؛

هویت شهید مدفون در دانشگاه فردوسی شناسایی شد +عکس

هویت سردار شهید «ابوالفضل رفیعی سیج» جانشین فرمانده لشکر ۵ نصر پس از ۳۴ سال از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

هویت شهید مدفون در دانشگاه فردوسی شناسایی شد +عکس
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر  صبح قزوین ،هویت پیکر مطهر شهید گمنام مدفون در دانشگاه فردوسی مشهد شناسایی شد. این پیکر مطهر متعلق به جانشین فرمانده لشکر 5 نصر استان خراسان است که بعد از گذشت 34 سال از شهادتش هویت او توسط آزمایش DNA شناسایی شد.


سردار شهید «ابوالفضل رفیعی سیج» در 11 فروردین 1334 در روستای سیج  از توابع شهرستان کلات به دنیا آمد. تحصیلات خود را تا پایان راهنمایی ادامه داد و سپس جهت تحصیل علوم حوزوی یه یکی از مدارس حوزه علمیه مشهد رفت و  7 سال آنجا به تحصیل حوزوی مشغول بود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل علاقه زیاد به امام(ره) راهی قم شد و پس از پیروزی سپاه پاسداران به عضویت سپاه قم درآمد و جزء حافظان بیت امام(ره) شد.

بعد هم به عنوان مسئول گشت سپاه مشهد موفق به دستگیری و هلاکت عده‌ای از منافقین شد. با شروع جنگ تحمیلی هم عازم جبهه‌های نبرد شد و مسئولیت‌های مختلفی را به عهده گرفت که آخرین آن‌ها جانشینی فرماندهی لشکر 5 نصر بود. او در عملیات خیبر خوش درخشید و در 12 اسفندماه 1362 در حالی که جانشینی فرماندهی لشکر 5 نصر را بر عهده داشت در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسید و در شمار شهدای مفقودالاثر جای گرفت.
 
پیکر مطهر این پاسدار شهید در 19 اردیبهشت 1390در دانشگاه فردوسی به عنوان شهید گمنام به خاک سپرده شد که هویت پیکر مطهر او پس از گذشت 34 سال از شهادتش و گذشت 6 سال از تدفینش توسط آزمایش DNA شناسایی شد.



انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان