۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۶۷هزار تن گندم بصورت تضمینی خریداری شد
کد خبر: ۲۵۴۲۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱۱ ساعت: ۱۳:۶ ↗ لینک کوتاه

مدیر زراعت جهاد کشاورزی قزوین:

۶۷هزار تن گندم بصورت تضمینی خریداری شد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اعلام کرد : از ابتدای فصل خرید تاکنون بیش از ۶۷ هزار و ۷۰۰ تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

۶۷هزار تن گندم بصورت تضمینی خریداری شد
فرزاد خوش اخلاق در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: روزانه 12هزار تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری می‍‌شود.
 
وی با بیان اینکه عملیات خرید گندم از کشاورزان توسط 27 مرکز خرید در استان انجام می‌شود، پیش بینی کرد: حدود دویست هزار تن گندم مازاد بر مصرف بصورت تضمینی توسط دولت از کشاورزان استان خریداری شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: به منظور تسهیل در امر خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان این مراکز خرید در سراسر استان در تمامی ساعات برداشت کمباین‌ها عملیات خرید گندم از کشاورزان را انجام می‌دهند.

به گفته مسئول؛ حدود 450 دستگاه کمباین مهاجر و بومی عملیات برداشت گندم را از سطح مزارع کشاورزی استان آغاز کرده اند.

خوش اخلاق اضافه کرد: همچنین در راستای جلوگیری از ضایعات ناشی از برداشت گندم توسط کمباین‌ها با هماهنگی اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان؛ 8 اکیپ کنترل ضایعات با استفاده از کارشناسان مجرب عملیات نظارت بر برداشت این محصول را برعهده دارند.

وی گفت: به منظور جلوگیری از سوء استفاده عوامل واسطه و دلالان از حاصل دسترنج کشاورزان، یک مرکز خرید در انبار مرکزی محمد آباد واقع در شهرستان بوئین زهرا در نظر گرفته شده که گندم غیراستاندارد ( سن زده و باد خورده ) کشاورزان را خریداری خواهد کرد.

گفتنی است؛ در سال زراعی جاری 141 هزار و 605 هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت محصول گندم رفته که از این میزان 92هزار و 671 هکتار گندم آبی و 48هزار و 934 هکتار گندم دیم است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان