۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین قرآن کریم یک معجزه ماندگار است/ کلمه "استکبار جهانی" جزو ادبیات قرآنی ماست
کد خبر: ۲۵۰۶۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۲۰ ساعت: ۱۳:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در قزوین:

قرآن کریم یک معجزه ماندگار است/ کلمه "استکبار جهانی" جزو ادبیات قرآنی ماست

نماینده ولی‌فقیه در قزوین بیان کرد: در دوران پیامبران مختلف معجزاتی چون عصای حضرت موسی(ع)، کشتی حضرت نوح(ع) و مائده آسمانی حضرت مسیح(ع) به صورت گذرا آمده؛ اما معجزه حضرت رسول(ص) ماندگار است و تا قیامت هر لحظه معجزه هست.

 قرآن کریم یک معجزه ماندگار است/ کلمه "استکبار جهانی" جزو ادبیات قرآنی ماست
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین در جلسه تفسیر قرآن در مسجد امام خمینی(ره) غیاث آباد با اشاره به بحث دعا در سوره مائده اظهار کرد: آیه 82 این سوره خداوند می‌فرماید:" خشن ترین و پلیدترین دشمنان شما یهودیان و مشرکان و نزدیکترین افراد به شما مسیحی و نصرانی هستند" همانگونه که صهیونیست‌ها و هم پیمانان آنها که به دشمنی با مسلمانان مشغولند و امروز در دنیا علاقه مندترین افراد به اسلام مسیحی‌ها هستند.

نماینده ولی‌فقیه در قزوین افزود: در روایت آمده است در آخرالزمان حضرت مسیح(ع) به امام زمان(عج) اقتدا می‌کند، بدین معناست که مسیحیت پشت سر مسلمانان حرکت کرده و به قرآن و رسول اکرم ایمان می‌آوردند.

وی عنوان کرد: کلمه "مستکبر" جزو ادبیات قرآنی است و شیطان هم جزو همین گروه بود؛ ما آمریکا و یهودیان را جزو مستکبران عالم می‌شناسیم و این سخنی ساخته شده از زبان خودمان نیست بلکه خدای متعال در قرآن کریم ظالمان عالم را با این کلمه خطاب می‌کند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: مسیحیانی که جزو مستکبران نیستند و اهل عبادتند در برابر دعوت مسلمانان به دین اسلام سرسختی از خون نشان نمی‌دهند و با شنیدن آیات الهی دل به قرآن داده و زمینه پذیرش ایمانی دارند.

وی یادآور شد: در این سوره می‌خوانیم مسیحیان در دعای خود به خداوند می‌گویند ما ایمان آوریم و ما را از گواهان و شاهدان قرار بده؛ در تفسیر این دعا باید گفت یعنی ما را جزو امت پیامبر قرار بده و با ظهور پیامبر آخرالزمان ما هم لیاقت داشته باشیم جزو امت این پیامبر الهی قرار بگیریم.

قرآن تا قیامت هر لحظه معجزه هست
این کارشناس قرآنی اذعان کرد: در آیات 111 تا 115 سوره مائده آمده است؛ به یاد بیاورید زمانی که ما به حواریون الهام کردیم که به من و فرستاده من ایمان بیاورید و آنها ایمان آوردند و گفتند شاهد باش ما تسلیم پیشگاه تو هستیم.

وی با اشاره به اینکه حواریون پس از ایمان آوردن خواسته‌ای داشتند، گفت: این ایمان آوردندگان از حضرت مسیح خواستند که برای افزایش یقین آنها خداوند غذای آسمانی برایشان بفرستد، حضرت مسیح(ع) به حواریون گفت تقوای الهی را رعایت کنید و ایمان خود را به این موضوع گره نزنید.

عابدینی با اشاره به تفاوت یاران حضرت رسول(ص) و حضرت مسیح(ع) تصریح کرد: خداوند درباره امت پیامبر(ص) در آیه 28 سوره رعد فرمود؛ مومنان با یاد خدا دل‌هایشان آرامش و یقین پیدا می‌کند اما حواریون می‌گفتند خداوند غذایی بفرستد هم شکم ما سیر شده و هم یقین ما افزوده خواهد شد.

وی گفت: معجزه آرامش دل‌های حواریون سفره غذای آسمانی بود و معجزه مسلمانان سفره قرآن است، ذکری که دل آدمی را آرام می‌کند یادخداست؛ قرآن کریم به عنوان یک معجزه ماندگار است که امروز هم هیچ کسی در عالم نمی‌تواند یک آیه شبیه آن را خلق کند.

نماینده ولی‌فقیه در قزوین عنوان کرد: در دوران پیامبران مختلف معجزاتی چون عصای حضرت موسی(ع)، کشتی حضرت نوح(ع) و مائده آسمانی حضرت مسیح(ع) به صورت گذرا آمده؛ اما معجزه حضرت رسول(ص) ماندگار است و تا قیامت هر لحظه معجزه هست.

وی یادآور شد: درخواست حواریون از پیامبرشان به معنای عدم ایمان آنها نبود؛ بلکه آنها برای افزایش اطمینان قلبی خودشان درخواست معجزه کردند و نگاهشان این بود که به عنوان گواه این معجزه الهی مردم دیگر را ایمان به یکتاپرستی دعوت کنند.

قدردان نعمات الهی نباشیم، مجازات می‌شویم
امام جمعه قزوین با بیان اینکه حضرت عیسی(ع) درخواست پیروان خود را تبدیل به یک دعا به درگاه خدا کرد، عنوان کرد: این پیامبر الهی به خداوند گفت؛ خدایا از آسمان برای ما غذا نازل فرما تا این روز برای ما یوم الله و ماندگار شده و تحولی در افکار ما ایجاد شود و معجزه‌ای از سوی تو باشد و این روزی‌ها را برای ما قرار بده و خداوند اجابت کرد.

وی افزود: خداوند به حضرت مسیح(ع) گفت؛ من دعای شما را مستجاب می‌کنم اما اگر پس از این معجزات کفر بورزید عذابی نازل می‌کنم که پیش از این کسی را عذاب نکرده باشم.

این کارشناس قرآنی گفت: وقتی خدای متعال معجزه و درخواست ما را اجابت می‌کند تکلیف ما سنگین تر می‌شود؛ مثل اینکه خداوند انقلاب ما را پیروز کرد اما اگر امروز قدرشناس آن نباشیم مجازات خواهیم شد.

عابدینی با اشاره به اینکه در آیه 118 سوره مائده ادب دعا رعایت شده است، تصریح کرد: در این آیه آمده است خدایا اگر تو بندگان خود را عذاب کنی شما صاحب اختیار ما و همه بندگان خود هستی؛ اما اگر ما را بیامرزی عزیز و حکیم و رئوف هستی.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان