۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین ۶۰ هزار تن به فضای ذخیره‌سازی گندم و جو در قزوین افزوده شد
کد خبر: ۲۴۹۵۸۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۱۳ ساعت: ۹:۵ ↗ لینک کوتاه

معاون اقتصادی استاندار:

۶۰ هزار تن به فضای ذخیره‌سازی گندم و جو در قزوین افزوده شد

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: حدود ۳۰۰ هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم و جو در استان قزوین وجود دارد که در سال جاری حدود ۶۰ هزار تن به این ظرفیت افزوده شده است.

۶۰ هزار تن به فضای ذخیره‌سازی گندم و جو در قزوین افزوده شد
منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در دو ماه اخیر نشست‌ها و کارگروه‌های متعددی برای خرید تضمینی گندم و جو در استان برگزار شده است تا در این زمینه هماهنگی‌های لازم ایجاد شده و با مشکلی روبه‌رو نشویم.

وی افزود: از نیمه دوم خرداد ماه سال جاری خرید تضمینی گندم و جو در استان آغاز می‌شود که نیاز است آمادگی کامل از سوی دستگاه‌های اجرایی متولی این امر در استان وجود داشته باشد.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: آمادگی دستگاه‌های اجرایی متولی خرید گندم و جو موجب می‌شود که در هنگام برداشت و فروش محصول مشکلی برای کشاورزان به وجود نیاید.

حبیبی تصریح کرد: شرکت غله متولی خرید گندم تضمینی و شرکت پشتیبانی دام هم متولی خرید جو است؛ پیش‌بینی می‌شود 250 هزار تن گندم، 120 هزار تن جو و 12 هزار تن کلزا در استان قزوین تولید شود.

وی مطرح کرد: تمام این تولیدات مشمول خرید تضمینی نمی‌شود زیرا مازاد تولیدات کشاورزان را خریداری می‌کنیم و بخشی از تولیدات آن‌ها برای خودمصرفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مسئول یادآور شد: سال گذشته صف‌های طولانی در مراکز خرید گندم و جو داشتیم که موجب نگرانی مردم شده بود؛ بنابراین برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری باید به گونه‌ای باشد که مشکلی برای مردم به وجود نیاید.

وی گفت: در خرید تضمینی جو از طریق سازمان بورس اقدام شده و مکان‌های ذخیره استاندارد شده هم تدارک دیده شده است.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین ادامه داد: حدود 300 هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم و جو در استان قزوین وجود دارد که در سال جاری حدود 60 هزار تن به این ظرفیت افزوده شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان