۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین انعقاد تفاهنامه بین اوقاف و ستاد امر بمعروف‌و‌نهی از منکر قزوین
کد خبر: ۲۴۹۳۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۱۰ ساعت: ۱۵:۱۳ ↗ لینک کوتاه

امروز صورت گرفت؛

انعقاد تفاهنامه بین اوقاف و ستاد امر بمعروف‌و‌نهی از منکر قزوین

تفاهنامه همکاری فی مابین اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین و ستاد امر بمعروف و نهی منکر استان قزوین با حضور مسئولان این نهادها منعقد شد.

انعقاد تفاهنامه بین اوقاف و ستاد امر بمعروف‌و‌نهی از منکر قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ با حضور عباس کاظمی دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان قزوین و هیات همراه در اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) تفاهم نامه همکاری فی مابین اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین و ستاد امر بمعروف و نهی منکر استان قزوین منعقد شد. 

عباس کاظمی دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان قزوین در این خصوص گفت: با توجه به اصل هشتم قانون اساسی که فرضیه امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه ای همگانی می‌داند و با عنایت به چاچوب اختیارات و وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین در 6 موضوع با عناوینی همچون:

1- استفاده از ظرفیت نرم افزاری و سخت افزاری بقاع متبرکه و امامزادگان در جهت ترویج فرهنگ فریضتین (آموزش خادمین)

2- استفاده از مبلغین اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در ترویج فریضتین بالخصوص در مناسبت های مذهبی

3- تشکیل شورای امربمعروف و نهی ازمنکر در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص و اداره کل اوقاف

4- ایجاد گروه های مردمی تذکر لسانی در بقاع متبرکه شاخص و اداره کل اوقاف

5- ترویج سنت حسنه وقف برای احیاء فریضتین

6- ایجاد وقف با ستاد امر بمعروف و نهی منکر و ثبت مراحل قانونی آن با اداره کل اوقاف و امورخیریه تفاهم نامه همکاری را با اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین منعقد نمودیم و امیدواریم بتوانیم با تولید محتوا، پاسخگویی به شبهات و افزایش جنبه های نظارتی متنوع و نوین ، گام موثر و تاثیرگذاری در عرصه امر به معروف و نهی از منکر برداریم.

حجت الاسلام عادل مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین هم در این جلسه اظهار کرد: امربه معروف و نهی از منکر فروع دینی است که جزء اصول اجرایی ماست و باید به گونه ای در اجرای آن گام برداریم که هم خود این دو اصل از مظلومیت خارج شوند و هم موجب خروج دین و اسلام از مظلومیت شویم و جامعه را به سوی مطلوبیت اسلامی رهنمون شویم.
 
وی با انتعقاد از پرداختن صرف به یکی از این دو فرضیه گفت: باید در هر دو قالب امر به معروف و نهی از منکر برنامه ریزی و اقدام اجرایی کنیم و یکی از آفت‌های که چند سالی است گریبان ما را گرفته است توجه به یکی از این دو اصل و بی توجهی به اصل دیگر است.

عادل نگاه سطحی و جانبدارانه را آفت دیگر ترویج امر به معروف و نهی از منکر معرفی کرد و بیان داشت: ما باید در اجرا و ترویج فریضتین از نگاه سطحی و جانبدارانه پرهیز کنیم و به دور از هر جانبداری با شناخت بوم و محل فعالیت خود، آداب و روسوم و فرهنگ مردم آن، یک برنامه ریزی کوتاه و بلند مدت همراه با ترسیم یک چشم انداز معقول به فکر نهادینه نمودن و عمق بخشی به فعالیت های خود در چارچوپ شرع و قانون در حوزه امربه معروف و نهی از منکر باشیم.

وی در پایان عنوان کرد: تهیه محتوا و چگونگی بروز آن در جامعه امروز نقش کلیدی و اساسی در ترویج امربه معروف و نهی از منکر دارد که باید این امر مهم با استفاده از تجارب علمی و عملی کارشناسان ، خبرگان و نخبگان عرصه حوزه و دانشگاه همراه شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان