۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مجتمع گوشت زیاران در شهرستان آبیک به بهره برداری رسید
کد خبر: ۲۴۲۱۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۳ ساعت: ۱۰:۲۳ ↗ لینک کوتاه

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی؛

مجتمع گوشت زیاران در شهرستان آبیک به بهره برداری رسید

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی مجتمع گوشت زیاران در شهرستان آبیک به بهره برداری رسید.

مجتمع گوشت زیاران در شهرستان آبیک به بهره برداری رسید
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ با حضور حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی صبح امروز(یکشنبه) مجتمع گوشت زیاران در شهرستان آبیک به بهره برداری رسید.

مجتمع گوشت زیاران یکی از طرح‌های راهبردی کشور و استان است که با هدف افزایش تولید و تعادل بخشی در تولید گوشت قرمز راه‌اندازی می‌شود.

مجتمع زیاران شهرستان آبیک با ۲۴۰ هکتار مزرعه و تاسیسات صنعتی، دارای ظرفیت سالانه ۴۹۰ هزار گوسفند، گاو و گوساله برای پرواربندی و کشتار صنعتی است.

گفتنی است؛ منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استانداری قزوین ۲۳ آذر سال گذشته در در دیدار و نشست مشترک با معاونین یکی از بانک های کشور در خصوص پرداخت تسهیلات برای فعال کردن کامل مجتمع گوشت زیاران و همچنین تسهیلات به اتحادیه مرغ و تخم مرغ برای رونق صادرات تاکید کرد.

همچنین حبیبی در ۱۱ فروردین سال جاری این پروژه را یکی از اولویت‌دار ترین طرح‌های کشاورزی استان توصیف کرد و گفت: با اهتمام مجموعه استان و همچنین در سطح ملی به ویژه بانک مرکزی جمهوری اسلامی، صندوق توسعه ملی و بانک کشاورزی مشکلات این واحد تولیدی به زودی حل می‌شود.

علی رحمانی فرماندار آبیک در ۱۶ خرداد سال گذشته در بازدید از مجتمع گوشت مهر گستران سیمرغ زیاران شهرستان آبیک اظهار کرد: سفر معاون اول رئیس‌ جمهور که پس از ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد از مجتمع گوشت زیاران بازدید به عمل می‌آید.

فرماندار آبیک ادامه داد: در این سفر از سوی مسؤولان کشوری برای فعال‌سازی و رونق‌بخشی مجتمع گوشت زیاران حمایت‌های لازم و کامل‌تری صورت می‌گیرد.

وی راه‌اندازی مجتمع گوشت زیاران را از مطالبات مردم شهرستان آبیک دانست.

ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی ۲۴ مهر سال گذشته از شرکت مهرگستر سیمرغ زیاران شهرستان آبیک بازدید کرد و در این بازدید در جریان روند بازسازی و فعالیت شرکت مهرگستر سیمرغ زیاران قرار گرفت.

لازم به ذکر است تا کنون اتفاق خاصی در این مجتمع صورت نگرفته است و هم اکنون شرکت مهرگستر سیمرغ زیاران شهرستان آبیک در بخش سردخانه، کشتارگاه، پرواربندی، بسته‌بندی و تبدیل مازاد مجتمع گوشتی مهر گستران زیاران راه‌اندازی شده است.

مجتمع گوشت زیاران که بزرگ‌ترین مجتمع گوشت خاورمیانه بوده تا سال ۸۶ به خوبی کار می‌کرد و مشکلی برای تولید و ادامه فعالیت نداشت تا اینکه این شرکت از مرداد ماه سال ۸۶ به بخش خصوصی واگذار شد، اما اشکال خصوصی‌سازی در این بود که خریداران هیچ‌گونه آشنایی با فعالیت دامداری نداشتند و کار اصلی آنان، واردات و صادرات لوازم خانگی بود.

شرکت و مجتمع گوشت زیاران یکی از مراکز شاخص توزیع گوشت کشور بوده که با فعال کردن تمامی ظرفیت‌های آن می‌توان ۱۰ درصد از گوشت مورد نیاز کشور را تامین کرد.

این شرکت تجهیزات و مقدمات اولیه را فراهم کرده و با ظرفیت حداقلی فعالیت خود را آغاز کرده که با پرداخت تسهیلات ضمن رونق دوباره به این واحد زمینه ایجاد ۵۰۰ فرصت شغلی هم ایجاد می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان