۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین بهره برداری از ۳۶۵ پروژه با اعتبار ۳۴ میلیارد تومان در دهه فجر
کد خبر: ۲۲۷۵۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۶ ساعت: ۱۳:۳۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین خبرداد:

بهره برداری از ۳۶۵ پروژه با اعتبار ۳۴ میلیارد تومان در دهه فجر

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین عنوان کرد: در ایام دهه مبارک فجر در روستاهای استان ۳۶۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان توسط دهیاری‌ها به بهره برداری می‌رسد.

بهره برداری از ۳۶۵ پروژه با اعتبار ۳۴ میلیارد تومان در دهه فجر
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ کریم حبیبی انبوهی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین ظهر امروز(چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر معاونت عمرانی استانداری قزوین اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 730 پروژه روستایی بالغ بر 91 میلیاردتومان به بهره برداری رسیده است که 365 مورد از این پروژه‌ها در هفته دولت افتتاح شد.

وی در ادامه افزود: 133 پروژه شامل جدول گذاری معابر، احداث کانال آب، بازسازی معابر، ساخت فضای بازی و پارک‌ها و واحد آتش نشانی و آسفالت معابر در روستاهای استان انجام گرفته است.

این مسئول ادامه داد: در استان قزوین 530 روستای دارای دهیاری وجود دارد که 292 هزارنفر تحت پوشش دهیاری‌ها قرار دارند.

وی اعلام کرد: در ایام دهه مبارک فجر در روستاهای استان 365 پروژه با اعتباری بالغ بر 34 میلیارد تومان توسط دهیاری‌ها به بهره برداری می‌رسد.

حبیبی انبوهی با بیان اینکه استان قزوین در ارائه طرح‌های اشتغال‌زایی روستای در کشور پیشتاز است، عنوان کرد: در استان 353 طرح با اعتباری بالغ بر 81 میلیارد تومان تقاضای تسهیلات بانکی مورد شناسایی قرار گرفته است.

وی افزود: از این 353 طرح 87 مورد به ارزش 22 میلیارد تومان مورد بازدید قرار گرفت که 112 مورد آن واجد شرایط برای ارائه تسهیلات نبود و حذف شد و 22 طرح مصوب شد.

اعطای 100 میلیون تومان اعتبار برای ارتقای گردشگری روستای زرآباد و اَندج
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین اضافه کرد: در حوزه حمایت از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در روستاها 4 طرح در مسیر تصویب قرار دارد و 3 طرح تسهیلات پرداخت شده و تا هفته آینده 8 طرح دیگر نیز با اعتباری 430 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: 20 روستا در سطح استان قزوین به عنوان پایلوت برای سرمایه گذاری انتخاب شده اند و با کمک اهالی خود روستاها روند معرفی ظرفیت آن روستا مورد شناساسیی قرار گرفته و با رفع موانع موجود در آنجا زمینه برای اشتغالزایی فراهم شده است.

این مسئول یادآور شد: در کارگروه‌های استانداری از برخی حوزه‌های روستایی غفلت شده است که از ابتدای سال ما کارگروه پسماند روستایی را برای رسیدگی به مشکلات روستایی راه اندازی کردیم و درصدد هستیم کارگروه گردشگری روستایی را نیز تشکیل دهیم.

وی از نظارت بر پرداخت تسهیلات در روستاها خبرداد و گفت: برای معرفی کارآفرینان روستایی به صندوق کارآفرینی امید باید طرح‌ها توجیهی باشند و این صندوق برای سرمایه ثابت تسهیلات پرداخت می‌کند و به موازات پیشرفت کار نیز بازدید صورت می‌گیرد.

حبیبی انبوهی با بیان اینکه مشکل اصلی گردشگری در حوزه روستایی عدم فرهنگ گردشگرپذیری است، عنوان کرد: متاسفانه برخی از روستائیان ما درخواست می‌کنند از حوزه گردشگری خارج شوند و این موضوع نشاندهنده عدم شناخت از جایگاه گردشگری روستایی در استان است.

وی عنوان کرد: اولین استانی در کشور هستیم که به دلیل ارائه طرح‌های اقتصاد مقاومتی اجازه استفاده از تسهیلات ارزان قیمت با سود 8 درصد را دریافت کرد و دو روستای زرآباد و اَندج با هدف ارتقای گردشگری 100 میلیون تومان اعتبار کشوری دریافت کردند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان