۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ابتدای دی ماه ۶۰ نفر از کارگران را اخراج می‌کنند/ استاندار قزوین به فریاد ما برسد+ نامه تعدیل نیرو
کد خبر: ۲۲۰۶۱۷ نویسنده: کارگران شرکت شیشه تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۶ ساعت: ۱۲:۴۶ ↗ لینک کوتاه

کارگران "شرکت شیشه" در مصاحبه با صبح قزوین:

ابتدای دی ماه ۶۰ نفر از کارگران را اخراج می‌کنند/ استاندار قزوین به فریاد ما برسد+ نامه تعدیل نیرو

کارگران شرکت شیشه گفتند: در کل شرکت از ابتدای دی ماه ۶۰ کارگر اخراج می‌شوند شاید هم به دلیل اعتصاب یک ماه پیش ما این تعدیل نیرو صورت می‌گیرد. از استاندار و فرماندار قزوین درخواست داریم به فریاد ما برسد و جلوی قطع شدن هزینه تامین خانواده‌های ما را بگیرند.

ابتدای دی ماه ۶۰ نفر از کارگران را اخراج می‌کنند/ استاندار قزوین به فریاد ما برسد+ نامه تعدیل نیرو
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، کارخانه شيشه قزوين درسال 1344 با سرمايه اوليه بالغ بر يک ميليارد ريال در زمينی به مساحت 260 هزار مترمربع با تخصيص زيربنای 100 هزار مترمربع در کيلومتر 3 جاده قزوين_رشت راه اندازی شد.

بدين صورت بزرگترين كارخانه شيشه تخت کشور با نام «کارخانه شيشه قزوين» وارد عرصه توليد شد، در آن زمان شيشه توليد شده در اين کارخانه در نوع خود از مرغوبترين توليدات خاور ميانه به حساب می‌آمد.

طی سال‌های پس از انقلاب، این شرکت با قوت به کار خویش ادامه می‌داد تا سرانجام در سال 74 مشمول قوانین خصوصی سازی شد و سهام به صورت خرد در اختیار متقاضیان قرار گرفت.
بالغ بر 47 درصد سهام این شرکت هم اکنون در اختیار یک شخص سهام‌دار است که مدیرعامل شرکت نیز می‌باشد.

کارخانه شیشه قزوین، در گذشته با 4 کوره و 8 خط تولید، نقش مهمی در صنعت استان ایفا می‌کرد اما با رکود اقتصادی طی سه سال گذشته، آرام آرام کوره‌ها و خطوط تولید متوقف شد.

از ابتدای ماه آبان ماه سال جاری طی تماس یکی از کارگران کارخانه شیشه قزوین واقع در جاده رشت، از تجمع کارگران این کارخانه در مقابل درب ورودی شرکت مطلع شدیم.

این کارخانه با 320 کارگر در بخش‌های تولید شیشه‌های دوجداره، سکوریت و ضد گلوله فعالیت می‌کند و به گفته کارگران مشغول در این شرکت، روند فروش و تولید به خوبی انجام می‌شود و درآمد میلیاردی حاصل از فروش تولیدات مشهود است.

در آبان ماه کارگران شرکت شیشه 8 روز متوالی تجمع برگزار کردند و با اطلاع رسانی اعتراضات آنها مقداری از معوقات آنها پرداخت شد اما روز گذشته(پنج شنبه) با تماس تعدادی از کارگران این شرکت مطلع شدیم که طی حکم مدیرعامل این شرکت از ابتدای دی ماه 60 کارگر تعدیل نیرو خواهند شد.

یکی از کارگران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: قسمت صنایع جانبی شرکت که ما در آن مشغول به کار هستیم130 نیرو دارد و در 2شیفت کارمی‌کنیم.

وی در ادامه افزود: طبق نامه مدیر تولید کارخانه شیشه از ابتدای ماه بعد یعنی دی ماه 26 کارگر را از قسمت صنایع جانبی بیرون کنند و با تعدیل نیرو و کار کردن کارگران در یک شیفت صرفه جویی داشته باشند.

نامه ای که مدیرتولید کارخانه برای مالک و صاحب کارخانه شیشه ارسال کرده است

این کارگر ادامه داد: در کل شرکت از ابتدای دی ماه 60 کارگر اخراج می‌شوند شاید هم به دلیل اعتصاب یک ماه پیش ما این تعدیل نیرو صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: چرا مالک این شرکت در زمستان قصد دارند خرج زندگی زن و فرزندان کارگران را قطع کنند؟ از استاندار و فرماندار قزوین درخواست داریم به فریاد ما برسد و جلوی قطع شدن هزینه تامین خانواده‌های ما را بگیرند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان