۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین کارنامه دولت در اقتصاد مقاومتی پیشرفت محسوسی را نشان نمی‌دهد/FATF موجب کنترل مجاری مالی ایران می‌شود
کد خبر: ۲۱۵۹۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۲۰ ساعت: ۱۱:۱۹ ↗ لینک کوتاه

مسئول فرهنگی انجمن اسلامی دانشگاه امام‌خمینی(ره):

کارنامه دولت در اقتصاد مقاومتی پیشرفت محسوسی را نشان نمی‌دهد/FATF موجب کنترل مجاری مالی ایران می‌شود

مسئول فرهنگی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امام‌خمینی(ره) گفت: با نگاهی به کارنامه دولت زمینه اقتصاد مقاومتی با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای تحقق این امر پیشرفت مساعدی صورت نگرفته است.

کارنامه دولت در اقتصاد مقاومتی پیشرفت محسوسی را نشان نمی‌دهد/FATF موجب کنترل مجاری مالی ایران می‌شود
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ، فاطمه کریمی مسئول فرهنگی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امام خمینی‌(ره) قزوین با عرض تسلیت به مناسبت ماه محرم و آرزوی بهره مندی واقعی از مراسم‌های عزاداری و تاسی عملی از سیره و منش حسینی عنوان کرد: اگر نام‌گذاری سال‌های اخیر توسط مقام عظمای ولایت را از نظر بگذرانیم اهمیت اقتصاد مقاومتی به وضوح نمایان است.

وی ادامه داد: طبق معنای مورد نظر ایشان «اقتصاد مقاومتی یعنی ما یک اقتصادى داشته باشیم که هم روند رو به رشد اقتصادى در کشور محفوظ بماند، هم آسیب‌‌پذیرى‌‌ آن کاهش پیدا کند. یعنى وضع اقتصادى کشور و نظام اقتصادى به گونه‌ای باشد که در مقابل ترفندهاى دشمنان که همیشگى و به شکل‌هاى مختلف خواهد بود، کمتر آسیب ببیند و اختلال پیدا کند».

این فعال دانشجویی اظهار داشت: از طرفی شاخصه‌هایی نیز ایشان در این رابطه مطرح کرده‌اند، از جمله فعال نمودن بخش خصوصى و بخش مردمى که حمایت از تولید ملى است؛ توجه به صنعت و کشاورزى به عنوان بخش درون‌زای ملی، فعالسازی واحدهاى کوچک و متوسط، مسئله مدیریت منابع ارزی، مدیریت مصرف به خصوص توسط دولت بعنوان مصرف کننده بزرگ، اهمیت به مصرف تولید داخلی و همینطور اقتصاد دانش بنیان.

مسئول فرهنگی انجمن اسلامی دانشگاه امام‌خمینی(ره) اذعان کرد: با نگاهی به کارنامه دولت در این زمینه با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای تحقق این امر خاصه در بحث حمایت از تولید داخلی در برخی تولیدات و رشد شرکت‌های دانش بنیاد متاسفانه در سایر بخش‌ها پیشرفت مساعدی صورت نگرفته کما اینکه در بحث فعال‌سازی واحدهای کوچک نه تنها شاهد این امر نبوده بلکه کارخانه‌های بزرگی چون ارج با ورشکستگی روبرو شده‌اند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در بخش صنعت و کشاورزی ما همچنان در مواردی مثل اقلام غذایی با واردات بی‌رویه روبرو هستیم که این مسئله بحث مدیریت مصرف را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. بنابراین با جمع بندی مطلب می‌توان نسبت به قرارگیری دولت در مسیر اقتصاد مقاومتی ابراز امیدواری کرد اما در حال حاضر در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.

موضع‌گیری‌های جهانگیری روحیه عمومی را جریحه‌دار خواهد کرد

کریمی با اشاره به صحبت‌های جهانگیری در ارتباط با موضوع حقوق‌های نجومی تصریح کرد: چنین رفتارهایی علیرغم تاکید صریح و شدید رهبر انقلاب برای برخورد قاطع و پیگیرانه در این جریان به هیچ عنوان قابل توجیه نیست. به علاوه دادن لقب ذخایر انقلاب به برخی حقوق نجومی بگیران معلوم الحالی که نه تنها از چنین رفتارهایی احساس ندامت نداشته بلکه این برداشت‌ها را سهم خود از سفره انقلاب میدانند و یا مدیران شیشلیک خور این دولت نه تنها از زشتی این اعمال نخواهد کاست.

وی افزود: این نوع رفتار و موضع‌گیری‌ها روحیه عمومی را نیز جریحه دار خواهد کرد. لازم به یاد‌آوری می‌دانم ما هنوز در انتظار مجازات این خاطیان و خواستار بازپس‌گیری این برداشت‌های نامشروع از آن‌ها هستیم. که در اینجا مناسب می‌دانم بخشی از سخنان مولای متقیان در رابطه با همین مال‌های حرام را عنوان نمایم.
این فعال دانشجویی ضمن بیان خطبه‌ای از نهج البلاغه ادامه داد: حضرت علی(ع)ِ می‌فرماید: "به خدا سوگند، بیت المال تاراج شده را هر کجا که بیابم به صاحبان اصلی آن باز می‌گردانم، گر چه با آن ازدواج کرده، یا کنیزانی خریده باشند، زیرا در عدالت گشایش برای عموم است، و آن کس که عدالت بر او گران آید، تحمل ستم برای او سخت‌تر است."

لایحه همکاری با FATF موجب کنترل مجاری مالی ایران توسط آمریکا و هم‌پیمانان آن است

وی در ادامه با اشاره به مباحث پیرامون سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی موسوم به FATF اظهار داشت: جریان‌هایی نظیر FATF فارغ از نگاه‌های جناحی مسئله ای ملی است که قطعا سال‌های سال تمامی کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد و بر سرنوشت مردم موثر خواهد بود لذا این مسئله تلاش و تامل بیشتری را می‌طلبد.

کریمی افزود: آنچه دیده شد آن است که اجرای دقیق خواسته‌های FATF عملاً منجر به تحریم نهادهای انقلابی ما نظیر وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران، صدا سیما، وزارت ارشاد خواهد شد، و این همان خودتحریمی ظالمانه است که ضمن آن اطلاعات محرمانه بانکی را در اختیار دشمنان قرار خواهیم داد همان اطلاعاتی که زمانیکه به دولت حذف یارانه پردرآمدها پیشنهاد شد، محاسبه اموال را سرک کشیدن در زندگی خصوصی مردم قلمداد کردند.
وی ادامه داد: در رابطه با FATF آنچه مطرح می‌شود مبارزه با پولشویی و عدم حمایت مالی از تروریسم است اما نکته مهم اینجاست که تعبیر تروریست از دیدگاه ایران با آمریکا کاملا متفاوت است آمریکا سپاه و حزب الله را به عنوان تروریست معرفی می‌کند، در حالیکه این مصداق از نظر ایران تروریست‌های تکفیری هستند. با توجه به آرا و نظرات در رابطه با تمامی ابعاد FATF می‌توان ارزیابی کرد تشکیل چنین مراکزی عملا موجب کنترل مجاری مالی ایران توسط آمریکا و هم‌پیمانان آن است.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: لازم می‌دانم این نکته را یادآور شوم که حاصل عملکردهای نهادهای انقلابی در لیست تحریم‌ها مثل سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات است که ما در جوار ناامنی همسایگانمان امنیتی محسوس را تجربه می‌کنیم امنیتی که همه مردم ایران از آن به یک اندازه سود می‌برند.

کریمی با اشاره به ماه‌های باقیمانده از عمر دولت یازدهم اظهار داشت: این چند ماهی که از عمر این دولت باقی مانده می‌شود برای هر روزش کار، برنامه‌ریزی و فکر کرد. من خواهشم از مسئولین دولتی این است که از این فرصت‌ها استفاده شود و تا آخرین روز دولت، آقایان کار کنند؛ یعنی این‌طور فکر نکنید که حالا مثلاً این دولت تمام می‌شود، آیا فردا من مسئول این کار هستم یا نیستم، اصلاً این فکرها نباید باشد، باید تا آن لحظه‌ی آخر، بایستی تا آن ساعت آخر و روز آخر تلاش کرد و کار کرد.

وی ادامه داد: طبق فرموده مقام معظم رهبری در جلسه با هیأت دولت این زمان مدت کمی برای یک ملت نخواهد بود و دولت باید به دور از حواشی‌ای که از اقتضائات نزدیک شدن به انتخابات است از تمامی این زمان برای خدمت هر چه بیشتر به مردم نهایت استفاده را نماید.
این فعال دانشجویی در پایان تصریح کرد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند: بهترین تبلیغ برای دولتی که در رأس کار است، عمل او است. بنابراین آنچه مهم است این است که عامه مردم که دغدغه اصلی آنها تامین معاش خانواده‌هایشان است گشایش‌ها و تلاش‌های دولت محترم را در زندگی خود احساس کنند.
انتهای پیام/3008
منبع: کیوسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان