۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تجمع بزرگ عزاداران قزوینی در تاسوعای حسینی برگزار می‌شود/ اعزام ۹۵۰ مبلغ به نقاط مختلف استان
کد خبر: ۲۱۵۸۲۹ نویسنده: حجت الاسلام عباس نظری تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۵ ساعت: ۷:۴۴ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان:

تجمع بزرگ عزاداران قزوینی در تاسوعای حسینی برگزار می‌شود/ اعزام ۹۵۰ مبلغ به نقاط مختلف استان

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان از برگزاری تجمع عزاداران حسینی برای هشتمین سال متوالی، روز تاسوعا در خیابان شهدای قزوین خبر داد.

 تجمع بزرگ عزاداران قزوینی در تاسوعای حسینی برگزار می‌شود/ اعزام ۹۵۰ مبلغ به نقاط مختلف استان
حجت الاسلام عباس نظری، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین در تشریح فعالیت‌های فرهنگی دهه اول ماه محرم اظهار کرد: برنامه‌های متنوع و متعددی برای دهه اول محرم پیش بینی شده که تعدادی از آن پیش از شروع ماه محرم الحرام به اجرا درآمده که از جمله آن می‌توان به برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ با حضور بیش از ۷۰۰ نفر از مبلغین و مبلغات استان اشاره کرد.
وی افزود: در این مراسم که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین و جمعی دیگر از مسئولان حضور داشتند توضیحات لازم در بخش‌ها و موضوعات مختلف که در طول دهه اول محرم، روحانیون باید به آن بپردازند، ارائه شد.
معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: در این راستا همچنین همایش مسئولین هیئات مذهبی و مداحان برگزار و مباحث مورد نظر پیرامون موضوعات مختلف توسط مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و در سطح شهرستان‌ها از سوی مدیران دفاتر شهرستانی عنوان شد.
وی در ادامه اضافه کرد: مسئولان هیئات مذهبی و مداحان باید نکات، آداب و اخلاق عزاداری را رعایت کنند و از آسیب‌های عزاداری به دور باشند.
نظری با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده بیان کرد: جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در سطح استان و در شهرستان‌ها دایر شد و روز گذشته نیز جلسه استانی آن با حضور امام جمعه قزوین و جمعی از مدیران برگزار و مباحثی در مورد تجمعات عزاداران حسینی در روز تاسوعا جهت هماهنگی بیشتر مطرح شد.
وی در مورد اعزام مبلغ به نقاط مختلف استان در ماه محرم عنوان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های این سازمان اعزام مبلغین و مبلغات به نقاط مختلف استان است که در این راستا در دهه اول ماه محرم حدود ۹۵۰ مبلغ شامل ۵۶۰ نفر مبلغ و ۱۷۰ نفر مبلغه بومی و ۱۷۲ مبلغ و ۴۷ مبلغه از استان قم جهت تبلیغ در مساجد، حسینیه‌ها، هیئات مذهبی، ادارات و نهادها در سطح استان اعزام شدند.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: مبلغان اعزامی در این مدت به بیان مباحثی حول محورهای امر به معروف و نهی از منکر، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اقتصاد مقاومتی، پاسخگوئی به مسائل و احکام دینی و همچنین موضوعات دینی و مذهبی دیگر خواهند پرداخت.
وی در پایان از برگزاری تجمع عزاداران حسینی برای هشتمین سال متوالی ساعت ۹ صبح روز تاسوعا در خیابان شهدای قزوین خبر داد و گفت: این مراسم همچنین در شهرستان‌های بوئین زهرا، الوند، تاکستان و بخش‌های مختلف استان برگزار می‌شود‌.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان