۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین واقعی بودن تعرفه حق‌الوکاله مانع از دریافت‌های غیرقانونی می‌شود/ دادسرای انتظامی کانون وکلا نظارتش را تشدید کند
کد خبر: ۲۱۵۶۰۸ نویسنده: بهمن طاهرخانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۵ ساعت: ۱۰:۳ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

واقعی بودن تعرفه حق‌الوکاله مانع از دریافت‌های غیرقانونی می‌شود/ دادسرای انتظامی کانون وکلا نظارتش را تشدید کند

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه واقعی بودن تعرفه حق‌الوکاله مانع از دریافتی‌های خارج از قرارداد می‌شود، گفت: دادسرای انتظامی کانون وکلا نیز باید نظارت دقیقی بر نحوه تعیین دستمزد از سوی وکلا انجام دهد.

واقعی بودن تعرفه حق‌الوکاله مانع از دریافت‌های غیرقانونی می‌شود/ دادسرای انتظامی کانون وکلا نظارتش را تشدید کند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس درباره برخی انتقادها نسبت به گران قیمت بودن حق الوکاله‌ها و محرومیت جامعه از خدمات حقوقی، ابراز کرد: طبق قانون تعرفه‌های وکلا تعیین شده و براساس میزان تعرفه، رقم سرسام آوری وجود ندارد؛ تاجایی که این رقم‌ها قابل پرداخت از سوی طرفین دعوا است اما ممکن است در خارج از قرارداد، وکیل و موکل رقمی را با یکدیگر توافق کنند.
وی ادامه داد: اگر میزان حق الوکاله براساس تعرفه‌ها باشد، دستمزدهای وکلا بالا نیست مگر آنکه جدای از آن مبلغی از افراد دریافت شود.
این نماینده مجلس تصریح کرد: البته باید کار کارشناسی صورت بگیرد تا اگر نیاز به افزایش میزان حق الوکاله است بتوان در قانون بازنگری کرد تا تعرفه ها در صورت ضرورت اصلاح شود.
وی یادآور شد: از سویی دیگر اگر خارج از تعرفه‌ها، طرفین با یکدیگر قرارداد ببنند باید از مبادی و ابعاد دیگری به این موضوع پرداخته شود، تا اگر اجحافی در حق موکل صورت می‌گیرد از آن جلوگیری شود.
طاهرخانی با تاکید بر ضرورت بررسی حق الوکاله‌ها، افزود: باید میزان دستمزدها بررسی شود و اگر طبق قانون دستمزدها با اصول منطقی همخوانی ندارد بتوان آن را تغییر داد؛ بدون شک اگر تعرفه حق الوکاله‌ها نیز واقعی شود میزان قراردادهای خارج از تعرفه نیز کاهش می‌یابد.
عضو کمیسیون قضایی مجلس بیان کرد: از سویی دیگر لازم است آسیب‌های این گرانی حق الوکاله مورد بررسی قرار گیرد تا اگر به واقع این موضوع جامعه را از خدمات حقوقی محروم می‌کند تجدیدنظر روی آن صورت گیرد.
وی در پایان گفت: ناگفته نماند که دادسرای انتظامی کانون وکلا نیز باید نظارت دقیقی بر نحوه تعیین دستمزد از سوی وکلا انجام دهد تا کمتر شاهد حق الوکاله های گران قیمت باشیم.
انتهای پیام/2002
منبع: تاک پرس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان