۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اجلاس جاده ابریشم مسیری برای جهانی شدن قزوین
کد خبر: ۲۱۵۱۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۳ ساعت: ۱۴:۱۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور مطرح کرد

اجلاس جاده ابریشم مسیری برای جهانی شدن قزوین

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور گفت:جاده ابریشم به عنوان یک پروژه جهانی می‌تواند با حفظ هویت شهرها، مسیر جهانی شدن را به عرصه نمایش بگذارد.

اجلاس جاده ابریشم مسیری  برای جهانی شدن قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، سید محمد بهشتی‌ شیرازی، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور ظهر امروز(شنبه) در مراسم اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم که در شبستان امام علی(ع) مسجدالنبی(ص) شهر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: قزوین به دلیل موقعیت جغرافیایی  و ارتباطی که در مسیر جاده ابریشم دارد، نقشی پررنگی را در این مسیر ایفا می‌کند.

وی  افزود: از دیرباز جاده ابریشم محل اتصال تمام شهرهای این جاده محسوب می‌شده و برای اجرای طرح‌های جدید در این مسیر سابقه تاریخی این جاده باید حفظ شود.

بهشتی‌شیرازی بیان کرد: جهانی‌سازی، کوچک کردن جهان است در صورتی که جهانی شدن سفره جهان را گسترش می‌دهد و سابقه جاده ابریشم می‌تواند به عنوان یک پروژه در جهانی شدن مؤثر باشد.

این مسئول ابراز کرد: برای جهانی سازی شهرهای در مسیر جاده ابریشم و باتوجه به سابقه تاریخی و طولانی این مسیر میتوان ظرفیت‌های لازم را برای جهانی شدن فراهم آوریم.

وی تصریح کرد: جاده ابریشم به عنوان یک پروژه جهانی می‌تواند با حفظ هویت شهرها، مسیر جهانی شدن را به عرصه نمایش بگذارد.

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور مطرح کرد: استان قزوین با شرایط جغرافیایی مناسب می‌‌تواند جایگاه مناسبی برای پروژه‌های جاده ابریشم از جمله اجلاس جهانی جاده ابریشم داشته باشد.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان