۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین خط انتقال گاز منطقه الموت خارج از عهده شرکت گاز استان است/آغاز عملیات گازرسانی ۷۶ روستا در هفته دولت
کد خبر: ۲۱۴۷۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۳۱ ساعت: ۱۶:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مدیر عامل شرکت گاز استان قزوین:

خط انتقال گاز منطقه الموت خارج از عهده شرکت گاز استان است/آغاز عملیات گازرسانی ۷۶ روستا در هفته دولت

مدیر عامل شرکت گاز استان قزوین گفت: آغاز عملیات اجرایی گازرسانی ۷۶ روستا استان قزوین با اعتبار ۵۴ میلیارد تومان در هفته دولت آغاز می‌شود.

خط انتقال گاز منطقه الموت خارج از عهده شرکت گاز استان  است/آغاز عملیات گازرسانی ۷۶ روستا در هفته دولت

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، اسماعیل مفردبوشهری مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین ظهر امروز(یکشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: در کشور ما گاز به عنوان محور و پیشران توسعه و به عنوان یک انرژی پاک و ارزان نقش و جایگاه ویژه پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 98 درصد از خانوارهای شهری از گاز طبیعی بهره‌مند هستند، گفت: در استان 608 روستای بالغ بر 20 خانوار واجد گازرسانی هستند که در 17 سال گذشته به 311 روستا گازرسانی شده است.

این مسئول با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی ابراز کرد: 54 درصد از کل روستاهای استان قزوین گازرسانی شده‌اند و شرکت گاز در نظر دارد برای سال جاری و سال آینده 168 روستا از نعمت گاز برخوردار شوند.

بوشهری با اشاره 129 روستای باقیمانده در برنامه گاز رسانی افزود: تعداد 141 روستا در دست اجرا و 27 روستا در حال اقدام و برنامه‌ریزی برای انتخاب پیمانکار است.

مدیر عامل شرکت گاز استان قزوین بوشهری با بیان اینکه تاکنون 74 درصد از خانوارهای روستایی از نعمت گاز برخوردار هستند، بیان کرد: شرکت گاز در نظر دارد این میزان را به 88 درصد افزایش دهد.

وی با بیان اینکه بهره‌مندی خانوارهای شهری و روستایی استان از نعمت گاز از میانگین کشوری بالاتر است، تصریح کرد: از تعداد 25 شهر استان قزوین، 22 شهر تحت پوشش گاز می‌باشند .

50 روستای منطقه الموت در حال انجام عملیات شبکه‌گذاری 

بوشهری با بیان اینکه خط انتقال گاز منطقه الموت خارج از عهده شرکت گاز استان است، افزود: از 3 شهر باقیمانده دو شهر معلم کلایه و رازمیان در مراحل پایانی اجرا هستند که تا دهه فجر گازدار می‌شوند و شهر سیردان در مرحله آغاز عملیات اجرایی می‌باشد.

مدیر عامل شرکت گاز استان قزوین خاطرنشان کرد: علاوه بر 2 شهر رازمیان و معلم کلایه انشعابات 50 روستای منطقه الموت شرقی و غربی در حال انجام عملیات شبکه‌گذاری با اعتبار بالغ بر 100 میلیارد تومان می‌باشد.

وی با اشاره به گاز‌رسانی در منطقه آوج اعلام کرد: در منطقه آوج تاکنون 22 روستا از نعمت گاز برخوردار شدند و 64 روستا نیز در حال اقدام و برنامه ریزی اجرایی برای گاز رسانی هستند.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: شرکت گاز 60 روستا در مناطق الموت و طارم نیز در نظر دارد که تا دهه فجر سال جاری و تعدادی نیز برای سال آینده از این نعمت بهره مند شوند.

بوشهری با اشاره به چشم انداز 1404 تصریح کرد: برنامه ریزی شده گاز رسانی به تمام روستاهای بالای 20 خانوار انجام شود، همچنین آغاز عملیات اجرایی گازرسانی 76 روستا استان قزوین با اعتبار 54 میلیارد تومان در هفته دولت آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان بودجه جذب شده در سال گذشته 63 میلیارد تومان بود، عنوان کرد: تا 31 تیرماه 47 میلیارد تومان دریافت شد، یعنی نزدیک بر 80 درصد بودجه سال گذشته را توانستیم در 4 ماهه اول جذب کنیم که طبق برنامه ریزی بودجه در نظر گرفته شده بالای 100 میلیارد تومان است تا هم نقدینگی تامین شود و کار نیز توسعه یابد.

این مسئول با اشاره به تامین گاز نیروگاه شهید رجایی اظهار کرد: در سال 93، 37 درصد از سوخت نیروگاه شهید رجایی و 50 درصد سوخت این نیروگاه در سال 94 را شرکت گاز تامین کرد.

وی در ادامه افزود: امیدواریم در سال جاری درصد برخورداری نیروگاه را از گاز بالاتر ببریم چرا که سوخت پاک مطمئن و تداوم دار و به نفع استان و  محیط زیست است .

بوشهری در پایان یاد آور شد: از 352 هزار خانوار شهری و روستایی در سطح استان 324 هزار از نعمت گاز بهره‌مند هستند و بالغ بر 5 هزار و 400 شبکه گذاری و 176 هزار انشعاب در سطح استان نصب شده است.

انتهای پیام/1404 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان