۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین برخورد با زمین‌خواران هفت‌سنگان نیازمند عزم جدی مسئولان است
کد خبر: ۲۱۰۴۸۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۲ ساعت: ۱۳:۵۴ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه آبیک:

برخورد با زمین‌خواران هفت‌سنگان نیازمند عزم جدی مسئولان است

حجت الاسلام موسوی عنوان کرد: از استاندار محترم و شورای عالی شهرسازی تقاضا داریم اجازه ندهند زمین‌های کشاورزی به تصرف عده‌ای زمین‌خوار دربیاید.

برخورد با زمین‌خواران هفت‌سنگان نیازمند عزم جدی مسئولان است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی، امام جمعه شهر آبیک با اشاره به مسئله زمین‌خواری در استان اظهار کرد: یک پدیده خلاف ایمان و امانت‌داری در استان شکل گرفته است که برخی از مدیران زمین‌های کشاورزی درجه یک نزدیک سی هکتار در هفت سنگان را با دور زدن قانون می‌خواهند صاحب شوند.
وی افزود: زمین‌خوارهای فرصت‌طلب در اثر کم‌توجهی برخی مسئولان زمین‌های مردمی را تصرف می‌کنند که مسئولان و دستگاه‌ها باید با جدیت هرچه تمام‌تر جلوی این اقدامات را بگیرند؛ این افراد ابتدا یک تأسیساتی در انتهای یک زمین درست می‌کنند؛ بعد که انتهای زمین مال آنها شد، همه‌ سطح زمین به‌طور طبیعی قابل نقل‌وانتقال خواهد شد.
موسوی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که در مورد زمین‌های کشاورزی که فرموده اند: "حتی در زمین کشاورزی اجازه ساخت حوزه علمیه را ندهید؛" تصریح کرد: زمین خواری در این شهر چگونه باید حل شود، مسئولان باید این موضوع را پیگیری کنند چرا که امنیت شهر بسیار مهم است و با یک تصمیم عجولانه شهر به آشوب کشیده می‌شود.
امام جمعه آبیک با تأکید بر اینکه عده‌ای از مسئولان قصد دارند این زمین‌ها را به ملک شخصی خود تبدیل کنند؛ هشدار داد: به برخی از این مسئولین استان قزوین که دست آنها به زمین‌خواری آلوده شده‌ است هشدار می‌دهیم که دست از کار زشت و قبیح خود بردارند و دست از تصرف زمین‌های کشاورزی بردارند.
وی با اظهار نگرانی از تبدیل و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی اظهار داشت: نابودی زمین‌های کشاورزی یک خسارت غیر قابل جبران است و باید وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست به طور جدی با این پدیده برخورد کنند.

استاندار اجازه تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی را ندهد

این خطیب نمازجمعه با هشدار به زمین‌خواران هفت‌سنگان، تصریح کرد: قانون را دور نزنید و فکر تصرف زمین‌های استان را از سر بیرون کنید و هرچه سریع‌تر اموال مردم را بازگردانید.
وی با بیان اینکه باید با متخلفان برخورد جدی شود، گفت: اگر خدای نکرده در داخل دستگاه‌ها کسانی هستند که کوتاهی می‌کنند، با آن‌ها شدیدتر برخورد کنید؛ از استاندار محترم و شورای عالی شهرسازی تقاضا داریم اجازه ندهند زمین‌های کشاورزی به تصرف عده‌ای زمین‌خوار دربیاید.
امام جمعه آبیک با بیان اینکه نابودی زمین‌های کشاورزی یک خسارت غیر قابل جبران است و باید وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست به طور جدی با این پدیده برخورد کنند؛ مطرح کرد: انسان باید پیرو قانون باشد و پای خود را از قانون فراتر نگذارد و سعی نکند با دور زدن قانون با اهداف خود دست یابد.
وی با بیان اینکه امروز عده‌ای از اختیارات مدیریتی خود سوءاستفاده می‌کنند، گفت: برخی از مسئولان استان قصد دارند زمین‌های مستعد کشاورزی را از مالکیت کشاورزان استان خارج کرده و به تصرف خود درآورند که در جلسه شورای شهرسازی و معماری مربوط به هفت سنگان با تصویب مصوبه‌ای جلوی این امر گرفته شد اما عده‌ای به دنبال دور زدن قانون هستند.
موسوی متذکر شد: البته پدیده‌ی زمین‌خواری پدیده‌ی جدیدی نیست؛ ما از دوره‌ نوجوانی و جوانی مکرر می‌شنیدیم زمین‌خواران، زمین‌خواران! اما توقّع داریم در نظام اسلامی و جمهوری اسلامی این پدیده متوقّف بشود؛ اجازه ندهیم کسانی بیایند با دست‌اندازی به زمین‌های گوناگون اطراف شهر و حومه‌های شهر و مناطق خوب، ثروت عمومی را به‌نوبه‌ خود به ثروت شخصی.تبدیل کنند.
انتهای پیام/2002
منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان