۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ایران باید بصورت دائم از لیست پولشویی خارج شود/ مسئولان از مذاکراتی که باعث افشای اطلاعات محرمانه کشور می‌شود، اجتناب کنند
کد خبر: ۲۰۶۰۶۵ نویسنده: داود محمدی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۴ ساعت: ۹:۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در مصاحبه با صبح قزوین:

ایران باید بصورت دائم از لیست پولشویی خارج شود/ مسئولان از مذاکراتی که باعث افشای اطلاعات محرمانه کشور می‌شود، اجتناب کنند

داود محمدی بیان کرد: قطعاً مسئولان کشور از مذاکراتی که باعث افشای اسرار و اطلاعات محرمانه مردم و ایران شود به شدت اجتناب خواهند کرد.

ایران باید بصورت دائم از لیست پولشویی خارج شود/ مسئولان از مذاکراتی که باعث افشای اطلاعات محرمانه کشور می‌شود، اجتناب کنند
داود محمدی،رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین درباره تعهدات دولت ایران به کارگروه بین‌المللی مبارزه با پولشویی اظهار کرد: کشورهای غربی همواره درصدد اعمال محدودیت علیه نظام جمهوری اسلامی هستند.
وی در ادامه افزود: از بدو پیروزی انقلاب تاکنون بالغ بر ده‌ها تحریم شامل بخش‌های انرژی، تسلیحات هسته‌ای و موشکی، مسدود کردن دارایی‌ها، ممنوعیت سفر، ممنوعیت تجارت و ممنوعیت‌های مالی و دیگر ممنوعیت‌ها علیه کشورمان اعمال کرده‌اند.
این نماینده مجلس ادامه داد: کارگروه اقدام مالی موسوم به "نهاد بین‌المللی مبارزه با پولشویی" نیز از جمله نهادهایی است که از سال 2008 به بهانه مبارزه با تروریسم برای سیستم مالی و بانکداری کشور ما محدودیت‌هایی ایجاد کرد.
وی یادآور شد: از سال 2010 ایران و کره شمالی در لیست سیاه کشورهایی که خطر بالای پولشویی و تامین مالی تروریسم در نظام بانکی آنها قرار دارد و اقدامات متقابل علیه این کشورها را به دیگر دولت‌ها توصیه کرده‌اند.

غربی‌ها به اسم تروریسم به دنبال ایجاد تحریم‌های جدیدی هستند
محمدی تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که کشورهای فراوانی در دنیا وجود دارند که اقدامات مشخص و آشکاری در جهت پولشویی انجام می‌دهند اما در لیست سیاه قرار نمی‌گیرند.
وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در سال‌های گذشته اقدامات قابل توجهی در زمینه‌های مختلف مانند قوانین و مقررات بانکی در راستای مبارزه و جلوگیری از پولشویی انجام داده است و همین رفتارهای منطقی و صلح جویانه و دیپلماسی فعال کشورمان موجب شده تا دیگر کشورهای غربی نتوانند به تحرکات قبلی خود ادامه دهند و مجبور باشند برای اقناع کشورهای منصف، از اقدامات قبلی خود حتی در صورت ظاهر دست بردارند.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه غربی‌ها به اسم حقوق بشر و تروریسم به دنبال ایجاد تحریم‌های جدیدی علیه کشورمان هستند، عنوان کرد: اگر اقدامی در این زمینه صورت می‌گیرد و یا به گروه‌های آزادی خواهی همچون حزب‌الله فشار می آورند تنها به دلیل ایجاد محدودیت بیشتر بر جمهوری اسلامی است.
وی اذعان کرد: در روزهای گذشته نیز مقام‌های کاخ سفید، بارها درباره حمایت ایران از گروه حزب‌الله لبنان هشدار داده‌اند و رفع تحریم‌های کشورمان را منوط به قطع پشتیبانی مالی و معنوی کشورمان از حزب الله قلمداد کرده‌اند؛ در حالیکه خود آنها بهتر از هرکسی می‌دانند که ایران از قربانیان تروریست بوده و بیش از 17 هزار شهید ترور گواهی بر آن است.
این کارشناس سیاسی با بیان اینکه حامیان واقعی تروریست‌ها آمریکا و رژیم سفاک صهیونیستی هستند، گفت: چرا که امروز دیگر برای همه دنیا مسجل شده که طالبان، بن لادن، داعش، گروه‌های تکفیری و الحادی مولود آمریکا و هم پیمایان آن و زاییده طرز تفکر آنهاست.
وی ادامه داد: گروه‌های تروریستی امروز همه دست پرورده مدعیان دروغین مبارزه با تروریست هستند که در سوریه، بحرین و سایر کشورهای مظلوم، ناجوانمردانه کودکان و زنان و مردان را به خاک و خون می‌کشند.

ایران باید به طور دائم از این لیست سیاه پولشویی خارج شود
محمدی عنوان کرد: جمهوری اسلامی همواره به دنبال آن است که با نگاهی منطقی از دادن دست‌آویز به دست کشورهای بهانه جو احتراز کند، اگرچه با هر اقدام ایران این کشورها بازهم آنها به دنبال بهانه های واهی هستند.
وی افزود: اما اقدامات قابل توجه ایران اسلامی در مبارزه با پولشویی منجر به آن شد تا این کارگروه در راستای تعهداتی که به کشورمان داده به مدت 12 ماه محدودیت خود را به حالت تعلیق درآورد.
این نماینده مجلس ادامه داد: البته متاسفانه احساس می‌شود به دلیل دشمنی‌ها و فشارهای غیرمتعارف سیاسی از سوی برخی کشورها در عرصه بین الملل، گروه کاری اقدام مالی که نهاد وضع کننده استاندارد جهانی در زمینه مقابله با پولشویی است، ایران را از فهرست سیاه پولشویی خود بطور دائم خارج نکرده است.
وی با بیان اینکه با توجه به سابقه قبلی و تجریه رفتار کشورهای غربی در برجام ما به عملکرد کارگروه مبارزه با پولشویی خوشبینانه نگاه نمی‌کنیم، گفت: البته بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت خارجه باید با پیگیری موثر، به سمتی حرکت کنند تا ایران به طور دائم از این لیست سیاه خارج شود.
این کارشناس سیاسی تاکید کرد: البته نباید شتاب زده و خوشبینانه عمل کرد و باید منتظر باشیم تا ببینیم در صحنه عمل چه اتفاقی رخ می‌دهد.
وی در پایان بیان کرد: موضوع دیگر اینکه همکاری با این نهادها به معنای در میان گذاشتن اطلاعات و اسناد محرمانه کشور و مردم نیست و قطعاً مسئولان کشور نسبت به این موضوع حساسیت لازم را دارند و از مذاکراتی که باعث افشای اسرار و اطلاعات محرمانه مردم و کشور شودبه شدت اجتناب خواهند کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان