۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین آقایان تدبیر، سوریه را مثل هسته‌ای پای میز مذاکرات ذبح نکنید/ مهار گرمای روزه داران قزوینی توسط آتش نشانان آب‌پاش
کد خبر: ۲۰۲۶۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۱ ساعت: ۱۴:۴۳ ↗ لینک کوتاه

حاشیه‌نگاری راهپیمایی "روز قدس" در قزوین؛

آقایان تدبیر، سوریه را مثل هسته‌ای پای میز مذاکرات ذبح نکنید/ مهار گرمای روزه داران قزوینی توسط آتش نشانان آب‌پاش

از حاشیه‌های قابل توجه در راهپیمایی روز قدس دست نوشته‌هایی با این مضمون که "آقایان تدبیر، سوریه را مثل هسته‌ای پای میز مذاکرات ذبح نکنید" بود که در دستان راهپیمایان روز قدس در قزوین دیده می‌شد.

آقایان تدبیر، سوریه را مثل هسته‌ای پای میز مذاکرات ذبح نکنید/ مهار گرمای روزه داران قزوینی توسط آتش نشانان آب‌پاش
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، سی و هشتمین سالگرد روز جهانی قدس امسال نیز امروز در قزوین در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان 11 تیرماه 1395 مصادف با 25 رمضان 1437 همزمان با سراسر ایران در دیگر کشورهای اسلامی با حضوری گسترده در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی برگزار شد.


این راهپیمایی در قزوین نیز از ساعت 11 صبح از دو مسیر چهار راه ولي عصر( عج) ـ خیابان طالقاني ـ ميدان آزادي ـ و ميدان ميرعماد (دروازه درب كوشك) خیابان نادري ـ ميدان آزادي به سمت مسجد النبی(ص) با حضور امت قدرشناس و همیشه در صحنه و با شعار محوری؛ روز جهانی قدس، پشتیبانی از مردم غزه و برائت از رژیم اشغالگر قدس به سمت میعادگاه نماز جمعه برگزار و در پایان قطعنامه راهپیمایی قرائت شد.
مردم قزوین با وجود گرمای شدید و روزه‌داربودن حضور چشمگیری در راهپیمایی روز قدس داشتند، در راهپیمایی امسال حضور تمامی اقشار مردمی از زن و مرد، کودک و پیر، نوجوان و جوان و همچنین گروه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، دانشگاهی، شخصیت‌های کشوری و لشکری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله، آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین، داود محمدی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، سید علی موسوی فرماندار قزوین و دیگر مسئولین با مردم همراهی کردند.


همچنین قشرها و گروه‌های مختلف مردم از جمله ورزشکاران، معلمان، پزشکان نیز با در دست داشتن پرچم‌هایی در راهپیمایی روز قدس شرکت و با مردم مظلوم فلسطین و غزه اعلام همبستگی کردند.
مردم با شعارهای "نصر من الله و فتح قریب"، "سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن"، "الله اکبر"، " مرگ بر اسرائیل" به مسیرهای راهپیمایی پیوستند.

اقشار مختلف مردم پرچم‌هایی از حزب‌الله و مقاومت فلسطین و پلاکاردهایی که روی آن شعارهایی درباره حمایت از مردم فلسطین نوشته شده است در دستان خود گرفته بودند.
راهپیمایان قزوینی در مسیر پرچم‌های به رنگ کشورمان را در دست داشتند و شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «برجام اگر پاره شود بدانید، ما آتشش خواهیم زد» سر می‌دادند و در طی مسیر نیز نماینده دانشجویان فلسطین شعارهایی را به زبان عربی سر داد که مردم او را همراهی می‌کردند.
همچنین دست نوشته‌هایی با این مضمون که "آقایان تدبیر، سوریه را مثل هسته‌ای پای میز مذاکرات ذبح نکنید" در دستان راهپیمایان روز قدس در قزوین دیده می‌شد.

حضور خانواده‌های قزوینی که در کنار یکدیگر به راهپیمایی آمده‌اند، چشمگیر است و صندوق‌های کمک به مردم غزه در طول مسیر‌های راهپیمایی، ایستگاه کودک با موضوع نقاشی کودکان در حمایت از فلسطین و دیوار شعار در نظر گرفته شده بود که مردم شعارهای خود را بر روی این دیوار می‌نوشتند.
راهپیمایان با در دست داشتن پلاکاردها و پرچم‌هایی در حمایت از فلسطین و مردم غزه از جمله "فلسطین پاره تن اسلام" است،‌ "تقدیر خداوند این است که فلسطین آزاد شود"، در مسیر حرکت می‌کردند.

پلاکاردهایی از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در حمایت از قدس به وفور به چشم می‌خورد، همچنین مردم با دست نوشته‌ها و پلاکاردهایی از وضعیت اقتصادی و تدبیر دولت انتقاد کرده و خواستار ثبات قدم در مسئله‌ هسته‌ای بودند.
پرچم‌هایی نیز مزین به شعارهای "نصر من الله و فتح قریب"،‌ "لبیک یا خامنه‌ای"، "القدس لنا" و نیز پرچم فلسطین که در دست راهپیمایان بود و در انتهای راهپیمایی پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد.
گفتنی است خودروهای آتش‌نشانی با پاشیدن آب بر سر راهپیمایان از گرمای بالای 36 درجه قزوین می‌کاستند.

نکته قابل توجه که راهپیمایی امسال را تا حدی با راهپیمایی روز قدس سال‌های گذشته متفاوت می‌کرد حضور جمع کثیری از جوانان و نوجوانان از اقشار مختلف است که پلاکاردهایی با تصاویر کودکان مجروح فلسطینی در دست داشتند. سلفی جوانان با پلاکارد‌ها و دیوار شعار در یکی از مسیرهای منتهی به راهپیمایی، از دیگر حاشیه‌های جالب راهپیمایی امروز بود.


در پایان مراسم نیز قطعنامه این راهپیمایی قرائت شد.
گزیده‌ای از قطعنامه:
اینک که با گذشت 37 سال از ابتکار معجزگون و تاریخ‌ساز معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت روح الله (ره) و راهبری حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) آرمان آزادی قدس و "نابودی غده سرطانی اسرائیل" به عنوان "اولویت اول امت اسلامی" در جغرافیای جهان اسلام نهادینه شده و "شبکه استکبار و صهیونیسم" با باطل شدن رؤیای شیطانی "تسلط از نیل تا فرات" و تحقق "خاورمیانه بزرگ"، خود را بیش از هر زمانه‌ای آماج خشم مقدس و کینه انقلابی فرزندان اسلام ناب محمدی (ص) و پرچمداران "گفتمان انتفاضه" و "مقاومت اسلامی" به ویژه نسل غیور و شجاع جدید فلسطین یافته است، ما ملت روزه‌دار ایران اسلامی با شرکت در راهپیمایی سراسری و دشمن‌شکن "روز جهانی قدس" – که تجلیگاه "مکتب مقاومت" و "نه" گفتن به "شیطان اکبر" و مظهر بیزاری از اسرائیل غاصب و اشغالگر است – مواضع خود را با بانگ رسای توحیدی "الله اکبر" و "خامنه‌ای رهبر" به جهانیان اعلام می داریم:

ما ملت یکپارچه و متحد ایران، "آرمان آزادی قدس شریف" و رهایی ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین از سلطه رژیم جعلی صهیونیستی و تلاش برای محو غده سرطانی اسرائیل را آرمان بلند انقلاب اسلامی، راهبرد سرنوشت ساز حضرت امام (ره) و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اولویت اول جهان اسلام و محور وحدت امت اسلامی دانسته و یگانه راه مقابله‌ی پیروزمند با رژیم آدمکش و نامشروع صهیونیستی را الگوی مقاومت حزب الله و حماس و گسترش "گفتمان انتفاضه" در جغرافیایی فلسطین به ویژه در کرانه غربی دانسته و ضمن حمایت مادی و معنوی از مقاومت ضدصهیونیستی بر لزوم بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی‌نقاط جهان و برگزاری یک همه پرسی فراگیر و آزاد برای تعیین سرنوشت آینده این کشور تأکید و هرگونه راه حل دیگر را نسخه "سازش" و دامی برای تداوم حیات اهریمنی دولت جعلی اسراییل می‌دانیم.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان