۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین حدود ۹۰ درصد از بانک اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان تکمیل شده است
کد خبر: ۱۷۴۶۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان:

حدود ۹۰ درصد از بانک اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان تکمیل شده است

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان: سند راهبردی یکسال است تنظیم شده و ۶ ماه هم هست که در شورای عالی انقلاب فرهنگی درحال بررسی است و بانک اطلاعاتی نیز تا حدود ۹۰ درصد تکمیل شده است.

حدود ۹۰ درصد از بانک اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان تکمیل شده است
به گزارش صبح قزوین، سعید سهراب پور، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، در همایش تجلیل از استعدادهای درخشان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)  درباره ی نهضت علمی کشور ابراز گفت: از نظر من نهضت علمی از 15 سال قبل شروع شد، همان زمانی که مقام معظم رهبری در ماه رمضان جلساتی رو برای دیدار با دانشجویان و اساتید ترتیب دادند و خود ایشان پرچمداری این نهضت را به عهده گرفتند و بنیاد ملی نخبگان تشکیل شد.
وی افزود: در بهمن سال 89 مقام معظم رهبری(مدظله العالی) سران سه قوه و برخی مسئولین شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنده را احضار کردند و 2 سوال درباره بنیاد ملی نخبگان از ما پرسیدند، اول اینکه آیا سند راهبردی برای بنیاد تنظیم شده است و دوم اینکه آیا بانک اطلاعاتی از نخبگان داریم یا نه.
سهراب پور اضافه کرد: ما سند راهبردی و بانک اطلاعاتی نداشتیم بنابراین سریعا اقدام کردیم.
سند راهبردی یکسال است تنظیم شده و 6 ماه هم هست که در شورای عالی انقلاب فرهنگی درحال بررسی است و بانک اطلاعاتی نیز تا حدود 90 درصد تکمیل شده است.
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در خصوص سند راهبردی بنیاد ملی نخبگان یادآور شد: سند به کلیه ی مجموعه های زیربط ابلاغ شده است اما اجرایی نشده است، وظیفه بنیاد ملی نخبگان مدیریت برای سند راهبردی است و  جنبه ی مدیریتی دارد.
  رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف درباره ی اقدامات بنیاد ملی نخبگان گفت: یکی از کارهایی که ما برای استعدادهای برتر کشور انجام می دهیم این است که تقاضای این افراد را برای جذب در دانشگاه ها پیگیری می کنیم و دانشگاه را موظف می کنیم تا این اشخاص در اولویت برای جذب در تدریس دانشگاهی قرار بگیرند.
وی ادامه داد: مدیریت صحیح بر نخبگان یکی از مهم ترین مسائل است که متاسفانه اکثرا در نظر گرفته نمی شود اما در مواردی که اجرایی شده  بسیار خوب جواب داده است، از جمله سازمان انرژی اتمی از نهادهایی است که مدیریت صحیح بر نخبگان داشته است.
سهراب پور در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: راه های جذب جدیدتری برای جذب نخبگان باید در نظر گرفته شود، مثلا وزارتخانه ها در کنار دانشگاه ها پژوهشکده هایی بسازند و از این طریق نخبگان را برای آینده سازی وزارتخانه ها جذب کنند.
وی به  اساتید توصیه کرد: همیشه روح امید را در خود و دانشجویان زنده نگه دارید و با اخلاق مداری دانشجویان و جامعه را نیز پایبند به اخلاق کنید.
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در پایان از چند شهید نخبه از جمله شهید دکتر مصطفی چمران، شهید دکتر شهریاری و شهید دکترعلی محمدی یاد کرد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان