۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین شناسایی بیماری VHS در ۲ واحد پرورش ماهی سردآبی قزوین
کد خبر: ۱۶۵۹۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۶ ساعت: ۱۳:۲۹ ↗ لینک کوتاه

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اعلام کرد:

شناسایی بیماری VHS در ۲ واحد پرورش ماهی سردآبی قزوین

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی قزوین بیان کرد: این اداره کل در سال گذشته طی ۱۶۹ مورد بازدید از واحدهای تکثیر وپرورش ماهی، ۱۶۳ نمونه اخذ و ۴۸۳ مورد آزمایش بر روی نمونه های اخذ شده انجام دادند، که بیماری VHS در ۲ واحد شناسایی و تایید شد.

شناسایی بیماری VHS در ۲ واحد پرورش ماهی سردآبی قزوین
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین؛ دکتر علیرضا اکبرشاهی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: استان قزوین با دارا بودن پتانسیل بالا در پرورش ماهیان خوراکی به ویژه قزل آلا، نقش مهمی در تأمین گوشت ماهی دارد، لذا ضرورت نظارت بهداشتی بر روند پرورش و کنترل و پیشگیری از بیماریهای آبزیان توسط دامپزشکی قزوین نقش بسیار مهمی در حفظ زنجیره تولید دارد.

 اکبرشاهی افزود: در همین راستا کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان قزوین در سال گذشته طی ۱۶۹ مورد بازدید از واحدهای تکثیر وپرورش ماهی، ۱۶۳ نمونه اخذ و ۴۸۳ مورد آزمایش بر روی نمونه های اخذ شده انجام دادند، که بیماری VHS در ۲ واحد شناسایی و تایید شد.

وی تاکید کرد: ضرورت توجه به رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه ای در سال جاری اهمیت بیشتری یافته است و تامین تخم چشم زده، بچه ماهی و ماهی پروراری از مجاری قانونی و با اخذ مجوز های بهداشتی مربوطه، رعایت اصول قرنطینه ای و بهداشتی به همراه ضد عفونی آب ورودی و خروجی به مزارع، از مهمترین راههای کنترل وپیشگیری از بیماری های آبزیان و بویژه VHS محسوب می گردد.
اکبرشاهی اذعان کرد: از آنجا که در حال حاضر نظارت بهداشتی بر واحدهای پرورشی توسط کارشناسان بخش دولتی و همچنین مسئول فنی دامپزشکی صورت می پذیرد، پرورش دهندگان می توانند در صورت بروز مشکل یا از طریق شماره ۴ رقمی با دامپزشکی ۱۵۱۲ و یا از طریق اتحادیه آبزی پروران استان نسبت به طرح مشکل اقدام نمایند.
انتهای پیام/

منبع: شهر مینو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان