۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین عده‌ای کوته فکر به دنبال توجیه رفتار غربی‌ها هستند/ دولت یازدهم با افکار عمومی صادقانه برخورد نمی‌کند
کد خبر: ۱۶۵۲۸۱ نویسنده: محمد امیدی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۵ ساعت: ۱۰:۱۱ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه با صبح قزوین:

عده‌ای کوته فکر به دنبال توجیه رفتار غربی‌ها هستند/ دولت یازدهم با افکار عمومی صادقانه برخورد نمی‌کند

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: متاسفانه در داخل کشور با افراد کوته فکری روبرو هستیم که نقض برجام از سوی غربی‌ها را توجیه کرده و با مردم صادقانه برخورد نمی‌کنند.

عده‌ای کوته فکر به دنبال توجیه رفتار غربی‌ها هستند/ دولت یازدهم با افکار عمومی صادقانه برخورد نمی‌کند
محمد امیدی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین اظهار کرد: ایران اسلامی زیرسایه تحریم‌ها بدون وابستگی و کمک از کشورهایی که صاحب انرژی هسته‌ای هستند با استفاده از دانش دانشمندان داخلی توانست تمامی مراحل تحقیق، طراحی و ساخت و آزمایش مواد هسته‌ای را انجام دهد.
وی عنوان کرد: کشور ایران در انرژی هسته‌ای به مرحله‌ای رسید که می‌توانست غنی‌سازی در هر سطحی را انجام دهد و ساخت راکتور آب سنگین اراک افتخاری برای جهان اسلام بود.
امیدی تصریح کرد: در دولت نهم و دهم دانش هسته‌ای کشور به اوج خود رسید و هر چقدر دشمنان بیشتر فشار می‌آوردند ما در زمینه هسته‌ای قوی‌تر ظاهر می‌شدیم و در مقابل تحریم‌های ظالمانه دستاوردهای جدید هسته‌ای را به رخ دشمنان می‌کشیدیم.
این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: در یک مقطعی ایران به عنوان هفتمین قدرت هسته‌ای در جهان معرفی شد بدون هیچ گرایشی به سلاح هسته‌ای چراکه طبق نظر رهبر انقلاب تولید، انباشت و بکارگیری هرگونه سلاح هسته‌ای حرام است.
وی خاطرنشان کرد: کشورهایی که صاحب فناوری هسته‌ای بودند به این موضوع که ایران در زمینه انرژی صلح آمیز هسته‌ای به پیشرفت‌های بسیار خوبی دست یافته است اذعان داشتند به ویژه اینکه در سال 85 ما وارد مرحله غنی‌سازی صنعتی شدیم و جشن ملی هسته‌ای نیز از همان سال برگزار شد و 20 فروردین به عنوان روز ملی فناوری هسته‌ای نامگذاری شد.
امیدی با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت یازدهم پیش‌بینی می‌کردیم که انرژی هسته‌ای به حالت تعلیق درآید، اظهار کرد: دکتر روحانی در سال 82 دبیر شورای عالی امنیت ملی بود و در آن زمان به خواسته غربی‌ها انرژی هسته‌ای کشور به حالت تعلیق درآمد و در سال 92 با سر کار آمدن ایشان و با شناختی که آمریکایی‌ها از او داشتند فشار تحریم‌ها را بیشتر کرده و ایران را پای میز مذاکره کشاندند تا به قول رئیس جمهور آمریکا پیچ و مهره‌های هسته‌ای کشور را نیز جمع کنند.

70 درصد صنایع هسته‌ای کشور تعطیل شده است

این مدرس دانشگاه افزود: البته مسئله هسته‌ای بهانه بود؛ آمریکایی‌ها با ایران تقابل ایدئولوژیکی داشته و اقدامات کشور را محکوم می‌کنند تا به منافع استعماری و استکباری خود دست پیدا کنند.
وی تاکید کرد: موضوع هسته‌ای ایران برای غربی‌ها بهانه بود چراکه امروز شاهد هستیم با کمرنگ شدن فعالیت‌های هسته‌ای کشور، توان موشکی ما را هدف قرار داده و به فکر برجام‌های دیگری هستند.
امیدی اظهار کرد: با مدیریت رهبر انقلاب بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای ‌ایران به قوت خود باقی است اما در مقابل متاسفانه در داخل کشور با افراد کوته فکری روبرو هستیم که نقض برجام از سوی غربی‌ها را توجیه کرده و با مردم صادقانه برخورد نمی‌کنند.
این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه از همان ابتدا مشخص بود که دولت یازدهم اهل سازش و تعلیق است، گفت: فکر می‌کردیم در مذاکرات عقب‌نشینی‌هایی صورت گیرد اما نه در این سطح، دولت روحانی نه تنها دستاورد هسته‌ای نداشته است بلکه تمام دستاورد دولت‌های گذشته را نیز به تعطیلی کشانده و از آن به عنوان فتح‌الفتوح یاد می‌کند.
وی تصریح کرد: خارج کردن قلب راکتور آب سنگین اراک به اسم پیشرفته‌سازی و تغییر کاربری و خروج 9 تن اورانیوم غنی‌ شده از کشور با عنوان فروش اورانیوم، زیر فشار تعهدات به غرب انجام شده است که متاسفانه دولت یازدهم در بیان واقعیت‌ها با افکار عمومی صادقانه برخورد نمی‌کند.
امیدی در پایان با بیان اینکه دولت آمریکا هر روز تحریم‌های جدیدی را اعمال می‌کند، ابراز کرد: دولت یازدهم حدود 70 درصد از دستاوردهای هسته‌ای کشور را از دست داد و در این میان حاضر به شنیدن هیچ نقدی نیستند و با منتقدان چکشی برخورد کرده و انتقادگران را بی‌سواد می‌دانند.
انتهای پیام/2002






دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان