۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین قزوین میزبان ۲۵ امین نمایشگاه هسته ای کشور
کد خبر: ۱۵۶۳۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی دانشگاه امام خمینی(ره) خبر داد:

قزوین میزبان ۲۵ امین نمایشگاه هسته ای کشور

فرزاد جهان بین گفت: به منظور نمایش گستره برنامه های هسته ای، ۲۵ نمایشگاه هسته ای کشور با حضور کارشناسان این سازمان در قزوین برگزار می شود

قزوین میزبان ۲۵ امین نمایشگاه هسته ای کشور

به گزارش صبح قزوین، نشست خبری 25 نمایشگاه دستاوردهای هسته ای استان در دانشگاه بین اللمللی امام خمینی(ره) استان قزوین با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدا فرزاد جهان بین رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته ای استان با بیان اینکه قزوین میزبان 25 نمایشگاه هسته ای کشور است، اظهار کرد: از شنبه 2 تا 6 آذر ماه میزبان تولیدات چرخه هسته ای کشور هستیم و افتتاحیه نمایشگاه به احتمال  زیاد با حضور صالحی رئیس سازمان انرژی هسته ای یا معاونان وی، استاندار، امام جمعه و مسوولین استانی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این نمایشگاه به صورت هدفمند خواهد بود و ساعات بازدید آن صبح ها از 8 و نیم تا 12 و بعدازظهرها از یک و نیم تا 4 و نیم می باشد.
در کل کشور از این نوع نمایشگاه ها صد هزار نفر بازدید کرده اند و بازدید روزانه به 900 نفر رسیده است.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته ای استان با اشاره به اینکه نمایشگاه توضیح محور است، عنوان کرد: زمان بازدیدکننده فقط صرف بازدید گذرا نمی شود؛ بلکه در گروه های 20 نفره با حضور کارشناسان سازمان از مراحل مختلفی چون، اکتشاف تا استخراج اورانیوم، تولید کیک زرد، آلیاژها، مجتمع بوشهر، بخش پسمانداری تولید آب سنگین اراک، غرفه پژهشکده  بازدید همراه توضیح ارائه می شود.

جهان بین توضیح داد: این نمایشگاه شامل سه بخش کلی است که بخش اول، مرور چرخه سوخت و اکتشاف و استخراج در قلب راکتور می باشد و بخش دوم نیروگاه بوشهر که سمبل نیروگاه های کشور، بخش سوم کاربردهای جنبی است که سوخت هسته ای در صنایع مختلف مثلل رادیو داروها دارد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه کارشناسان سازمان تا 400 نفر از بادید کنندگان را به طور همزمان پوشش توضیحی می دهند، اعلام کرد: غرفه هایی چون خدمات در بخش کشاورزی، غرفه اپتیک و لیزر، غرفه مواد است.
همچنین از دانشگاه های مختلف و مدارس دعوت به عمل آمده برای بازدید حضور پیدا کنند.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه هسته ای با اشاره به این که در کنار این نمایشگاه نشست های تخصصی خواهیم داشت، اذعان داشت: برای این برنامه از برخی از کارشناسان سازمان و برخی اساتید دانشگاه که ظرفیت خوب هسته ای دارند، استفاده می کنیم.

وی افزود: در سال 82 که اولین مذاکرات ایران با کشورهای اروپایی شکل گرفت همان زمان هم آنها اصرار بر تعطیلات هسته ای کشور داشتند.
خودم در آن دوره مسوول کمیته سازمان دهی جنبش استقلال ملی شدم که از طرف برخی ها مورد هجمه قرار گرفتیم.

جهان بین ادامه داد: به غرب نباید اعتماد کرد این شعار اصلی مذاکرات ایران است.
اما مذاکره می توان کرد چون طبق فرمایشات رهبری مذاکره خط قرمز نظام نیست.
آمریکایی ها در جهان در موضوعات مختلف حتی با کشورهای دیگر این موضوع را اثبات کرده اند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه مذاکره باید با درایت و دوراندیشی همراه باشد تاکید کرد: باید مذاکره کننده های خود را تقویت کنیم؛ زیرا حمایت مردم  یک اصل مهم در این مناسبات خواهد بود.
هر کار افراطی که این اجماع ملی را تضعیف  کند کار غلطی است.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه هسته ای تصریح کرد: بخش دانشجویی در این زمینه باید نظارت و پیگیری داشته باشد.
اگر دقت کنید متوجه هسته ای شدن ایران خواهید شد.
ایران آزادانه و به دور از کمک های خارجی هسته ای شده، زمانی روسیه گفت در خاک آنها غنی سازی کنیم.
اما قبول نکردیم چون شاید زمانی اهرم فشاری علیه مان می شد.

وی با اشاره به این که ایران با استعدادهای درون زا هسته ای شد، یادآور شد: اگر همین روند را در سایر بخش ها داشته باشیم مطمئنا مشکلات حل خواهد شد.
ما نمی توانیم با دنیا قطع رابطه کنیم اما نه به قیمت از دست دادن همه چیز خودمان، چون غرب به ما چیزی نخواهد داد.

جهان بین در پایان گفت: غرب به دنبال این است که ایران را به زمین بزند چون نظام جمهوری اسلامی در مقابل آنها گردنکشی کرده است.
لذا باید در دانشگاه ها با نشان دادن این پیشرفت ها، خودباوری ایجاد کرده و امید را در آنها تقویت کنیم.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان