۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین توسعه انرژی‌های پاک در اولویت برنامه‌های معاون استاندار قزوین
کد خبر: ۱۴۴۶۸۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

توسعه انرژی‌های پاک در اولویت برنامه‌های معاون استاندار قزوین

معاون امور عمرانی استاندار قزوین در نشست هیئت ایتالیا، گفت: توسعه فعالیت‌های زیست‌محیطی، انرژی‌های پاک، در اولویت برنامه‌های استان قرار دارد.

توسعه انرژی‌های پاک در اولویت برنامه‌های معاون استاندار قزوین

معاون امور عمرانی استاندار قزوین در نشست هیئت ایتالیا، گفت: توسعه فعالیت‌های زیست‌محیطی، انرژی‌های پاک، در اولویت برنامه‌های استان قرار دارد.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین )، منطقه قزوین، «منوچهر حبیبی» در نشست با هیئت ایتالیایی اظهار کرد: استان قزوین در استفاده از انرژی‌های نو و پاک ظرفیت بسیار خوبی دارد و اگر بتوانیم از این فرصت به‌خوبی استفاده کنیم به سالم‌سازی محیط‌زیست نیز کمک شایانی شده است.

وی افزود: با راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی در استان قزوین رویکرد مسئولان استان به‌ویژه نماینده عالی دولت به جذب سرمایه‌های خارجی کاملاً مشهود است و در این زمینه از مدیران دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم ضمن ارتباط مستمر با این مرکز پروژه‌های مورد نیاز استان را معرفی کنند.

حبیبی خاطرنشان کرد: طرح‌هایی که باید با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی اجرایی شود باید توجیه اقتصادی داشته باشد و برای دو طرف سودآور باشد تا مقدمات اجرای شدن آن فراهم شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: سرمایه‌گذاری یک موضوع برد - برد است و نباید انتظار داشته باشیم سرمایه‌گذار همه شرایط ما را بپذیرد و دنبال منفعت نباشد.

حبیبی گفت: در شرایط پسابرجام زمینه حضور شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی در استان قزوین تقویت شده و شاهد سفر هیئت‌هایی از کشورهای مختلف هستیم که با برنامه‌ریزی و تدبیر می‌توانیم کارهای تأثیرگذاری انجام دهیم و به اشتغال استان کمک کنیم.

وی تصریح کرد: توسعه فعالیت‌های زیست‌محیطی، انرژی‌های پاک، در اولویت برنامه‌های استان قرار دارد و امیدواریم هیئت ایتالیایی نسبت به تسریع در ساخت کارخانه زباله‌سوز پس از توافق نهایی اقدام کند.

معاون عمرانی استانداری قزوین افزود: در استان ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش‌های مختلف گردشگری، آب و فاضلاب وجود دارد که با تسهیل در فرآیند سرمایه‌گذاری آمادگی داریم تا بخش خصوصی وارد کار شود و ضمن کسب سود منطقی به کمک دولت بیاید تا ما نیز طرح‌ها را به پایان برسانیم.

حبیبی تصریح کرد: در استان قزوین بیش از 4000 مگاوات ظرفیت تولید انرژی پاک در بخش بادی، خورشیدی وجود دارد که با حضور سه شرکت داخلی مجوز 1000 مگاوات تولید انرژی صادر شده که تاکنون ۶۰ مگاوات برق وارد مدار شده و به‌زودی ۱۰۰ مگاوات دیگر وارد مدار می‌شود که آمادگی داریم سایر ظرفیت‌ها را فعال کنیم.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان