۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اعضای دولت حق ندارند از وقت اداری برای حمایت از منافع انتخاباتی استفاده کنند
کد خبر: ۱۴۲۳۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۵ ساعت: ۱۲:۵۹ ↗ لینک کوتاه

محسنی‌اژه‌ای:

اعضای دولت حق ندارند از وقت اداری برای حمایت از منافع انتخاباتی استفاده کنند

معاون اول قوه‌قضائیه گفت: این روزها سئوال می‌کنند که آیا اعضای دولت و وزراء می‌توانند دور هم جمع شوند و از وقت اداری خودشان برای حمایت از منافع انتخاباتی گروه مورد نظر خودشان استفاده کنند؟. به نظر می‌رسد چنین حقی را نداشته باشند.

اعضای دولت حق ندارند از وقت اداری برای حمایت از منافع انتخاباتی استفاده کنند
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه بین روسای سازمان بازرسی ایران و عراق در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که آیا با توجه به اتمام مهلت دوماهه بابک زنجانی برای تسویه بدهی با وزارت نفت، وی این کار را انجام داده یا خیر و اینکه آیا دادگاه حکم این پرونده را صادر کرده است یا خیر اظهار کرد: متاسفانه هنوز تسویه بدهی صورت نگرفته است. قبلاً نیز مکرر به وی گفته شده بود اگر این وجه را به هر شکلی برگرداند در حکمش بی‌تاثیر نیست اما تا الان بازنگردانده است و حداقل زمینه بازگرداندن این وجه به این زودی‌ها وجود ندارد.

معاون اول قوه‌قضائیه تاکید کرد: دادگاه کار خودش را بر اساس قانون انجام می‌دهد و ان‌شاء‌الله در زمان مناسب اقدام به صدور رای می‌کند.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه وکیل زنجانی مدعی شده که قرار نبوده بحث مزایده اموال زنجانی تا قبل از صدور حکم انجام شود و اخیراً شرکت نفت اموال وی را به مزایده گذاشته است گفت: اینها در خصوص اموال از مدت‌ها قبل با وکالتی که خود متهم به وزارت نفت داده، به مجموعه نفت و دادستانی اختیاراتی دادند و بر اساس همان اختیاراتی که از قبل داده شده در راستای استیفای بخشی از طلب‌شان اقدام می‌کنند اما جزئیات مزایده خبر ندارم.

محسنی‌اژه‌ای همچنین در خصوص اقدام دستگاه قضایی در برخورد با موسسات مالی غیرمجاز گفت: موسسات مالی غیرمجاز دو نوع است؛ یک وقتی هست که رسماً غیرمجاز بودن موسسه از طرف دستگاه‌های ذی ربط از جمله بانک مرکزی اعلام می‌شود که حتماً دادستان ورود می‌یابد. یک وقتی هم ادعا می‌کنند که جواز داریم و هنوز هم به صورت رسمی غیرمجاز بودن موسسه یا شرکت اعتباری از سوی مرجع ذی‌صلاح اعلام نشده است که در این مورد تا زمانی که اعلام نشود، دستگاه قضایی وارد نمی‌شود.

معاون اول قوه‌قضائیه در ادامه افزود: یک فردی از من سئوال کرد و گفت که یکی از روزنامه‌ها در روز قبل مطلبی را در مورد فیلتر شدن برخی از شبکه‌های اجتماعی مثل واتس‌اپ و تانگو و... از زبان یک مقام قضایی منتشر کرده و سایر سایت‌ها و نشریات از این روزنامه نقل قول کردند. روزنامه‌ای که این حرف را زده اگر غلفت کرده باشد که نباید دیگر تکرار کند و اگر شیطنت کرده حتماً باید دادستان متعرض او شود. این مطلب در این ماه‌ها و حتی سال اخیر به هیچ وجه صحت ندارد بلکه مربوط به یک یا یکسال و نیم قبل است. روزنامه‌ای که این مطالب را مطرح کرده، طوری عنوان کرده که گویی در دو الی سه روز اخیر اتفاق افتاده است.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه گفته می‌شود هشت خبرگزاری و سه روزنامه مرتکب تخلف انتخاباتی شدند و پرونده آنها به دستگاه قضایی ارجاع شده و اینکه رسانه‌هایی که بودجه دولتی دارند حق ندارند تبلیغات انتخاباتی انجام دهند افزود: طبق قانون هر پرونده‌ای که ارجاع می‌شود، مورد رسیدگی قرار می‌گیرد اما از این موضوعی که عنوان کردید خبر ندارم.

وی تاکید کرد: هیچ دستگاه دولتی یا وابسته به دولت حق ندارد از امکانات دولت در راستای منافع یا شخص گروه خاصی در انتخابات استفاده کند.

معاون اول قوه‌قضائیه ادامه داد: این روزها سئوالی مطرح می‌کنند مبنی بر اینکه آیا اعضای دولت و وزراء می‌توانند دور هم جمع شوند و از وقت اداری خودشان در راستای حمایت از منافع انتخاباتی گروه مورد نظر خودشان استفاده کنند؟. به نظر می‌رسد چنین حقی را نداشته باشند و خارج از وقت اداری نیز جای بحث دارد.

محسنی‌اژه‌ای همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص احضار مدیر مسئول روزنامه ایران به دادسرا گفت: آخرین وضعیت، همان اقدامی است که انجام شده است. فکر می‌کنم در این مسئله عفلتی صورت گرفته که ان‌شاء‌الله تکرار نمی‌شود.

انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان