۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین رئیس جمهور برای اجلاس نماز نمی‌آید/ تا به امروز بودجه‌ای برای برگزاری این اجلاس تخصیص داده نشده است
کد خبر: ۱۲۸۷۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

دبیر اجرایی بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز در قزوین:

رئیس جمهور برای اجلاس نماز نمی‌آید/ تا به امروز بودجه‌ای برای برگزاری این اجلاس تخصیص داده نشده است

دبیر اجرایی ۲۴ اُمین اجلاس سراسری نماز در قزوین با بیان اینکه رئیس جمهور برای اجلاس نماز نمی‌آید، گفت: در سطح استان با هماهنگی سازمان‌های دولتی سعی شده تا با استفاده از امکانات آنها کمترین هزینه اعمال شود.

رئیس جمهور برای اجلاس نماز نمی‌آید/ تا به امروز بودجه‌ای برای برگزاری این اجلاس تخصیص داده نشده است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، ایوب رحیمی، دبیر اجرایی 24 اُمین اجلاس سراسری نماز در قزوین پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات استانداری اظهار کرد: با درخواست نماینده ولی فقیه در استان و استاندار سابق از ستاد اقامه نماز کشور تصویب شد که 24 اُمین اجلاس سراسری نماز در استان قزوین برگزار شود.
وی با بیان اینکه رئیس جمهور برای اجلاس نماز نمی‌آید، افزود: تاکنون 6 جلسه برای برنامه‌ریزی لازم جهت برگزاری این اجلاس با ستاد مرکزی نماز در کشور داشته‌ایم که با حضور معاونین این ستاد صورت گرفته است.
این مسئول ادامه داد: 6 کمیته برای برگزاری این اجلاس مطابق با دستورالعمل ستاد اقامه نماز کشور در موضوعات فرهنگی، علمی، پشتیبانی، تبلیغات و اطلاع رسانی، حفاظت و امنیت و ارزشیابی در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه اجلاس نماز در ششم بهمن ماه با حضور معاون اول رئیس جمهور در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، اذعان کرد: میهمان این اجلاس به صورت استانی و کشوری دعوت شده‌اند که محل اسکان مهیمان خارج از استان در خوابگاه اساتید دانشگاه آزاد قزوین است.
رحیمی اضافه کرد: در سطح استان با هماهنگی سازمان‌های دولتی سعی شده تا با استفاده از امکانات آنها کمترین هزینه اعمال شود.
وی یادآور شد: سازمان راه و شهرسازی استان تابلوهای بین شهری و جاده‌ای خود را برای تبلیغ این اجلاس اختصاص داده است، همچنین از بیلبوردها و بنرهای مرکز شهر نیز برای اطلاع رسانی به مردم استفاده شده تا فضای استان برای برگزاری این اجلاس آماده شود.

هدف اجلاس امسال سنجش دستاوردهای نماز در اجلاس‌های گذشته است

دبیر اجرایی 24 اُمین اجلاس سراسری نماز در قزوین عنوان کرد: برای ارائه دستاوردهای علمی، فرهنگی، آموزشی ترویج نماز از سایر وزارتخانه و استان‌های مختلف درخواست شده تا فعالیت‌های خود را در قالب نمایشگاهی به مدت یک هفته پیش از برگزاری اجلاس عرضه کنند.
وی با اشاره به فعالیت کمیته‌های مختلف اجلاس نماز ابراز کرد: مسئول کمیته تبلیغی و اطلاع رسانی مدیرکل صداو سیمای مرکز استان است و در سایت استانداری نیز پرتالی برای معرفی اخبار این اجلاس درنظر گرفته شده است.
این مسئول افزود: در کمیته علمی 5 نفر برای هیئت داوری انتخاب شده‌اند تا آثار ارسالی با موضوع نماز به اجلاس را مورد ارزشیابی قرار دهند، این آثار تا 20 دی ماه به کمیته علمی ارسال شده است.
وی گفت: در این اجلاس جمع کثیری از مسئولین فرهنگی، مبلغان دینی و مسئولین اجرایی کشور، تعدادی از وزرا، استانداران، نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها هستند و میهمان ویژه نیز معاون اول رئیس جمهور و حجت الاسلام قرائتی به عنوان سخنران نیز حضور دارند.
رحیمی با اشاره به میهمانان دعوت شده در استان ابراز کرد: مسئولین دستگاهی اجرایی و فرهنگی، طلاب علوم دینی، مربیان پرورشی مدارس، مربیان حلقه‌های صالحین، فعالان فرهنگی و فرماندهان نظامی و انتظامی استان برای این اجلاس دعوت شده‌اند.
وی اذعان کرد: در ابتدای این اجلاس پیام رهبر معظم انقلاب از سوی نماینده ایشان در دفترشان قرائت خواهد شد، همچنین بیانیه کمیته اجلاس نماز، بیانیه هیئت داوران و نتایج ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور در امر ترویج نماز قرائت خواهد شد.
دبیر اجرایی 24 اُمین اجلاس سراسری نماز در قزوین با بیان اینکه هدف اجلاس سال جاری سنجش دستاوردهای نماز در اجلاس‌های گذشته است، بیان کرد: در این اجلاس به مواردی چون ایده‌ها و تجربیات موفق در توسعه فرهنگ نماز، ارائه مساجد الگو و موفق در جذب جوانان، معرفی پژوهش‌ها و پایان نامه‌های کاربردی درباره نماز توجه خواهد شد.
وی با بیان اینکه تاکید حجت الاسلام قرائتی و استاندار بر ساده برگزار شدن این اجلاس است، گفت: تا به امروز بودجه‌ای در استان برای برگزاری این اجلاس تخصیص داده نشده و سعی ما بر استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های موجود در استان است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان