۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین استان قزوین جزء ۱۱ استان حادثه‌خیز کشور/ رسانه‌ها تریبون خود را جلوی هر مسئول نبرند
کد خبر: ۱۲۳۱۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

سرپرست اداره کل مدیریت بحران قزوین در نشست خبری:

استان قزوین جزء ۱۱ استان حادثه‌خیز کشور/ رسانه‌ها تریبون خود را جلوی هر مسئول نبرند

سرپرست اداره کل مدیریت بحران قزوین گفت: رسانه‌ها برای پاسخ خواستن، تریبون خود را جلوی هر مسئول نبرند.

استان قزوین جزء ۱۱ استان حادثه‌خیز کشور/ رسانه‌ها تریبون خود را جلوی هر مسئول نبرند
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، رضا گروسی، سرپرست اداره کل مدیریت بحران قزوین در نشست خبری که صبح امروز با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات این مدیریت برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات موثری در حادثه کولاک و برف اخیر برای جلوگیری از بحران واقعی و فاجعه انسانی انجام شد، در مجموع 894 نفر از عوامل امدادگر اعم از راهدار و امدادگران هلال احمر در غالب 228 تیم عملیاتی در محورها مستقر بودند.
وی ادامه داد: تعداد 62 دستگاه آمبولانس و 357 دستگاه انواع ماشین آلات راهسازی در این ماجرا به کمک عوامل امدادرسانی و خدمات‌رسان پیوستند.
گروسی افزود: همچنین 14 دستگاه نجات در این برنامه در کنار مجموعه آماده خدمت رسانی بودند، در مجموع در 2 روز اصلی برف و کولاک استان قریب به 20 هزار نفر امدادرسانی و چهار هزار و 795 دستگاه خودرو رهاسازی شدند.
وی اضافه کرد: 9 هزار 291 نفر توسط مجموع دستگاه‌های اجرایی هلال احمر، اوقاف، راهداری‌ها و سایر نهادهای دولتی اسکان یافتند. یک هزار و 700 نفر از شهروندان توسط مردم به صورت خودجوش و انسان‌دوستانه توسط مردم پذیرایی شدند.
گروسی ادامه داد: 13 هزار و 40 تخته پتو، 4 هزار و 650 قطعه جیره خشک بین افراد توزیع شد، همچنین 25 هزار قرص نان و صد و 64 وعده غذایی بین مردم حادثه دیده در این رخداد طبیعی توزیع شد.
وی یادآور شد: ارزیابی از واقعه و نحوه مدیریت بحران انجام شد و به نقاط ضعف و قوت در جلسات هماهنگی مدیریت بحران به تفصیل در حضور استاندار پرداخته شد.
مدیریت کل بحران استان بیان کرد: بحث مدیریت واحد در مدیریت بحران از اصلی‌ترین ارکان مدیریت در مواقع بحرانی است. یکی از نقاط ضعفی که در وقایع اخیر مشاهده شد گویای همین موضوع بود.
وی تصریح کرد: دخالت افراد غیرمسئول تاکید بر این موضوع است که با دستور استاندار این موضوع تا حد قابل ملاحظه‌ای برطرف شد و شواهد آن در برف هفته بعد بحران اخیر مشاهده شد.
گروسی تاکید کرد: رسانه‌ها برای پاسخ خواستن، تریبون خود را جلوی هر مسئول نبرند.
وی عنوان کرد: علی رغم کمبودها و محدودیت‌ها به دنبال پیش‌بینی‌ها و پیش‌گیری‌ها هستیم که این امر در قدم اول باید با آموزش جدی آغاز شود. در همین راستا آموزش لایه‌های مختلف جامعه حتی مدیران، مسئولین، فرمانداران، بخشداران، شهرداران، دهیاران، شوراها و محله‌ها را در دست اجرا داریم.
این مسئول تاکید کرد: بحث آموزش باید به صورت ریشه‌ای اقدام شود که اگر این امر میسر شود مراحل بعدی مدیریت بحران مشکل خاصی نخواهد داشت.
وی یادآور شد: هزینه‌هایی که در بحث آموزش صرف ارتقا و کسب آگاهی جامعه می‌شود، به مراتب کمتر از امداد و نجات است.
گروسی گفت: با ارتقا زیرساخت، بیمه محصولات کشاورزی، کیفیت ساختمان‌ها به صورت کیفی و هدفمند و همچنین آموزش همه لایه‌های اجتماع، سطح آگاهی و هوشمندسازی در جامعه بالا خواهد رفت و به مرحله‌ای خواهیم رسید که تنها به فکر امداد و نجات و جبران خسارات وارده باشیم.
وی اظهار کرد: استان قزوین جزء 11 استان حادثه‌خیز کشور است. با توجه به کمبودهای موجود، امکانات در مقایسه با برخی استان‌های همجوار قابل قبول است و این نشان دهنده این است که امکانات موجود پاسخگوی نیازها بوده اما به این امر اکتفا نکرده و به دنبال رفع نواقص هستیم.
گروسی گفت: 5 پایگاه چند منظوره مدیریت بحران، 37 پایگاه اورژانس، یک مورد هوایی و 10 مورد شهری، 7 مرکز پلیس راه و یک مرکز فرماندهی نیز در سطح استان قزوین فعال است که در مواقع بحران انجام وظیفه می‌کنند.
وی همچنین اضافه کرد بیان کرد:24 راهدارخانه، 20 پایگاه هلال‌احمر و یک بیمارستان صحرایی 45 تخت‌خوابی از دیگر امکاناتی است که برای شرایط بحرانی می‌توان از آن استفاده کرد.
گروسی همچنین یادآور شد: 4 ایستگاه لرزه‌نگار در سطح استان قزوین وجود دارد که مرکز آن در ساختمان مدیریت بحران استانداری قزوین فعال است.

انتهای پیام/7008


دیدگاه ها

عبدالله حسنی / ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰

اززحمات شما برادرارجمندم تشکرمیکنم....ومسئولیت جدید رابه شما برادرعزیزم تبریک عرض مینمایم .انشاءالله موفق ومویدباشید
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان