۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین صدور برگه خروج یک بار برای زائرانی که گذرنامه ها آنها مفقود شده است
کد خبر: ۱۱۵۴۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس پلیس گذرنامه ناجا خبر داد:

صدور برگه خروج یک بار برای زائرانی که گذرنامه ها آنها مفقود شده است

رئیس پلیس گذرنامه نیروی انتظامی گفت: برای آن دسته از زائران اربعین حسینی که گذرنامه آنها مفقود شده، برگه خروج یک بار صادر می شود.

 صدور برگه خروج یک بار برای زائرانی که گذرنامه ها آنها مفقود شده است
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، محمد بابایی افزود: روزانه بیش از 10 تا 15 مورد گذرنامه بنا به دلایل مختلف مفقود می شود.
وی ادامه داد: برای حضور زائران اربعین حسینی در راهپیمایی بزرگ، تسهیلاتی فراهم شده تا آن دسته از افرادی که بنا به هر دلیلی گذرنامه های آنها مفقود شده، با دادن ضمانت هایی، گذرنامه خروج یک بار دریافت کنند.
رئیس پلیس گذرنامه ناجا گفت: این دسته از زائران پس از بازگشت از این سفر معنوی، باید مراحل قانونی لازم را طی کنند.
بابایی تصریح کرد: البته بهتر است قبل از انجام سفر اعلام مفقودی کنند و اقدامات بعدی را پس از بازگشت از سفر انجام دهند.
وی ادامه داد: از آنجا که امکان سوءاستفاده از پاسپورت وجود دارد، برای جلوگیری از هر گونه مشکل باید بلافاصله اعلام مفقودی شود.
رئیس پلیس گذرنامه نیروی انتظامی افزود: افرادی که مدارک خود را در کشورهای دیگر گم می کنند باید به کنسولگری و مراکز رسمی وابسته به وزارت امور خارجه مراجعه کنند، زیرا کارگزار ما در این مراکز حضور داشته و بصورت الکترونیک در ارتباط هستند.
بابایی همچنین از افزایش 35 درصدی صدور گذرنامه برای زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: این آمار نشانه استقبال بیشتر مردم برای شرکت در راهپیمایی بزرگی از جنس دیانت و سیاست است.
وی ادامه داد: از اول صفر - 22 آبان ماه - به مدت هشت روز، 274 هزار و 41 گذرنامه صادر شده است.
مرزهای مهران، شلمچه و چزابه برای عبور زائران به کربلا در نظر گرفته شده و پلیس توصیه کرده تا زائران مرز مهران را برای انجام این سفر معنوی انتخاب کنند.
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی استان ایلام، کانون اصلی و مهم تردد زائران سوگوار حسینی به عتبات عالیات است که سال گذشته در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر عزادار برای شرکت در آیین های سوگواری و زیارت عتبات عالیات از این مرز به کشور عراق سفر کردند که پیش بینی می شود، این میزان در اربعین امسال تا دو میلیون نفر افزایش یابد.

انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان