۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین طرح "کارت اعتباری ۱۰ میلیونی خرید کالا" شکست می‌خورد
کد خبر: ۱۱۴۴۸۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس اتحادیه لوازم خانگی:

طرح "کارت اعتباری ۱۰ میلیونی خرید کالا" شکست می‌خورد

طحان‌پور با گلایه از دولت گفت: خبر این طرح را از رسانه‌ها شنیدم، دولت چیزی به ما نگفت و با ما مشورت نکرد، هیچ چیز از جزئیات طرح مشخص نیست، معلوم نیست اصلا به چه کسانی این وام داده می‌شود

طرح "کارت اعتباری ۱۰ میلیونی خرید کالا" شکست می‌خورد
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، محمد طحانپور، رئیس اتحادیه لوزام خانگی در رابطه با موضوع ارائه وام خرید کالاهای با دوام به ارزش 10 میلیون تومان به کارمندان دولتی، بخش خصوصی و کسانی که درآمد مشخص دارند بیان داشت: آقای سیف گفتند که این وام با بهره 16درصد داده می‌شود، حالا چه با نرخ سود 12 درصد و چه 16 درصد مهم این است که تا به حال چنین مطالبی در حد شعار بوده و یا به مرحله عمل نرسیده و یا به خوبی اجرا نشده است.
وی ادامه داد: اصلا هیچ چیز از جزئیات این طرح مشخص نیست، اصلا به چه کسانی این وام داده می‌شود، تا این لحظه نیز با اتحادیه لوازم خانگی در این رابطه هیچ‌گونه صحبتی نشده است. ما هر چه از این طرح می‌دانیم همان است که در اخبار و تلویزیون مطرح شده است.
رئیس اتحادیه لوازم خانگی تصریح کرد: ما از این گونه طرح و گردش کالا استقبال هم می کنیم، زیرا انبار کارخانه‌ها پر از کالای فروش نرفته است. اما میخواهیم بدانیم که اگر قرار است که کسی بیاید و یک گاز یا یخچال از ما بخرد، این کالا را باید از کجا تهیه کند؟ آیا این کالا باید به اجبار و تنها از یک برند باشد یا نه می‌توان هر کالا را از برندی متفاوت تهیه کند؟ این‌ها هنوز برای بنده که رئیس اتحادیه لوازم خانگی هستم نیز جای سؤال است وای به حال مردم.
وی اظهار داشت: اگر قرار است که تولیدکننده‌ها خودشان کالای خود را بفروشند پس توزیع این وسط چه معنایی دارد، ما در این رابطه اعتراض داریم. واحدهای توزیعی هستند که تولید را می‌فروشند و مالیات این کار را پرداخت می‌کنند بنابراین تعیین یک برند خاص و اجبار برای خرید آن برند مناسب نیست که امیدوارم در این طرح مدنظر قرار داده شده باشد.
طحانپور عنوان کرد: از واحدهای صنفی می‌خواهند که آن‌ها بیایند و کالای ایرانی بفروشند، از آن طرف اگر قرار باشد که خود تولیدکننده کالا را به مردم بدهد، پس این وسط تکلیف فروشنده کالای ایرانی چه خواهد شد؟ قبل از هر چیز این مسائل را برای ما مشخص کنند و بعد درباره طرح وام ده میلیونی صحبت نمایند.
وی گفت: این بحث از نظر ما پخته نیست، بدون نظر ما هم طرح شکست خواهد خورد، مهم ترین مسئله هم این است که باید در مورد قیمت کالا نیز بحث شود که آیا قیمت کالاهایی که در سایت است و قرار است به مردم داده شود با آن چه که در بازار لوازم خانگی امین حضور وجود دارد یکسان است؟
طحانپور اضافه کرد: مدتی است که تلاش کردیم تا مردم نگاهشان به سمت کالاهای خوب ایرانی بیاید، اگر قرار باشد که بار دیگر با برخی عملکردها کالاهای درجه دوم و سوم را برجسته‌تر نماییم و به جای کالای درجه اول آن‌‌ها را به دست مردم بدهیم پس باید فاتحه کالای ایرانی را خواند.
وی اظهار داشت: وقتی مردم کالای بی کیفیت ایرانی به دستشان برسد، آن را میفروشند و می‌روند کالای خارجی می‌خرند، زیرا توقع دارند که این اجناس و کالاها چند سال برایشان عمر کند. ما برای چنین مواردی بسیار حرف داریم. زیرا مردم گناهی ندارند که به هوای حمایت از تولید ملی مجبور باشند تن به برخی از کالاهای بی کیفیت داخلی بدهند در صورتی که این همه کالاهای با کیفیت داخلی در بازار وجود دارد.
رئیس اتحادیه لوازم خانگی تصریح کرد: حرف ما این است که اگر قرار است چنین طرح‌هایی را نه در حد شعار که به مرحله اجرا برسانند کالاهایی را عرضه نمایند که خدمات پس از فروش و خوب دارد، از طرفی کالایی باید نامش در پورتال قرار بگیرد که وقتی در بازار لوازم خانگی می‌روی زیر این قیمت نباشد.
وی تأکید کرد: تا به این لحظه حتی کوچکترین مشورتی با من رئیس اتحادیه لوازم خانگی و دیگر کارشناسان این حوزه صورت نگرفته است، بنده یک سؤال از وزیر صنعت دارم و آن این است که بالاخره برای من فروشنده مشخص کنند که آیا LG و سامسونگ و دوو و تکنوگاز ایرانی است یا خارجی؟ از نظر ما این 4 تا برند ایرانی با کیفیت است اما وزرات صنعت تکلیف بازار را مشخص کند.
طحانپور گفت: انبارها پر از کالا است، اگر قرار باشد کالای درجه دوم و سوم به دست مردم داده شود نگاه‌ها کاملا به تولید داخل عوض خواهد شد پس بهتر است دولت مراقب این موضوع باشد.
وی تصریح کرد: اگر قرار است مردم با هزار مشکل وامی را تهیه کنند حقشان این است که کالای با کیفیت ایرانی به آن‌ها داده شود. کالای اعتباری که در بازار به آن تخفیف هم می‌خورد نمی‌تواند در سبد کالای این طرح قرار بگیرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: آقای سیف باید بانک‌ها را معرفی کنند، و به ما بگویند که اصلا به چه صورت این وام داده می‌شود آیا کسانی که از قبل در نوبت بودند این وام را دریافت می کنند یا همه می توانند بیایند این وام را دریافت کنند.

انتهای پیام/7008

منبع: نسیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان